Pentru a face performanță un funcționar
public de execuție trebuie să întrunească 7 competențe din cele 3
categorii de bază. Și toate acestea trebuie să fie stăpânite la un nivel cel
puțin mediu și cât mai uniform. Cele 7 competențe nu trebuie
urmărite de către managerul direct doar din perspectivă contabilă sau punitivă. Exact contrariul: mangerul trebuie să ajute constant la traseul
performanței funcționarului, la îmbunătățirea sa până la excelență și la
sprijinirea în dezvoltarea carierei.
Personal de Execuţie: consilier
superior/ principal/ asistent/ debutant: consilier,
consilier juridic, auditor, expert, inspector, alte funcții publice specifice
asimilate și posturi de personal contractual similare (diferențiate, de
asemenea, după gradul profesional: debutant și asistent, principal și superior.
Personal administrativ/ servicii
suport: referent
de specialitate, referent, alte funcții publice specifice asimilate și
posturi de personal contractual corespunzătoare acestor niveluri.
Managerul de nivel tehnic, pe de
altă parte, trebuie să arate că deține toate cele 7 competențe ale unui
funcționar de execuție, dar la un grad mai complex de înțelegere și aplicare,
alături de care se adaugă abilitățile manageriale.
Personal
de management – nivel tehnic: şef de birou, șef de serviciu și alte
funcții publice specifice asimilate și posturi de personal contractual
similar.
*** Material elaborat de Banca Mondială în cadrul proiectului „Dezvoltarea unui sistem de management unitar al
resurselor umane din administrația publică”, Proiect co‐finanțat din Fondul Social European prin
Programul Operațional Capacitate Administrativă, Cod SMIS 119957 (SIPOCA 136)
Categorie: Anunțuri, luni, 19 aprilie 2021