Titlul
proiectului: Student activ – Profesionist de succes – PRO-ACTIV 2020!” - POCU/626/6/13/130823
Sursa de
finanţare: proiect cofinanțat din Programul Operațional Capital Uman 2014
– 2020, axa prioritară 6 – Educație și competențe
Beneficiar: Universitatea din Bucureşti
Parteneri:
Agenția Națională a
Funcționarilor Publici
Wilshire Business House S.R.L.
Business Inventive Zone S.R.L.
Data începerii
proiectului: 27.11.2020
Perioada de
implementare: 24 de luni, în intervalul 27.11.2020 – 26.11.2023
În perioada 27.07.2022
- 26.01.2023 contractul de finanțare a fost suspendat.
Valoarea totală
estimată a proiectului: 4.743.975,45 lei, din care
valoarea eligibilă nerambursabilă din FSE este de 3.957.379,87 lei
Obiectivul
general al proiectului: consolidarea și dezvoltarea a 9 parteneriate cu angajatori pentru
sprijinirea și dezvoltarea competențelor și aptitudinilor profesionale pe o
perioadă de 24 luni a 284 de studenți din cadrul domeniilor economic și administrație
publică în procesul de tranziție din mediul educațional către piața muncii prin
intermediul unui sistem integrat, intensiv și coerent de servicii de consiliere
și orientare profesională, organizarea de stagii de pregătire practică, din
care 63 dintre acestea în entități care activează în domenii de specializare
inteligentă, workshop-uri și vizite de studiu în vederea facilitării inserției
pe piața muncii a unui număr de 106 studenți.
Obiectivele specifice
ale proiectului:
1. Crearea unei rețele colaborative
între mediul universitar și angajatori prin consolidarea a 3 parteneriate cu
angajatori și dezvoltarea altor 6 parteneriate cu scopul creării unui sistem de
informare coordonată între sectorul privat/ angajatori și mediul universitar pentru
identificarea și implementarea măsurilor de facilitare a tranziției pe piața
muncii a studenților din domeniile economic și administrație publică, precum și
asigurarea sustenabilității măsurilor derulate pentru minim 12 luni de la
finalizarea proiectului.
2. Derularea unui program de stagii
de practică cu participarea a 284 studenți din domeniile economic și administrație
publică, organizate în conformitate cu metodologia de pregătire practică
realizată în cadrul proiectului, activitate intensivă de învățare la locul de
muncă, menită a facilita dezvoltarea competențelor profesionale și
aptitudinilor specifice ale studenților în domeniile economic și administrație
publică și premierea a 95 de studenți pentru rezultate bune obținute în cadrul
stagiilor de practică.
3. Sprijinirea unui număr de 284 de
studenți înmatriculați în cadrul instituției de învățământ Universitatea din București,
Facultatea de Administrație și Afaceri, precum și în cadrul altor facultăți cu
profil economic și administrație publică, în alegerea și dezvoltarea unei
cariere de succes, prin furnizarea unor sesiuni de consiliere și orientare
profesionala, individuale și de grup, pe o perioada desfășurare totala de 22
luni, cu respectarea „Metodologiei de organizare a serviciilor de consiliere și
orientare profesionala”, precum și a materialelor suport, axate pe dobândirea
de competente care răspund necesităților pieței muncii, respectiv însușirea
unui pachet de cunoștințe necesar fiecărui student în procesul de integrare și dezvoltare.
4, Derularea pe o perioada de 11
luni de către liderul proiectului, Universitatea din București, Facultatea de
Administrație și Afaceri, a unui program de tip „Întreprindere Simulată” ce
asigura condiții pentru aprofundarea practică a competentelor profesionale și transversale
dobândite de studenți în cadrul stagiilor de pregătire practică.
Grupul țintă al
proiectului: 284 de studenți înmatriculați
în cadrul Universității din București, precum și în cadrul altor facultăți cu
profil economic și administrație publică.
Rezultate așteptate:
- o campanie de conștientizare privind importanța participării studenților la
stagii de practică
- 9 parteneriate între instituția de învățământ și angajatori pentru
derularea stagiilor de pregătire practică
- un Laborator de neuromarketing, marketing senzorial și experiențial în
cadrul căruia se vor derula activități ce oferă studenților oportunitatea de a
studia comportamentul consumatorului mai aproape de realitate
- o Metodologie de organizare a serviciilor de consiliere și orientare profesională
- o Metodologie privind desfășurarea programului de antreprenoriat inovator
- 284 stagii de practică pentru studenți
- 19 concursuri organizate pentru stimularea studenților cu cele mai bune
performanțe în cadrul programelor de practică derulate și acordarea a 95 de
premii practicanților
- 284 de studenți participanți la sesiunile de consiliere și orientare în
carieră din cadrul proiectului
- 3 workshop-uri de dezvoltare personală, la care vor participa studenții
incluși în grupul țintă, precum și invitați din mediul de afaceri
- o întreprindere simulată în domeniul marketing ce va funcționa în cadrul
Laboratorului de neuromarketing, marketing senzorial și marketing experiențial
Date de contact:
Manager de proiect: Alexandru PARU
Telefon/Fax: 0757.837.636 / 0374.094.389
Email: alexandru.paru@gmail.com
Comunicate de presă
29 decembrie 2020 - 284 de studenţi beneficiază de formare practică şi consiliere profesională, printr-un proiect implementat de ANFP
Prezentare proiect
Apel de selecţie nr. 1
Apel de selecţie continuu
Anunţ demarare stagiu 3,4
Apel de selecţie - 02.07.2021
Apel de selecţie - septembrie 2021
Rezultate concurs 1 Administrație publică
Apel de selecție 06.12.2021 - 28.02.2022
Apel de selecție 15.03.2022 – 26.06.2022
Rezultate concurs 2 Administratie publica
Rezultate concurs 3 Administratie publica
Rezultate concurs 4 Administratie publica