Mareste fontul
Micsoreaza fontul
Alb si negru
Inverseaza culorile
Agenția Națională a Funcționarilor Publici
Promovăm PERFORMANȚA, punem în valoare OAMENII din serviciul public!

Arhiva Conferinţa ediţia a VIII-a

Cea de-a opta ediţie a conferinţei „Inovaţie şi calitate în sectorul public” a avut loc la Sibiu, în data de 19 noiembrie 2015. La eveniment au participat peste 110 de persoane, reprezentanţi ai administraţiei publice româneşti şi internaţionale, reprezentanţi ai structurilor asociative şi profesionale, ai sindicatelor, ai organizaţiilor neguvernamentale, ai mediului universitar, precum şi ai mass-mediei.

Sesiunile plenare au propus spre dezbatere teme de interes pentru administraţia publică, precum:
„Soluţii inovatoare pentru creşterea calităţii administraţiei publice”

„Bune practici în promovarea integrității în administrația publică ”

Evenimentul a beneficiat şi de prezenţa invitaţilor externi, reprezentanţi ai unor instituţii de renume din strainătate: Florian HAUSER, policy officer - Comisia Europeană, Caroline RATTIER, director - Consiliul general Seine Saint Denis, Tural ALIZADE, consilier superior, Huseynov VILAYAT, head of office - Comisia Funcţiei Publice din Azerbaidjan, precum şi Aurelia Ţepordei, director, Academia de Administrare Publică din Republica Moldova.

Carmen DRĂGAN, secretarul general al Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici, i-a felicitat pe toţi, subliniind faptul că în aceste perioade de criză economică, inovaţia şi calitatea sunt două atribute necesare activităţii unei administraţii publice eficiente, fapt demonstrat de soluţiile prezentate în bunele practici din cadrul conferinței. De asemenea, a reamintit că prioritatea ANFP va rămâne identificarea de oportunităţi pentru promovarea exemplelor de succes din sistemul public.

Florian HAUSER, policy officer, Comisia Europeană – Calitatea administraţiei publice: un set de instrumente pentru practicieni - a prezentat Toolbox-ul pentru practicieni, un compendiu de principii și 170 de exemple inspirate din servicii de calitate ale administrației publice structurate pe șapte capitole tematice, cum ar fi: o mai bună elaborare a politicilor, integrarea practicilor etice și anticorupție, gestionarea eficientă a fondurilor publice și îmbunătățirea furnizării de servicii.

Caroline RATTIER, director, Consiliul general Seine Saint Denis - Soluții inovative de creștere a calității administrației publice - a prezentat câteva exemple inovatoare de creştere a calităţii serviciilor publice livrate cetăţenilor din Franţa, ce pot fi transferate pentru creşterea calităţii administraţiei publice.

Tural ALIZADE, consilier, Comisia Funcţiei Publice din Azerbaidjan – Priorităţi în modernizarea funcţiei publice din Azerbaidjan - în cadrul acestei prezentări s-a vorbit despre practica din Azerbaidjan, privind implementarea de activități pentru creșterea calității administrației publice azere. Vor fi expuse obiectivele fixate pentru modernizarea și eficientizarea serviciilor publice, precum și un program elaborat în scopul motivării angajaților din sistemul public de a face performanță la locul de muncă, de a rămâne în funcția publică și de a-și dezvolta cariera profesională.

Aurelia ȚEPORDEI, director, Academia de Administrare Publică din Republica Moldova - Instruirea în domeniul dezvoltării regionale - condiție de eficientizare a activității autorităților publice - prezentarea a conținut informații referitoare la rolul, contribuția Academiei de Administrare Publică la dezvoltarea competențelor autorităților publice în domeniul dezvoltării regionale, activitățile desfășurate, rezultatele obținute, impactul activităților de instruire asupra creșterii calității administrației publice.

Silvia DAVIDOIU, director general, Ministerul Afacerilor Externe - Îmbunătăţirea capacităţii instituţionale – esenţa Strategiei UE pentru Regiunea Dunării - a fost prezentată Strategia UE pentru Regiunea Dunării, cu un accent deosebit pe posibilitățile oferite de aceasta de a dezvolta proiecte care au în vedere: creșterea capacității instituționale, perfecționarea personalului din diverse instituții și unități ale administrației locale și centrale, cooperarea transfrontalieră cu entități administrative similare din statele învecinate sau alte state membre ale Strategiei.

