Mareste fontul
Micsoreaza fontul
Alb si negru
Inverseaza culorile
Agenția Națională a Funcționarilor Publici
Promovăm PERFORMANȚA, punem în valoare OAMENII din serviciul public!

MĂSURI ANFP ÎN CADRUL PLANULUI NAȚIONAL DE REDRESARE ȘI REZILIENȚĂ

 

COMPONENTA C7. TRANSFORMAREA DIGITALĂ
Investiția 10 - Transformarea digitală în managementul funcției publice
Jalon nr. 177 - S-au instituit și sunt operaționale platforme interactive și colaborative pentru managementul standardizat al resurselor umane în administrația publică centrală

e-ANFP

Investiția 10 - Transformarea digitală în managementul funcției publice
Obiectivul acestei investiții este de a îmbunătăți funcția publică prin reducerea birocrației și sporirea calității serviciilor publice prin intermediul unei funcții publice bine pregătite și profesioniste. Această investiție este legată de Componenta 14 (Buna guvernanță).
Investiția constă în operaționalizarea a două platforme interoperabile:
- e-ANFP – dezvoltarea și extinderea platformei de gestionare a funcției publice (nivel central, teritorial, local) pentru toate procesele aferente carierei (recrutare, evaluare, promovare, ieșirea din sistemul public, pe baza unui cadru de competențe standardizat și a unor fișe ale posturilor standardizate) și interconectarea cu instituțiile cu care se colaborează.
- SIMRU (Sistemul integrat de gestionare a resurselor umane) – dezvoltarea platformei de gestionare internă pentru autoritățile publice pentru procesele privind resursele umane (gestionarea datelor privind personalul, gestionarea organizațională, gestionarea timpului, stabilirea obiectivelor și raportarea).

Jalon 177 - S-au instituit și sunt operaționale platforme interactive și colaborative pentru managementul standardizat al resurselor umane în administrația publică centrală (e-ANFP, SIMRU)

Descriere jalon: Platformele colaborative (e-ANFP și SIMRU) vor cuprinde toate procesele, de la on-boarding-recrutare până la evaluare, promovare, ieșirea din sistemul public, având la bază modelul cadrelor de competență și fișe de post standardizate.

Indicator calitativ: Platformele sunt operaționalizate

Calendar orientativ:  T4 2025

Buget: 2.000.000 EURO

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Prezentare e-ANFP:

e-ANFP reprezintă un instrument de evidență şi management integrat care va fi gestionat de către ANFP, reprezentând actualizarea/ dezvoltarea progresivă a sistemelor informatice existente la nivelul Agenției privind managementul carierei funcționarilor publici de la nivelul administrației publice centrale, teritoriale și locale. e-ANFP va permite monitorizarea, colectarea de date, o gestiune a informațiilor din dosarul profesional la nivel complex.

Prin e-ANFP se urmărește alinierea Agenției la dezideratele unei administrații inteligente care să aibă în vedere îndeplinirea atribuțiilor prin sisteme inovative, care să ofere servicii de calitate, sigure și rapide, de tipul:
- Arhitectură Business Intelligence pentru ANFP (management funcție publică/ angajați din administrația publică, dosar profesional, cazier administrativ) - soluții pentru procesele de HR pentru administrația publică centrală: work force planning, talent management, etc.
- Asistenți RPA (Robotic Process Automation) care vor asista beneficiarii interni și externi (persoane fizice și structurile de RU) prin oferirea de asistență directă în gestiunea carierei, verificarea diplomelor/ certificărilor, generarea de mesaje predefinite, prioritizarea solicitărilor și direcționarea acestora către Call center/ operator/ Info center după caz, formulare inteligente, consolidarea proceselor de management gen SCIM, SMC și management de proiect, elaborarea raportărilor majore ale Agenției (acordare asistență și suport destinat cetățenilor, funcționarilor publici și instituțiilor publice).