COMPONENTA C7. TRANSFORMAREA DIGITALĂ
Investiția 10 - Transformarea digitală în managementul funcției publice
Buget: 8.000.000 EURO
Obiectiv: Platforma - Sistem integrat de management a serviciilor de
resurse umane pentru administrația publică centrală reprezintă sistemul intern ANFP
de gestiune a personalului / management al resurselor umane. Platforma va
asigura, pentru instituțiile și autoritățile publice de nivel central,
gestiunea internă în mod unitar, standardizat al proceselor interne de
management al resurselor umane.
Țintă: S-au instituit și este operațională platforma interactivă și
colaborativă– Trimestrul al IV-lea 2025
Descrierea măsurii în PNRR:
II. SIMRU - sistem integrat și unitar de management a serviciilor de
resurse umane pentru administrația publică centrală
SIMRU reprezintă o platformă de gestiune internă
aprofundată, utilizată intern de către autorități și instituții publice pentru
a realiza procesele de management al resurselor umane, de tipul platformei de
HR utilizată la nivelul Comisiei Europene, SYSPER, care va include procese
interne de MRU automatizate/standardizate de tip: date administrare personal,
management organizațional, management al timpului - pontaj, cereri concediu,
evidență formare, setare obiective, raportare etc.
Obiectiv: Crearea și operaționalizarea SIMRU - sistem integrat
de management al resurselor umane și asigurarea interoperabilității sistemelor
informatice.
Valorifică sistemele informatice dezvoltate în cadrul
proiectului SIPOCA 870 și contribuie major la reforma serviciului public,
fundamentată pe modele și tendințe europene.
Prin acest sistem se va asigura:
- livrarea de servicii integrate de management al resurselor umane pentru
administrația publică centrală, cu o platformă integrată de gestiune a
documentelor și a datelor referitoare la angajați și angajatori, elemente
colaborative - de tip self service (acces dosar profesional digital pentru
angajat, generare adeverințe - automatizat, cazier administrativ, validare acte
de studii etc.) și self management (actualizarea directă de către funcționar a
propriului dosar profesional),
- servicii de raportare evidență bugetari, gestiune personal administrație
publică, venituri salariale, elemente de carieră/ în vederea fundamentării
politicilor publice guvernamentale (Open Government Data),
- analiză privind extinderea SIMRU cu un modul de servicii financiare
integrate (SFI) asociate resurselor umane pentru administrația publică centrală
(managementul prezenței/gestiunea și plata drepturilor salariale pentru
administrația centrală - cel puțin pentru funcționarii publici, cu aderarea în
mod voluntar a administrației locale.)