Prin PETIȚIE se întelege cererea, reclamația, sesizarea sau propunerea formulată în scris ori prin poșta electronică, pe care un cetățean sau o organizație legal constituită o poate adresa autorităților și instituțiilor publice centrale și locale, serviciilor publice descentralizate ale ministerelor și ale celorlalte organe centrale, companiilor și societăților naționale, societăților comerciale de interes județean sau local, precum și regiilor autonome, denumite în continuare autorități și instituții publice (art. 2 din Ordonanta Guvernului nr. 27/2002 privind reglementarea activitatii de solutionare a petitiilor cu modificarile ulterioare).
Conform prevederilor OG nr. 27/ 2002 privind activitatea de soluţionare a petiţiilor cu modificările şi completările ulterioare, petiţiile anonime sau cele în care nu sunt trecute datele de identificare a petiţionarului nu se iau în considerare şi se clasează.
În situaţia în care aspectele sesizate prin petiţie necesită o informare
şi o cercetare mai amănunţită, conducătorul autorităţii sau instituţiei publice
poate prelungi termenul de 30 de zile cu cel mult 15 zile, cu notificarea
prealabilă a petentului.
Pentru a facilita primirea de către dumneavoastră a unui răspuns cât mai prompt, vă rugam să descărcaţi formularul ataşat şi să-l trimiteţi la adresa comunicare@anfp.gov.ro sau pe adresa ANFP: Bd. Mircea Vodă, nr. 44, tronson III, sector 3, Bucureşti.
Formular petitie
Formular petitie online
Agenția Națională a Funcționarilor Publici așteapta cu interes petițiile dumneavoastră.