
COMPONENTA C7.
TRANSFORMAREA DIGITALĂ
Investiția 10 - Transformarea digitală în managementul funcției publice
Jalon 177 - S-au
instituit și sunt operaționale platforme interactive și colaborative pentru
managementul standardizat al resurselor umane în administrația publică centrală
SIMRU
Investiția 10 - Transformarea digitală în managementul funcției publice
Obiectivul acestei
investiții este de a îmbunătăți funcția publică prin reducerea birocrației și
sporirea calității serviciilor publice prin intermediul unei funcții publice
bine pregătite și profesioniste. Această investiție este legată de Componenta
14 (Buna guvernanță).
Investiția constă în
operaționalizarea a două platforme interoperabile:
- e-ANFP –
dezvoltarea și extinderea platformei de gestionare a funcției publice (nivel
central, teritorial, local) pentru toate procesele aferente carierei
(recrutare, evaluare, promovare, ieșirea din sistemul public, pe baza unui
cadru de competențe standardizat și a unor fișe ale posturilor standardizate)
și interconectarea cu instituțiile cu care se colaborează;
- SIMRU (Sistemul integrat de
gestionare a resurselor umane) – dezvoltarea platformei de gestionare internă
pentru autoritățile publice pentru procesele privind resursele umane
(gestionarea datelor privind personalul, gestionarea organizațională,
gestionarea timpului, stabilirea obiectivelor și raportarea).
Jalon 177 - S-au instituit și sunt operaționale platforme interactive și colaborative pentru managementul standardizat al resurselor umane în administrația publică centrală (SIMRU, e-ANFP)
Descriere jalon:
Platformele
colaborative (e-ANFP și SIMRU) vor cuprinde toate procesele, de la
on-boarding-recrutare până la evaluare, promovare, ieșirea din sistemul public,
având la bază modelul cadrelor de competență și fișe de post standardizate.
Indicator calitativ: Platformele sunt operaționalizate
Calendar orientativ: T4 2025
Buget: 8.000.000 EURO
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Prezentare SIMRU:
SIMRU reprezintă o platformă de
gestiune internă aprofundată, utilizată intern de către autorități și
instituții publice pentru a realiza procesele de management al resurselor
umane, de tipul platformei de HR utilizată la nivelul Comisiei Europene -
SYSPER, care va include procese interne de MRU automatizate/ standardizate de
tip: date administrare personal, management organizațional, management al
timpului - pontaj, cereri concediu, evidență formare, setare obiective,
raportare etc.
Prin
acest sistem se va asigura:
- livrarea de servicii integrate de management al
resurselor umane pentru administrația publică centrală, prin intermediul
unei platforme integrate de gestiune a documentelor și a datelor referitoare
la angajați și angajatori, elemente colaborative - de tip self service (acces
dosar profesional digital pentru angajat, generare adeverințe - automatizat,
cazier administrativ, validare acte de studii etc.) și self management
(actualizarea directă de către funcționar a propriului dosar profesional),
- servicii de raportare evidență bugetari, gestiune
personal administrație publică, venituri salariale, elemente de carieră/ în
vederea fundamentării politicilor publice guvernamentale (Open Government
Data),
- analiză privind extinderea SIMRU cu un modul de
servicii financiare integrate (SFI) asociate resurselor umane pentru
administrația publică centrală (managementul prezenței/ gestiunea și plata
drepturilor salariale pentru administrația centrală, cel puțin pentru
funcționarii publici, cu aderarea în mod voluntar a administrației locale).
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------