Agenţia
Naţională a Funcţionarilor Publici, în conformitate cu prevederile Ordonanţei
de urgenţă a Guvernului nr.
103/2021 privind unele măsuri la nivelul
administrației publice şi ale art. 618 alin. (1) lit. b) din Ordonanța
de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările
și completările ulterioare, organizează
la sediul instituţiei din Bd. Mircea Vodă nr. 44, tronsonul II, sector 3,
Bucureşti, concurs de recrutare pentru ocuparea pe perioadă nedeterminată a
două funcții publice de
execuție vacante de consilier juridic clasa I grad profesional superior din
cadrul Serviciului petiții și helpdesk – Direcția
monitorizarea și evaluarea implementării legislației - Direcția generală reglementare,
monitorizare şi contencios
Durata normală a timpului de muncă este de 8 ore/zi,
40 ore/săptămână.
Salariul brut
lunar aferent funcției publice de execuție de consilier juridic clasa I grad
profesional asistent din cadrul Direcției generale reglementare, dezvoltare și avizare
acte normative, conform Legii-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea
personalului plătit din fonduri publice, cu modificările şi completările
ulterioare, poate fi începând cu suma de 8.199 lei.
Calendarul de desfășurare a
concursului pentru ocuparea funcțiilor
publice de execuție vacante de consilier juridic, clasa I, grad profesional superior în cadrul
Serviciului petiții și helpdesk – Direcția monitorizarea și evaluarea
implementării legislației - Direcția
generală reglementare, monitorizare şi contencios:
1.proba suplimentară pentru testarea cunoștințelor de operare pe calculator – nivel de bază, în data de 24 decembrie 2021, ora 10.00, la sediul instituției;
Procedura de organizare și desfășurare a probei
suplimentare de testare a competențelor specifice în domeniul Tehnologiei
Informației poate fi vizualizată accesând http://www.anfp.gov.ro/R/Doc/2021/Proceduri/Procedur%C4%83%20testare%20IT.pdf
Programa
analitică proba suplimentară de verificare a cunoștințelor în domeniul IT –
nivel de bază poate fi vizualizată accesând
http://www.anfp.gov.ro/R/Doc/TestareITNivelBaza.pdf
2. proba scrisă, în data de 27 decembrie 2021, ora 10.00, sediul instituției;
3. proba interviu, în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data susținerii probei scrise, la sediul instituţiei, doar acei candidați care au obținut la proba scrisă minimum 50 puncte.
Dosarele de înscriere la concurs se depun la sediul Agenţiei
Naţionale a Funcţionarilor Publici, în termen de 20 zile de la data publicării
anunțului, respectiv în perioada 26
noiembrie – 15 decembrie 2021, inclusiv, și conțin în mod obligatoriu următoarele:
a) formularul de înscriere, care poate fi găsit accesând
http://www.anfp.gov.ro/R/Doc/2021/Concursuri/Formular%20%C3%AEnscriere%20concurs.docx
b) curriculum vitae, modelul comun european, care poate fi găsit accesând
▷ Model CV Europass Romana ✔️FREE Download (curriculum.ro)
c) copia
actului de identitate;
d) copii
ale diplomelor de studii, certificatelor şi altor documente care atestă
efectuarea unor specializări şi perfecţionări;
e) copia carnetului
de muncă şi a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care
să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor solicitate pentru
ocuparea postului/funcţiei sau pentru exercitarea profesiei.
Modelul
orientativ al adeverinţei este prevăzut în anexa nr. 2D din
H.G. nr. 611/2008.
Anexa
menționată poate fi vizualizată accesând http://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/95595 .
Adeverinţele care au un alt format trebuie să
cuprindă elemente similare celor prevăzute în anexa menționată mai sus
şi din care să rezulte cel puţin următoarele informaţii: funcţia/funcţiile
ocupată/ocupate, nivelul studiilor solicitate pentru ocuparea
acesteia/acestora, temeiul legal al desfăşurării activităţii, vechimea în muncă
acumulată, precum şi vechimea în specialitatea studiilor;
f) copia
adeverinţei care atestă starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel
mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al
candidatului.
Adeverinţa care atestă starea de sănătate conţine, în clar,
numărul, data, numele emitentului şi calitatea acestuia, în formatul standard
stabilit prin ordin al ministrului sănătăţii.
Pentru candidaţii cu dizabilităţi, în situaţia solicitării
de adaptare rezonabilă, adeverinţa care atestă starea de sănătate trebuie
însoţită de copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap, emis în
condiţiile legii;
g) cazierul
judiciar.
