Agenția
Națională a Funcționarilor Publici
organizează recrutarea
şi selecţia persoanelor care pot avea calitatea de evaluator extern în sensul prevederilor Ordonanței de Urgență a Guvernului nr. 92/2008 privind statutul
funcţionarului public denumit manager public, cu modificările şi completările
ulterioare şi ale Hotărârii Guvernului nr. 78/2011 pentru aprobarea normelor
metodologice de aplicare a Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 92/2008.
Evaluarea externă a managerilor publici are ca obiect stabilirea
modalităţii în care activitatea managerului public şi performanţele obţinute de
acesta pe perioada evaluată corespund scopului funcţiei publice specifice,
respectiv rolului, atribuţiilor şi responsabilităţilor ce revin managerilor
publici, în aplicarea legii, ca agenţi ai schimbării în domeniul reformei
administraţiei publice.
Agenția Națională a
Funcționarilor Publici recrutează și selectează persoane care
pot avea calitatea de evaluator extern pentru efectuarea evaluării
externe a managerilor publici în vederea înscrierii lor în lista de evaluatori
externi ai Agenției.
În conformitate cu prevederile art. 21
alin. (2) din Ordonanța
de Urgență a Guvernului nr. 92/2008, evaluatorul extern trebuie să
îndeplinească următoarele condiţii specifice:
a) să fie absolvent al învăţământului superior de
lungă durată, absolvit cu diplomă de licenţă sau echivalentă, în domenii sau cu
specializări postuniversitare relevante, detaliate în normele de aplicare a
actului normativ mai sus invocat;
b) să aibă vechime în specialitatea studiilor
absolvite de minimum 5 ani;
c) să nu să se afle în situaţii de conflict de
interese, prevăzute de lege, cu managerii publici evaluaţi.
1. Criteriile de
recrutare şi selecţie a persoanelor care
vor avea calitatea de evaluator extern în cadrul componentei externe a
evaluării managerilor publici:
- este cetăţean român sau cetăţean al unui stat membru al Uniunii Europene;
are capacitate deplină de exerciţiu;
- nu a săvârşit infracţiuni pentru care nu a intervenit reabilitarea care l-ar face incompatibil cu calitatea de evaluator al unui funcţionar public şi, după caz, nu a săvârşit abateri disciplinare pentru care s-au aplicat sancţiuni disciplinare, pentru care nu a intervenit radierea în condiţiile legii;
- are o bună reputaţie şi o înaltă competenţă profesională, apreciate pe baza unui curriculum vitae şi a cel puţin două recomandări;
- are cunoştinţele necesare evaluării managerilor publici, specifice procesului de evaluare;
- a parcurs toate procedurile de recrutare şi selecţie şi a fost declarat corespunzător pentru desfăşurarea de activităţi de evaluare a managerilor publici.
2. Documentele
necesare înscrierii în vederea verificării îndeplinirii criteriilor de
recrutare şi selecţie:
- fişă individuală de înscriere;
- copia actului de identitate;
- cazier judiciar;
- declaraţie pe proprie răspundere că nu a săvârşit abateri disciplinare pentru care s-au aplicat sancţiuni disciplinare, pentru care nu a intervenit radierea în condiţiile legii;
- curriculum vitae în format european;
- copii ale diplomelor de studii universitare/postuniversitare/specializări/perfecţionări;
- adeverinţă eliberată de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în specialitatea studiilor absolvite;
- cel puţin 2 recomandări cu privire la activitatea şi experienţa profesională;
- proiect personal de minimum 5 pagini (format A4, Times New Roman de 12 pct., la 1,5 rânduri) - care trebuie să cuprindă un plan şi tehnici propuse a fi utilizate în procesul de evaluare externă a managerilor publici;
- declaraţie cu privire la neîncadrarea în situaţiile de incompatibilitate prevăzute la art. 66 din Hotărârea Guvernului nr. 78/2011 pentru aprobarea normelor metodologice de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 92/2008 privind statutul funcţionarului public denumit manager public, cu modificările şi completările ulterioare.
