Competențele
generale ne arată ce anume să așteptăm de la fiecare funcționar public,
indiferent de instituția în care se află sau de nivelul său ierarhic. Dar cum
deosebim un funcționar care se ocupă, spre exemplu, de colectarea taxelor de
cel care se ocupă de pregătirea actelor normative? Pentru a stabili cât mai
clar așteptările de specializare am inițiat definirea competențelor funcționale
(pentru domenii de activitate) și a competențelor specifice (legate de
instituție și de fiecare tip de post) care să individualizeze așteptările de
performanță.
Cadrul
de competențe funcționale a scos la lumină și o nevoie de reclasificare a
posturilor, care va fi implementată într-o etapă ulterioară. Cât despre
competențele specifice, ele vor fi stabilite la nivelul fiecărei instituții în
parte.
Toate cele 3 cadre de competențe:
generale, funcționale și specifice acoperă câte o parte a procesului de
valorificare corectă a resursei umane din administrație, sunt complementare și
împreună fundamentează o administrație publică guvernată de performanță și
meritocrație.
*** Material elaborat de Banca Mondială în cadrul proiectului „Dezvoltarea unui
sistem de management unitar al resurselor umane din administrația publică”, Proiect co‐finanțat din Fondul Social European prin
Programul Operațional Capacitate Administrativă, Cod SMIS 119957 (SIPOCA 136)
Categorie: Anunțuri, miercuri, 28 aprilie 2021