PHARE 2005/017-553-01.03.01– Modernizarea managementului resurselor umane în cadrul funcţiei publice din România (asistenţă tehnică)
OBIECTIV/
SCOP
La nivelul administraţiei publice: sporirea capacităţii
de coordonare dintre ANFP şi departamentele HR din cadrul administraţiei
centrale şi locale, pentru a implementa în mod eficient modificările
legislative privind funcţia publică şi pentru a asigura un transfer
corespunzător al cunoştinţelor profesionale la nivel local.
La nivelul ANFP: îmbunătăţirea aptitudinilor
personalului ANFP de a administra resursele umane din funcţia publică, în
lumina responsabilităţilor sale revizuite derivând din legea 188/1999
republicată.
CONTRACTOR
European Consultants Organisation – ECO (Belgia)
East West Consulting – EWC şi Hulla & Co Human Dynamics
BUGET
1.138.000 Euro
PERIOADA DE IMPLEMENTARE
12 luni: noiembrie 2007 - noiembrie 2008
STRUCTURA
PROIECTULUI
Componenta 1
Sisteme şi proceduri pentru funcţiile de evaluare,
monitorizare şi control stabilite în Statutul Funcţionarilor Publici sunt
dezvoltate în cadrul ANFP şi puse în practică, prin întărirea capacitaţii ANFP
de a gestiona propriile responsabilităţi, revizuite, în domeniul Managementului
Resurselor Umane.
Componenta 2
Politicile publice privind managementul resurselor
umane în Administraţia Publică din România sunt dezvoltate şi implementate, şi
un sistem de coordonare şi monitorizare este pus în practică prin întărirea
mecanismului de coordonare inter-instituţional în sectorul managementului
resurselor umane pentru a asigura un transfer optim de Know – how la nivel
local.
Componenta 3
Mecanisme şi proceduri pentru asigurarea
transparenţei şi răspunderii în cadrul funcţiei publice sunt dezvoltate şi
implementate.
REZULTATE
Printre realizările proiectului se numără:
-
Raport comparativ referitor la sistemul de
management existent în diferite
instituţii publice similare cu ANFP, din ţările membre ale UE, şi furnizarea de
recomandări în vederea îmbunătăţirii sistemului de management al ANFP -
întocmit
- Ghid cuprinzând standarde, indicatori şi
metodologii de evaluare pentru monitorizarea şi controlul aplicării legislaţiei
relevante în domeniul funcţiei publice şi al funcţionarilor publici din
Administraţia Publică din România - realizat
- 4000 de
exemplare din Ghidul de bune practici în
domeniul managementului resurselor umane în cadrul administraţiei publice
din România (realizat în limbile română şi engleză) - publicare şi diseminare
către beneficiarii de la nivel central şi local
- Instruirea
experţilor ANFP în pregătirea planurilor de instruire şi furnizarea de
instruire specializată - realizate
- Dezvoltarea
şi întărirea abilităţilor personalului ANFP în vederea elaborării şi evaluării
de studii/sondaje de opinie, realizarea
analizelor de evaluare a impactului şi a studiilor de fezabilitate pe diferite
probleme legate de funcţia publică – realizate
- Baza de date
a consilierilor etici administraţia publică românească şi curricula pentru
perfecţionarea acestora - realizate
- Baza de date pentru
responsabilii de resurse umane din administraţia publică românească, instruirea
lor şi constituirea unei pagini de internet pentru aceasta reţea – realizate
- Sesiuni de
instruire şi evenimente de întărire a capacitaţii organizaţionale – organizate
- Sondaj de
opinie în scopul măsurării nivelul de satisfacţie al personalului ANFP –
realizat
- Analiza
Necesarului de instruire şi a Metodologiei aferente acesteia – elaborată
- Raport
consolidat privind politicile de resurse umane - elaborat
- Studiu de
impact pentru evaluarea implementării reţelei consilierilor etici, în scopul
investigării utilităţii acestei reţele - elaborat
- 4000 de
exemplare (limba Română şi Engleză) din ghidul de bune practici, în domeniul
managementului resurselor umane în cadrul administraţiei publice din România -
întocmire, publicare
- Bază de date
referitoare la bunele practici care să
fie pusă site-ul ANFP şi actualizată periodic -
întocmire şi diseminare
- Instruirea
reprezentanţilor departamentelor de resurse umane în legătură cu noile responsabilităţi
ce incumbă din amendamentele aduse legislaţiei funcţiei publice şi întocmirea
documentelor specifice privind organizarea şi dezvoltarea unui program complex
de management al resurselor umane – realizat
- Conferinţa
internaţională „Inovaţie si calitate in
sectorul public”[1]
la care au participat reprezentanţi EUPAN, în scopul schimbului de opinii şi
practici pe subiecte legate de managementul resurselor umane - organizată în
data de 18 septembrie 2008, la Hotel
Marriott Bucureşti
- Mecanism de calcul
pentru corelarea planului anual de ocupare a funcţiilor publice cu bugetul de
stat - elaborat
[1] cu
această ocazie, s-a organizat un concurs de bune practici. au fost transmise 47 de proiecte, din care au fost
selectate un număr de 23 proiecte
care au fost incluse in ghidul de bune
practici, care a fost diseminat in cadrul conferinţei.
Materiale:
- Managementul eticii în funcţia publică - studiu comparativ
- Ghid al cazurilor de bună practică
- Ghid monitorizare, evaluare, control
- Scurtă analiză comparativă a statutului şi competenţelor consilierilor de etică
Prezentări conferinţa internaţională "Inovaţie şi calitate în sectorul public":
- Elke Loeffler
- Francisco Cardona
- Gordana Zurga
- Michael Kallinger
- Tore Martin Bredal