Acest document poate
fi înlocuit cu o declaraţie pe propria răspundere. În acest caz, candidatul
declarat admis la selecţia dosarelor şi care nu a solicitat expres la
înscrierea la concurs preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau
instituţia publică competentă are obligaţia de a completa dosarul de concurs cu
originalul documentului pe tot parcursul
desfăşurării concursului, dar nu mai târziu de data şi ora organizării interviului,
sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de numire.
În situaţia
în care candidatul solicită expres la înscrierea la concurs preluarea
informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă,
extrasul de pe cazierul judiciar se solicită potrivit legii şi procedurii aprobate
la nivel instituţional;
h) declaraţia pe
propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de
înscriere, sau adeverinţa care să ateste lipsa calităţii de lucrător al
Securităţii sau colaborator al acesteia, în condiţiile prevăzute de legislaţia
specifică.
În cazul în care există
un candidat cu dizabilități, prin raportare la nevoile individuale, acesta
poate înainta comisiei de concurs, în termenul prevăzut pentru depunerea
dosarelor de concurs, propunerea sa privind instrumentele necesare pentru
asigurarea accesibilității probelor de concurs.
Copiile de pe actele de
mai sus, precum şi copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap,
se prezintă în copii legalizate sau însoţite de documentele originale, care se
certifică pentru conformitatea cu originalul de către secretarul comisiei de
concurs.
Condiții
de participare la concurs
Condiții generale:
Conform art. 465 alin. (1)
din Ordonanța
de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu
modificările și completările ulterioare poate ocupa o funcţie publică persoana care îndeplineşte următoarele condiţii:
- are cetăţenia română şi domiciliul în România;
- cunoaşte limba română, scris şi vorbit;
- are vârsta de minimum 18 ani împliniţi;
- are capacitate deplină de exerciţiu;
- este apt din punct de vedere medical să exercite o funcţie publică. Atestarea stării de sănătate se face pe bază de examen medical de specialitate, de către medicul de familie;
- îndeplineşte condiţiile de studii şi vechime în specialitate prevăzute de lege pentru ocuparea funcţiei publice;
- îndeplineşte condiţiile specifice, conform fişei postului, pentru ocuparea funcţiei publice;
- nu a fost condamnată pentru săvârşirea unei infracţiuni contra umanităţii, contra statului sau contra autorităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni care împiedică înfăptuirea justiţiei, infracţiuni de fals ori a unei infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcţiei publice, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea, amnistia post-condamnatorie sau dezincriminarea faptei;
- nu le-a fost interzis dreptul de a ocupa o funcţie publică sau de a exercita profesia ori activitatea în executarea căreia a săvârşit fapta, prin hotărâre judecătorească definitivă, în condiţiile legii;
- nu a fost destituită dintr-o funcţie publică sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 3 ani;
- nu a fost lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în condiţiile prevăzute de legislaţia specifică.
Condiţii specifice:
- studii de specialitate: studii universitare de licență absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă în domeniul științe juridice;
- cunoștințe de operare pe calculator (necesitate şi nivel): Microsoft Office, Internet – nivel de bază. Cunoștințele de operare se testează în cadrul probei suplimentare.
Vechimea
în specialitate necesară pentru ocuparea postului: minimum 7 ani în
specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice.
