Legislatie, Economie, Competiție și Administrație – Dezvoltarea unei abordări multidisciplinare în combaterea fraudei în achizițiile publice

 

TITLUL PROIECT: „Legislatie, Economie, Competiție și Administrație – Dezvoltarea unei abordări multidisciplinare în combaterea fraudei în achizițiile publice”

OBIECTIV: creșterea capacității instituționale a autorităților române și bulgare în prevenirea și combaterea corupției în achizițiile publice.

SURSA DE FINANŢARE: Comisia Europeană - Prevenirea şi combaterea criminalităţii (ISEC) 2013 – Criminalitatea Financiară şi economică (FINEC)

BENEFICIAR: Freedom House România

PARTENERI: Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici din România, Centrul pentru studii despre democraţie din Bulgaria, Ministerul Justiţiei din România, Consiliul Concurenţei din România,asociația Expert Forum - EFOR.

BUGET: 405.379  Euro 

PERIOADA DE IMPLEMENTARE: 1 septembrie 2014 - 31 decembrie 2016

REZULTATE ESTIMATE:

  • 2 conferinţe organizate pe tema corupţiei în achiziţiile publice organizate;
  • 1 atelier de lucru pentru a facilita schimbul de experienţă între membrii grupurilor ţintă organizate;
  • 1 inventar al vulnerabilităţilor instituţionale specifice legate de lacune juridice, blocaje economice, deficienţe birocratice care permit dezvoltarea corupţiei în achiziţiile publice, realizată;
  • 1 suport de curs de formare privind prevenirea corupţiei în achiziţiile publice, ce cuprinde vulnerabilităţile identificate şi cele mai bune practici din UE în domeniu, elaborată;
  • 7 seminare de formare pentru combaterea şi prevenirea corupţiei în achiziţiile publice autorităţilor române şi bulgare, furnizate;
  • 2 dezbateri privind punctele critice ale noii legislații în achizițiile publice
  • un seminar - ”Principalele aspecte de noutate aduse de actuala legislație de achiziții publice”, București, 12-13 decembrie 2016
  • actualizarea ”Ghidului pentru practicieni în domeniul achizițiilor publice”, care va fi publicat și făcut disponibil online în decembrie 2016
  • un workshop de închidere a proiectului ”Opțiuni de corectare privind neclaritățile din noua legislație de achiziții publice”, București, 14 decembrie 2016

ACTIVITĂŢI: 

  • CONFERINŢA DE LANSARE, 10 decembrie 2014:

Materiale:

 

  • WORKSHOP, 16-17 martie 2015:

Obiectiv: analizarea împreună cu participanții a modului de aplicare a legislației referitoare la achizițiile publice în vederea definirii programului pentru seminarele care vor urma în proiect, care se adresează magistraților, ofițerilor operativi și funcționarilor publici care vor interacționa cu experți din domeniu.

 

  • DEZBATEREA „LEGI NOI pentru o piaţă de 15 miliarde euro. ACHIZIŢIILE PUBLICE în România - implementarea noului pachet legislativ european”, 24-25 august 2015 

Obiectiv: dezbaterea proiectelor de lege avansate de Guvern privind achizițiile publice și soluționarea litigiilor

Participanți: reprezentanți ai instituțiilor care au inițiat proiectul, magistrați, funcționari publici, experți în achiziții publice, precum și reprezentanți mass-media

 

  • DEZBATEREA ”Punctele critice ale noii legislații în achizițiile publice”, 21 septembrie 2016, București

Obiectiv: dezbaterea următoarelor puncte critice identificate: 

  1. În ce condiții poate fi plătit direct subcontractorul, ori în ce condiții se face înlocuirea subcontractorului, care este rolul furnizorului?
  2. Ce impact au noile prevederi în ceea ce privește alegerea procedurii ori achizițiile directe?
  3. Cum vor aplica autoritățile contractente prevederile (ori excepțiile de la aceste prevederi) ce vizează excluderea unor operatori economici care se află în procedura insolvenţei sau în lichidare, ori despre care există „indicii rezonabile/informaţii concrete” că au încheiat acorduri care vizează denaturarea concurenţei?

