Titlul proiectului: ” ÎNTĂRIREA CAPACITĂȚII INA PRIVIND DEZVOLTAREA DE
STUDII/ANALIZE CU IMPACT ASUPRA SISTEMULUI DE FORMARE PROFESIONALĂ ÎN ADMINISTRAȚIA
PUBLICĂ” cod SMIS 127558, cod SIPOCA 617
PREZENTAREA
PROIECTULUI
Beneficiar: Institutul Naţional de
Administraţie (INA)
Parteneri: Secretariatul General al Guvernului (SGG)
Agenția Națională a Funcționarilor Publici (ANFP)
(Acord de parteneriat nr. 4623/25.07.2019 între
INA, SGG, ANFP)
Proiectul beneficiază de asistență tehnică din
partea Grupului Băncii Mondiale, în baza Acordului încheiat în data de 20.10.2019 între INA
şi World Bank Group (WBG).
Sursa de finanțare: Proiectul
este co-finanțat de Uniunea Europeană din Fondul Social European prin
Programul Operațional Capacitate Administrativă 2014-2020 (Componenta 1IP12/2018)
Perioada de implementare: 41 de luni (13.08.2019
– 13.09.2023)
Valoarea totală a proiectului: 6.182.472,73 lei din care 5.774.803,01 lei valoare eligibilă nerambursabilă (bugetul ANFP este în valoare de 204.586,40 lei).
PROIECTUL ÎȘI PROPUNE
Obiectivul
general al proiectului îl
reprezintă întărirea
capacității actorilor implicați în procesul de formulare a propunerilor de
politici publice, bazate pe dovezi, în domeniul formării profesionale pentru
administrația publică, proces strategic de resurse umane, esențial pentru
dezvoltarea unui corp de funcționari publici profesionist, și dezvoltat în
colaborare între ANFP și INA în baza competențelor partajate prevăzute la art.
401 alin. (1) din Codul Administrativ.
Obiectivele specifice ale proiectului sunt următoarele:
Creșterea capacității
instituționale prin:
- realizarea unei analize/cercetări cu privire la
nevoile de formare pentru personalul din administrația publică și cu privire la
piața de formare pentru administrația publică; elaborarea unui studiu pentru
dezvoltarea Strategiei privind formarea profesională pentru administrația
publică 2020-2027;
- realizarea unei analize privind impactul
reglementărilor din domeniul formării profesionale;
- dezvoltarea a două metodologii pentru: 1)
monitorizarea și 2) evaluarea și măsurarea impactului formării și
perfecționării profesionale.
Promovarea bunelor practici în
administrația publică și încurajarea schimbului de experiență și a
networkingului prin:
- crearea și
operaționalizarea Rețelei Naționale a Furnizorilor de Formare pentru
Administrația Publică (ReForm);
- crearea unei baze de
date cu furnizorii de formare pentru administrația publică; organizarea de
evenimente în cadrul rețelei;
- diminuarea
discrepanțelor existente în aplicarea politicilor de resurse umane, atât între diferitele
categorii ale acestora, cât și între instituții publice;
- dezvoltarea
unor mecanisme moderne și inovative de management al resurselor umane care să
sprijine procesul de elaborare, implementare și evaluare a politicilor publice
în domeniu;
- dezvoltarea
unui sistem de cadre de competență corelat cu un sistem obiectiv și incluziv de
recrutare și de evaluare a performanțelor individuale în concordanță cu
indicatorii de performanță și politicile de salarizare pentru administrația
publică;
- contribuție
la asigurarea unui management unitar al carierei în funcția publică prin
extinderea Sistemului informatic integrat de management al funcțiilor publice și
al funcționarilor publici;
- îmbunătățirea
aplicării legislației în domeniul salarizării unitare a personalului din
administrația publică;
- îmbunătățirea
coordonării și comunicării între instituțiile publice care au atribuții în
domeniul managementului resurselor umane din administrația publică.