Relaţii suplimentare se
pot obţine la sediul Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor din Bulevardul Mircea Vodă nr. 44, tronsonul
III, intrarea C, sectorul 3, cod poştal 030669, Bucureşti, România şi la secretarul comisiei de concurs, domnul Iov Constantin-Alin, consilier
juridic, tel.: 0374 112 831, e-mail constantin.iov@anfp.gov.ro
Atribuțiile prevăzute în fişele posturilor de consilier juridic clasa I grad profesional superior din cadrul Serviciului petiții și helpdesk – Direcția monitorizarea și evaluarea implementării legislației - Direcția generală reglementare, monitorizare și contencios:
1. Monitorizează şi controlează
modul de aplicare a legislației privind funcția publică, funcţionarii publici,
precum şi respectarea aplicării normelor de conduită în cadrul autorităţilor şi
instituţiilor publice şi a principiilor care stau la baza exercitării funcţiei
publice, pe baza petiţiilor, sesizărilor, memoriilor persoanelor fizice şi
juridice care se adresează Agenţiei, în domeniul specific;
2. Asigură interpretarea unitară
a prevederilor legale în domeniul funcţiei publice şi al funcţionarilor
publici, formulând răspunsuri la petiţii, sesizări, memorii ale persoanelor
fizice şi juridice care se adresează Agenţiei, în domeniul specific;
3. Coordonează metodologic
aplicarea prevederilor legale din domeniul funcţiei publice şi funcţionarilor
publici și acordă, la cerere, asistenţă de specialitate compartimentelor de
resurse umane din cadrul autorităţilor şi instituţiilor publice referitor la
aplicarea legislaţiei privind funcţia publică şi funcţionarii publici şi
celorlalte structuri funcţionale ale Agenţiei, formulând răspunsuri la
petițiile și sesizările adresate Agenţiei, în domeniul specific;
4. Fundamentează puncte de vedere
cu privire la contestațiile formulate referitor la rapoartele de control
întocmite de reprezentanții Agenției, pe care le înaintează președintelui
pentru a dispune potrivit metodologiei de control; formulează răspunsul către
contestatar;
5. Formulează propuneri privind
acțiuni de control atunci când constată încălcarea legislației și când este
necesară o verificare suplimentară a documentelor;
6. Formulează propuneri privind
exercitarea tutelei administrative, pe care le transmite spre analiză
Serviciului contencios;
7. Monitorizează Secțiunea
“Întrebări și Răspunsuri” pe site-ul ANFP;
8. Răspunde în termen de maximum
10 zile la întrebările adresate pe site-ul Agenției la Secțiunea “Întrebări și
Răspunsuri” care nu necesită întreprinderea unor demersuri de verificare a
situațiilor semnalate;
9. Transmite spre înregistrare în
Agenție conform circuitului integrat al documentelor întrebările de natură
complexă adresate pe site-ul Agenției la Secțiunea “Întrebări și Răspunsuri”
care necesită întreprinderea unor demersuri de verificare a situațiilor
semnalate și comunică solicitantului că
se va răspunde în termenele reglementate de O.G. nr. 27/2002, cu modificările
și completările ulterioare sau, după caz, de Legea nr. 544/2001 privind liberul
acces la informaţiile de interes public, cu modificările și completările
ulterioare;
10. Verifică documentaţiile transmise
de autorităţi şi instituţii publice în vederea acordării decoraţiei Semnul
Onorific Răsplata Muncii în Serviciul Public;
11. Întocmeşte note privind
verificarea suplimentară a situaţiilor juridice identificate pe baza adreselor
primite, pe care le transmite către structurile funcţionale ale Agenţiei;
12. Formulează propuneri de
modificare şi completare a cadrului normativ în domeniu pe care le transmite
spre analiză Direcției reglementare, dezvoltare și avizare acte normative;
13. Transmite Direcţiei generale
managementul funcţiei publice datele cuprinse în adresele care sunt repartizate
pentru rezolvare şi care conţin şi date referitoare la evidenţa funcţiilor
publice şi a funcţionarilor publici, în vederea înregistrării acestora în baza
de date;
14. Colaborează cu structurile
Agenţiei pentru desfăşurarea în bune condiţii a programelor cu asistenţă
externă, la solicitarea acestora;
15. Colaborează şi cu celelalte
compartimente ale Agenţiei, pentru a asigura o practică administrativă unitară,
precum şi interpretarea unitară a prevederilor legale în domeniul funcţiei
publice şi funcţionarilor publici, prin adresele de răspuns formulate;
16. Participă cu personal
specializat în comisii/grupuri de lucru, constituite în funcţie de cerinţe şi
priorităţi;
17. Păstrează evidenţa lucrărilor
realizate şi accesul la acestea, conform ROF-ului Agenţiei şi procedurilor
interne;
18. Asigură fluxul documentelor
elaborate individual şi integrarea acestora în circuitul instituţiei;
19. Îndeplineşte orice alte
atribuţii stabilite de conducătorii structurilor ierarhic superioare sau
conducerea Agenţiei, care subscriu atribuțiilor din fișa postului;
20. Elaborează rapoarte/ghiduri
sau alte instrumente de lucru în domeniul monitorizării legislației în domeniul
funcției publice și al funcționarilor publici;
21.Realizează studii comparative
în domeniul funcției publice și al funcționarilor publici;
22. Asigură respectarea şi
aplicarea procedurilor de sistem şi a procedurilor operaţionale în cadrul activităţii curente în structura din
care face parte.