Participanți: reprezentanți ai Agenției Naționale pentru Achiziții Publice (ANAP), ai Consiliului Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC), magistrați, experți în achiziții publice și funcționari publici din autoritățile contractante și autorități de management fonduri externe – persoane care vor purta răspunderea administrativă și legală a deciziilor luate pe noul cadru legislativ

 

  • CONFERINȚA ”Punctele critice ale noii legislații în achizițiile publice”, 27 octombrie 2016, București

Obiectiv: continuarea dezbaterii punctelor critice ale noii legislații în achizițiile publice

Participanți: reprezentanți ai Agenției Naționale pentru Achiziții Publice (ANAP), ai Consiliului Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC), magistrați, experți în achiziții publice și funcționari publici din autoritățile contractante și autorități de management fonduri externe – persoane care vor purta răspunderea administrativă și legală a deciziilor luate pe noul cadru legislativ

 

  • SEMINARUL ”Principalele aspecte de noutate aduse de actuala legislație de achiziții publice”, 12-13 decembrie 2016, București

Detalii: un training-pilot care adresat responsabililor cu achizițiile din administrația publică din România

 

  • WORKSHOP-ul FINAL ”Opțiuni de corectare privind neclaritățile din noua legislație de achiziții publice”, 14 decembrie 2016, București

Obiectiv: dezbaterea de aspecte problematice din legislația achizițiilor publice, trecerea în revistă a principalelor realizări ale proiectului și lansarea ediției a II-a a Ghidului pentru practicieni în domeniul achizițiilor publice

Participanți: magistrați, funcționari publici, experți în domeniu, reprezentanți ai mediului de afaceri

 

 

 

  • COMUNICARE:

Ştire 14.12.2016 - Legislație, Economie, Competiție și Administrație - workshop închidere proiect

Știre 13.12.2016 - Training-pilot pentru responsabilii cu achizițiile din administrația publică din România

Știre 31.10.2016 - O nouă dezbatere referitoare la punctele critice ale noii legislații în achizițiile publice

Știre 27.09.2016 - Dezbatere: Punctele critice ale noii legislații în achizițiile publice

Știre 11.07.2016 - 50 de participanți la ultimul seminar din cadrul proiectului LECA

Știre 21.06.2016 - Legislație, Economie, Competiție și Administrație – cel de-al 6-lea seminar pentru magistrați și funcționari publici

Ştire 13.04.2016 - Achizițiile publice între oportunitate și integritate – tematică dezbătută în cadrul unui seminar organizat la Cluj- Napoca 

Ştire 18.03.2016 - Etica în funcția publică, pe agenda celui de-al patrulea seminar din cadrul proiectului LECA

Anunţ 9.03.2016 - Rezultatul procesului de recrutare și selecție a formatorului (persoane fizice) pentru programul de formare în domeniul eticii în funcția publică, din cadrul proiectului “Legislație, Economie, Competiție și Administrație – Dezvoltarea unei abordări multidisciplinare în combaterea fraudei în achizițiile publice”- HOME/2013/ISEC/AG/FINEC/4000005248

Anunţ 25.02.2016 - Anunț de recrutare și selecție formator (persoana fizica) în domeniul eticii în funcția publică

Știre 15.10.2015 - Un nou seminar pe tema achiziţiilor publice pentru funcţionari publici

Ştire 30.09.2015 - Seminar în domeniul achizitiilor publice pentru funcţionari publici

Ştire 28.05.2015  - Ghid pentru practicieni în domeniul achizițiilor publice 

Comunicat de presă 10.12.2014 - Freedom House România a organizat conferința de deschidere a proiectului „Legislatie, Economie, Competiție, Administrație - Dezvoltarea unei abordări multidisciplinare în combaterea fraudei în achizițiile publice”, în care ANFP este partener