Dezvoltarea de competențe profesionale prin:
- dezvoltarea
și organizarea unui program pilot de formare specializată destinat mentorilor,
în sistem blended learning, pentru 50 de persoane cu atribuții în domeniul
resurselor umane din autoritățile și instituțiile publice ale administrației
publice centrale și locale și realizarea cadrului general aplicabil ulterior;
- dezvoltarea
și organizarea unui program de formare pilot, pentru 50 de persoane nou intrate
în sistemul administrației publice, folosind metode de blended learning – cu o
durată de 1 luna, program intensiv de formare și realizarea cadrului general
aplicabilaulterior.
PRINCIPALELE
ACTIVITĂȚI ALE PROIECTULUI
Prezentarea rolului ANFP în cadrul
proiectului SIPOCA 617
ACTIVITATEA 1 – MANAGEMENTUL PROIECTULUI
Partenerul
ANFP contribuie la asigurarea managementului de proiect, prin îndeplinirea atribuțiilor specifice rolurilor membrilor din echipa de
proiect pentru activitățile care revin ANFP prevăzute în cererea de finanțare
și de susținere și suport tehnic pentru activitățile derulate de către INA
și/sau SGG, în toate etapele de realizare a subactivităților aferente.
ACTIVITATEA 3 -
REALIZAREA UNEI ANALIZE/CERCETARI CU PRIVIRE LA NEVOILE DE FORMARE PENTRU
PERSONALUL DIN ADMINISTRAȚIA PUBLICA SI CU PRIVIRE LA PIAȚA DE FORMARE PENTRU
ADMINISTRAȚIA PUBLICA. (SUBACTIVITATEA 3.3 CREAREA ȘI
OPERAȚIONALIZAREA UNUI INSTRUMENT ONLINE DE CONSULTARE PUBLICĂ)
Rolul
partenerului ANFP în cadrul acestei activități/subactivități, prin experții din cadrul echipei de management, se referă la:
· elaborarea și transmiterea de
observaţii/ propuneri/ recomandări, sau după caz, puncte de vedere sau opinii
de specialitate la solicitarea beneficiarului proiectului;
· participarea la întâlnirile organizate
pentru derularea acestei activități/subactivități;
· comunicarea și colaborarea cu
reprezentanții beneficiarului și ai Băncii Mondiale;
· colectarea de date din instituție;
· realizarea de rapoarte interne vizând
prop. de validare a livrabilelor de către direcțiile de specialitate și
conducerea ANFP, după caz;
ACTIVITATEA 5 -
REALIZAREA UNEI ANALIZE PRIVIND IMPACTUL REGLEMENTARILOR DIN DOMENIUL FORMARII
PROFESIONALE (SUBACTIVITATEA
NR. 5.1 – Realizarea unei analize)
Rolul
partenerului ANFP în cadrul acestei activități/subactivități, prin experții din cadrul echipei de management, se referă la:
· elaborarea și transmiterea de
observaţii/propuneri/recomandări, sau după caz, puncte de vedere sau opinii de
specialitate la solicitarea beneficiarului proiectului;
· participarea la întâlnirile organizate
pentru derularea acestei activități/subactivități;
· comunicarea și colaborarea cu
reprezentanții beneficiarului și ai Băncii Mondiale;
· colectarea de date din instituție;
· realizarea de rapoarte interne vizând
propunerea de validare a livrabilelor de către direcțiile de specialitate și
conducerea ANFP, după caz.
Rolul ANFP în cadrul celorlalte activități din
proiect, prin experții din cadrul echipei de management, este de analiză,
participare și acordare de suport tehnic, la solicitarea beneficiarului, pentru
toate etapele de realizare a subactivităților aferente.
Comunicat de presă
REZULTATE
AȘTEPTATE
REZULTAT I DE PROIECT:
· proiectul de Strategie privind formarea profesională pentru
administraţia publică 2023-2029
elaborat;
REZULTAT II DE PROIECT:
· două metodologii pentru a).
monitorizarea şi 2). evaluarea şi măsurarea impactului
formării şi perfecţionării profesionale elaborate şi testate;
REZULTAT III DE PROIECT:
· cunoştinţe şi abilităţi îmbunătăţite ale
mentorilor şi ale personalului nou intrat în autorităţile şi instituţiile
publice.