Cristina PANȚÎRU, manager public şi Florina DRAGOȘ, șef serviciu, Agenția Națională a Funcționarilor Publici – Instrumente inovatoare utilizate în elaborarea proiectului Strategiei privind dezvoltarea funcţiei publice 2015-2020 - proiectul Strategiei privind dezvoltarea funcţiei publice 2015-2020 propune o serie de soluţii inovatoare în domeniul funcţiei publice, de exemplu cu privire la implementarea cadrelor de competenţe, consolidarea capacităţii compartimentelor de resurse umane şi promovarea conduitei profesioniste şi etice în administraţia publică. Soluţiile propuse au fost alcătuite utilizând instrumente inovatoare la nivelul ANFP precum: elaborarea unor analize specializate, schimb de experienţă cu experţi din administraţia publică franceză şi consultări cu instituţii/organizaţii din România. De asemenea, au fost prezentate aspectele principale care au facilitat schimbul de experienţă cu instituţii din Franţa.

Andreea IDRICEANU CALEV, director de comunicare, Asociaţia Română pentru Reciclare RoRec – ANFP, Suporter al Patrulei de Reciclare - un succes care continuă - a prezentat performanțele remarcabile pe care Patrula de Reciclare le-a atins. Anul acesta, Patrula de Reciclare a sărbătorit performanțele de a fi contribuit la colectarea a 1.300.000 kg de deșeuri electrice în România și a câștigat Premiul I la Secțiunea ”Programe” la Gala Societății Civile.

Mitică BUDESCU, șef serviciu, Consiliul Judeţean Galaţi - Lupta prin toate mijloacele posibile legale a Consiliului Judeţean Galaţi împotriva corupţiei în administraţia publică prin implementarea şi nu numai a acţiunilor anticorupţie din cadrul SNA 2012-2015 la nivelul administraţiei publice locale - Consiliul Judeţului Galaţi, respectând prevederile SNA 2012-2015, cât şi ale Secretariatului tehnic inter-instituţional de la nivelul Ministerului Justiţiei, a depus toate diligenţele în vederea implementării metodelor şi mijloacelor de monitorizare şi implementare a prevederilor SNA la nivelul Consiliului Judeţului Galaţi, atât în zona incompatibilităţii, conflictelor de interese, cod de conduită, cât şi blocând prin proceduri, regulamente şi verificări periodice alte forme de corupţie care pot lua naştere în zona diminuării patrimoniului Consiliului Judeţului Galaţi sau a creării unor prejudicii în zona contractării de lucrări, etc.

Gheorghe DAMIAN, primar, Primăria Ciugud, judetul Alba - Bune practici în implementarea acţiunilor anticorupţie în cadrul SNA 2012-2015 la nivelul Comunei Ciugud   -  au fost prezentate eforturile echipei primăriei de a preveni corupţia. Acţiunile primăriei se îndreaptă spre asigurarea transparenţei actului decizional şi spre facilitarea accesului la servicii, prin organizarea de dezbateri în fiecare sat din comuna Ciugud, prin postarea pe site-ul instituţiei informaţii de interes pentru cetăţean sau prin plata taxelor şi impozitelor online.

Radu NICOLAE, director de program, Centrul de Resurse Juridice - Riscuri şi vulnerabilităţi în contextul SNA 2012-2015 - prezentarea s-a axat pe unul dintre principiile-cheie ale SNA 2012-2015 – prevenirea corupţiei. Pentru a preveni faptele de corupţie este nevoie de remedierea vulnerabilităţilor specifice instituţiilor publice, prin implementarea sistematică a măsurilor preventive, cum ar fi introducerea unei metodologii unitare de evaluare a riscurilor de corupţie, implementarea Codului de conduită pentru evitarea situaţiilor de incompatibilitate şi conflict de interese sau consolidarea statutului şi a rolului consilierului de etică. Unul dintre rolurile asumate de către consilierul de etică este acela de a media, de a consulta, de a sfătui (nu neapărat din punct de vedere juridic), de a încerca să își folosească abilitatea de a discerne între anumite aspecte și de a detensiona unele situații, totul fiind realizat sub rezerva confidențialității.
Pilonii tematici propuşi pentru desfăşurarea competiţiei au fost:

1) Cooperarea internaţională pentru modernizarea serviciilor publice
2) Mecanisme de eficientizare a comunicării interne şi de consolidare a imaginii
3) Metode şi practici de stimulare a participării cetăţenilor la viaţa publică

Cu ocazia conferinţei a fost lansat Ghidul de bune practici, care include toate cele 36 de proiecte înscrise în Competiţia celor mai bune practici din administraţia publică din România desfăşurată în anul 2015.