Bibliografie
și tematică pentru cele două funcții publice vacante de consilier juridic, clasa
I, grad profesional superior din cadrul Serviciului petiții și helpdesk –
Direcția monitorizarea și evaluarea implementării legislației - Direcția generală reglementare, monitorizare
și contencios:
BIBLIOGRAFIE:
1. Constituţia României, republicată
2. Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, titlul I şi II ale părţii a VI-a Statutul funcţionarilor publici și Anexele nr. 6 și 7
3. Ordonanţa Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare
4. Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi, republicată, cu modificările şi completările ulterioare
5. Hotărârea Guvernului nr.1000/2006 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici
6. Hotărârea Guvernului nr. 611/2008 pentru aprobarea normelor privind organizarea şi dezvoltarea carierei funcţionarilor publici
TEMATICA:
1. Constituţia României, republicată
- Drepturile, libertăţile şi îndatoririle fundamentale
2. Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, titlul I şi II ale părţii a VI-a Statutul funcţionarilor publici și Anexele nr. 6 și 7:
- Titlul I şi II – Capitolul I – Capitolul Dispoziţii generale, Capitolul II - Clasificarea funcţiilor publice. Categorii de funcţionari publici, Capitolul IV - Managementul funcţiei publice şi al funcţionarilor publici şi Sistemul electronic naţional de evidenţă a ocupării în sectorul public, Capitolul VI - Cariera funcţionarilor publici, Capitolul VIII
- Sancţiunile disciplinare şi răspunderea funcţionarilor publici, Capitolul IX - Modificarea, suspendarea şi încetarea raporturilor de serviciu, Capitolul X - Actele administrative privind naşterea, modificarea, suspendarea, sancţionarea şi încetarea raporturilor de serviciu şi actele administrative de sancţionare disciplinară ale părţii a VI-a Statutul funcţionarilor publici Funcţia publică şi funcţionarul public. Statutul funcționarilor publici; Capitolul 3 și 4 din Anexa nr. 6 - Evaluarea performanțelor profesionale individuale ale funcționarilor publici de execuție și de conducere. Evaluarea performanțelor individuale ale funcționarilor publici debutanți, Anexa nr. 7
- Norme privind modul de constituire, organizare şi funcţionare a comisiilor de disciplină, precum şi componenţa, atribuţiile, modul de sesizare şi procedura disciplinară – CAPITOLUL II Procedura administrativ-disciplinară
3. Ordonanţa Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare
- Capitolul I Principii
și definiții
- Capitolul II Secțiunea I -
Egalitatea în activitatea economică şi în materie de angajare şi profesie.
Secţiunea II – Accesul la serviciile publice administrative şi juridice, de
sănătate, la alte servicii, bunuri şi facilităţi
4. Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi, republicată, cu modificările şi completările ulterioare
Capitolul I – Dispoziții generale;
Capitolul II – Egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi în domeniul muncii;
Capitolul IV - Egalitatea de şanse între femei şi bărbaţi în ceea ce priveşte participarea la luarea deciziei;
Capitolul VI - Soluţionarea sesizărilor şi reclamaţiilor privind discriminarea bazată pe criteriul de sex
5. Hotărârea Guvernului nr.1000/2006 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici
Capitolul II - Atribuţiile Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici
Capitolul III - Organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici
6. Hotărârea Guvernului nr. 611/2008 pentru aprobarea normelor privind organizarea şi dezvoltarea carierei funcţionarilor publici
- Titlul II, Capitolul II - Organizarea concursului de recrutare a funcţionarilor publici.
Pentru
toate actele normative mai sus menționate în cadrul Bibilografiei și tematicii,
forma valabilă se considera aceea având toate modificările și completările
ulterioare, până la ziua publicării anunțului.
Ca
model orientativ, propunerile subiecte concursuri pot fi vizualizate accesând
web site-ul instituției secțiunea Carieră în funcția publică http://www.anfp.gov.ro/SubiecteConcurs
Accesul candidaților
în incinta Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici este permis doar celor
care:
- fac dovada vaccinării împotriva virusului SARS-CoV-2 şi pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare;
- prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecţia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 72 de ore;
- prezintă rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infecţia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 48 de ore;
- se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi şi a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2.
Afișat în data de 26
noiembrie 2021, la sediul și pe pagina de internet a Agenției Naționale a
Funcționarilor Publici.
Categorie: Anunțuri, vineri, 26 noiembrie 2021