CÂTE TIPURI DE TRANSFER SUNT?
- în interesul serviciului
- la cererea funcţionarului public
PE CE FUNCŢII SE POATE FACE TRANSFERUL?
- pe o funcţie publică vacantă de acelaşi nivel, cu respectarea categoriei, clasei şi gradului
profesional al funcţionarului public
- într-o funcţie publică vacantă de nivel inferior
· pentru funcţionarii publici de execuţie: funcţia
publică cu grad profesional mai mic decât gradul profesional al funcţiei
publice deţinute sau de clasă de nivel inferior
· pentru funcţionarii publici de conducere: funcţia
publică de conducere situată ierarhic la un nivel inferior funcţiei publice
deţinute, precum şi orice funcţie publică de execuţie
CARE SUNT CONDIŢIILE CARE TREBUIE ÎNDEPLINITE PENTRU TRANSFER?
- funcţionarul public transferat trebuie să
îndeplinească studiile, condiţiile de vechime şi condiţiile specifice pentru
ocuparea funcţiei publice în care urmează să fie transferat
- conducătorul autorităţii sau instituţiei publice la
care se transferă funcţionarul public verifică condiţiile de realizare a
transferului
INFORMAŢII PRIVIND TRANSFERUL ÎN INTERESUL SERVICIULUI:
- se face la solicitarea conducătorului autorităţii sau
instituţiei publice în care urmează să îşi desfăşoare activitatea funcţionarul public
- cu acordul scris al funcţionarului public
- cu aprobarea
conducătorului autorităţii sau instituţiei publice în care este numit funcţionarul public
- în cazul transferului în interesul serviciului în altă localitate decât cea în care
îşi are sediul autoritatea sau instituţia publică de la care se transferă,
funcţionarul public transferat are
dreptul la:
· indemnizaţie egală cu salariul net calculat la nivelul
salariului din luna anterioară celei în care se transferă
· la un concediu plătit de 5 zile lucrătoare
· plata acestor drepturi se suportă de autoritatea sau
instituţia publică la care se face transferul, în termen de cel mult 15 zile de
la data aprobării transferului
· nu beneficiază de dreptul la indemnizaţie funcţionarii
publici care au domiciliul în localitatea în care îşi are sediul autoritatea
sau instituţia publică la care se transferă
INFORMAŢII PRIVIND TRANSFERUL LA CERERE:
- se face la solicitarea funcţionarului public
- cu aprobarea conducătorului autorităţii sau
instituţiei publice în care urmează să îşi desfăşoare activitatea funcţionarul public
- autoritatea sau instituţia publică în cadrul căreia
s-a aprobat transferul la cerere al funcţionarului public înştiinţează cu celeritate autoritatea sau instituţia publică în
cadrul căreia îşi desfăşoară activitatea funcţionarul public, despre aprobarea
cererii de transfer
- în termen de maximum
10 zile lucrătoare de la primirea înştiinţării, conducătorul autorităţii
sau instituţiei publice în care îşi desfăşoară activitatea funcţionarul public are obligaţia să emită actul
administrativ de modificare a raporturilor de serviciu ale funcţionarului
public, cu precizarea datei de la care operează transferul la cerere
- data de la care operează transferul la cerere nu poate depăşi 30 de zile calendaristice de la data emiterii actului administrativ.
Autorităţile sau instituţiile publice pot aproba
proceduri interne de selecţie a funcţionarilor publici prin transfer, respectiv
de verificare a condiţiilor de realizare a transferului.