Accesul în funcția publică se face prin concurs de recrutare.
Concursurile de recrutare
pentru ocuparea funcţiilor publice de conducere şi de execuţie vacante şi
temporar vacante:
CUM SE ORGANIZEAZĂ CONCURSUL?
- se organizează de către autorităţile
şi instituţiile publice, ai căror conducători au competenţa de numire în funcţiile publice pentru care se
organizează concursul
- autorităţile şi
instituţiile publice au obligaţia de a înştiinţa Agenţia Naţională a
Funcţionarilor Publici cu privire la organizarea unui concurs cu cel puţin 15
zile lucrătoare înainte de data publicării anunţului de concurs, respectiv 5
zile lucrătoare înainte de data publicării anunţului de concurs
ANUNŢUL
- se postează pe pagina de internet a instituţiei
organizatoare şi pe site-ul Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici
- este public cu cel puţin 30 de zile înainte de data
desfăşurării concursului. Prin excepţie, termenul de 30 de zile poate fi redus
la 15 zile pentru concursul organizat în vederea ocupării funcţiilor publice de
execuţie temporar vacante.
PROBELE DE CONCURS
- selecţia dosarelor de
înscriere: comisia de concurs selectează dosarele de concurs pe
baza îndeplinirii condiţiilor de participare la concurs
- proba scrisă: redactarea unei lucrări
şi/sau în rezolvarea unor teste-grilă
- interviul: se testează abilităţile,
aptitudinile şi motivaţia candidaţilor
- numai candidaţii declaraţi admişi la proba precedentă se
pot prezenta la următoarea probă
- * probe suplimentare (dacă s-au stabilit
condiţii specifice care necesită deţinerea unor competenţe specifice ce nu pot
fi evaluate în cadrul celorlalte probe)
PUNCTAJ
- punctajul maxim (proba scrisă şi interviu): 100 puncte
- punctaj minim necesar:
· 50 de puncte, în cazul
concursurilor organizate pentru ocuparea funcţiilor publice de execuţie
· 70 de puncte, în cazul
concursurilor organizate pentru ocuparea funcţiilor publice de conducere.
- punctajul final se calculează prin însumarea punctajelor obţinute la proba scrisă şi interviu
- se consideră admis la concursul pentru ocuparea unei funcţii publice vacante candidatul care a
obţinut cel mai mare punctaj dintre candidaţii care au concurat pentru aceeaşi
funcţie publică, cu condiţia ca aceştia să fi obţinut punctajul minim necesar
CONTESTAŢII
- după afişarea rezultatelor obţinute la selecţia
dosarelor, proba scrisă sau interviu, candidaţii nemulţumiţi pot face
contestaţie.
- comisia de soluţionare a contestaţiilor admite contestaţia modificând
rezultatul selecţiei dosarelor, respectiv punctajul acordat de comisia de
concurs, după caz, în situaţia în care:
· candidatul îndeplineşte
condiţiile pentru a participa la concurs, în situaţia contestaţiilor formulate
faţă de rezultatul selecţiei dosarelor;
· constată că punctajul
acordat de comisia de soluţionare a contestaţiilor la proba scrisă, respectiv
la interviu, este mai mare decât cel acordat de comisia de concurs.
- comisia de soluţionare a
contestaţiilor respinge contestaţia în următoarele situaţii:
· candidatul nu îndeplineşte condiţiile pentru a
participa la concurs în situaţia contestaţiilor formulate faţă de rezultatul
selecţiei dosarelor
· constată că punctajul acordat de comisia de
soluţionare a contestaţiilor la proba scrisă, respectiv la interviu, este mai
mic sau egal cu cel acordat de comisia de concurs.