Documentele
care se depun în copie vor fi însoţite de originale, în vederea certificării.
În
vederea participării la procesul de recrutare şi selecţie, persoanele
interesate sunt rugate să depună dosarul în perioada 04 SEPTEMBRIE 2018 – 24 SEPTEMBRIE 2018, la sediul Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici.
Depunerea
dosarelor se va face la secretarul comisiei Doina Iordan (date de
contact: tel. 0374.112.851, doina.iordan@anfp.gov.ro ).
3. Procesul de
recrutare și selecție a persoanelor care
vor avea calitatea de evaluator extern va cuprinde următoarele ETAPE:
Activitate
planificată |
Perioada
de desfășurare |
1. Depunerea
dosarelor |
1. 04.09 -
24.09.2018 |
2. Prima
etapă a procesului de recrutare și selecție: verificarea existenței documentelor
necesare la dosar. |
2. În termen
de maximum 2 zile lucrătoare de la expirarea perioadei de depunere a dosarelor |
3. Afișarea
pe pagina oficială a Agenției a
rezultatelor primei etape a
procesului de recrutare și selecție.
- Persoanele ale căror dosare sunt complete sunt declarate „admis” şi vor participa la etapa următoare a procesului de recrutare şi selecţie.
- Persoanele ale căror dosare sunt incomplete sunt
declarate „respins” şi nu vor participa la etapa următoare a procesului de
recrutare şi selecţie.
|
3. La
finalizarea etapei prevăzute la pct. 2 |
4. A doua etapă a procesului de recrutare și selecție:
etapa de verificare a îndeplinirii criteriilor
de recrutare şi selecţie care se va face prin acordarea unui punctaj
fiecărui dosar, pe baza documentelor cuprinse în dosar .
Astfel, punctajul este cuprins între 1 – 5 puncte pentru fiecare dintre
următoarele criterii de recrutare şi
selecţie:
-relevanţa studiilor universitare/ postuniversitare/ specializări/ perfecţionări
pentru procedura de evaluare;
-relevanţa recomandărilor pentru
procedura de evaluare;
-relevanţa experienţei profesionale pentru
procedura de evaluare;
-conţinutul proiectului (plan şi tehnici
propuse a fi utilizate în procesul de evaluare externă a managerilor publici).
Punctajul final se obţine prin însumarea
punctajelor aferente fiecărui criteriu de recrutare şi selecţie.
Pentru a putea
promova această etapă este necesară obţinerea unui punctaj de minimum 12 puncte.
|
4. În
termen de maximum 3 zile lucrătoare de la data afişării rezultatelor prevăzute
la pct. 3 |
5. Afișarea
pe pagina oficială a Agenției a persoanelor declarate „admis” şi a persoanelor
declarate „respins” la etapa de verificare a îndeplinirii criteriilor de recrutare şi selecţie
|
5.La
finalizarea etapei prevăzute la pct. 4 |
6. Persoanele
declarate „admis” în etapa de verificare a îndeplinirii criteriilor de
recrutare şi selecţie participă la un
program de instruire organizat de Agenţie.
La finalizarea programului de instruire are loc o evaluare a însuşirii cunoştinţelor
dobândite pe parcursul acestuia. Persoanele care absolvă programul de instruire
sunt înscrise în lista de evaluatori externi ai Agenţiei.
|
6. Perioada
de desfășurare a programului de instruire se va anunța la o dată ulterioară
finalizării etapei prevăzute la pct. 4, cu informarea prealabilă a persoanelor
declarate „admis”. |
7.Afișarea
pe pagina oficială a Agenției a listei
persoanelor recrutate și selectate ca evaluatori |
7. În
termen de cel mult 15 zile de la finalizarea etapelor de recrutare și selecție |
Categorie: Anunțuri, marți, 04 septembrie 2018