Agenţia Naţională a
Funcţionarilor Publici are plăcerea să vă invite la programele de formare în
domeniul eticii derulate în cadrul proiectului „ETICA - Eficiență, Transparență și Interes pentru
Conduita din Administrație”, cod SIPOCA 63, cod SMIS 119741.
Proiectul își propune să dezvolte capacitatea autorităților și a instituțiilor publice de a
promova valori precum cinste, probitate, onestitate, în special prin creşterea
transparenţei, a gradului de cunoaştere şi înţelegere a standardelor etice, a
eficienței aplicării instrumentelor specifice şi printr-o cultură a
responsabilităţii.
Prin
activităţile de formare, proiectul urmărește să dezvolte noi competențe, nu doar consilierilor
de etică desemnați, dar și potențialilor consilieri de etică, prin utilizarea unor metode de învățare care implică atât
dezvoltarea competențelor, cât și utilizarea efectivă a acestora la locul de muncă, prin intermediul
unor comunități de practică.
Mai mult, formarea se adresează și palierului managerial din
administrația publică, funcționari publici cu funcție de conducere, înalți funcționari publici și conducători ai
entităților publice care au calitatea de demnitar sau ales local, vizând atât
dezvoltarea de competenţe manageriale şi de leadership în domeniul eticii, cât și dezvoltarea capacității de a identifica
resurse și metode de sprijinire în desfășurarea în bune condiții a activităților specifice
consilierilor de etică, precum și a activităților destinate prevenirii incidentelor
de integritate.
Astfel, în perioada iunie-septembrie 2019, se vor derula programe de formare în cadrul cărora vor fi
organizate 16 sesiuni de formare (a se vedea detaliile mai jos). Sesiunile
se vor desfășura pe parcursul a 5 zile fiecare, în locații din județul Brașov
sau Prahova. Mai multe informații despre perioadele exacte și locații vor fi comunicate
ulterior. Toate cheltuielile privind participarea sunt suportate din bugetul
proiectului.
Decontarea cheltuielilor de transport se va realiza cu respectarea
prevederilor Hotărârii nr. 714/2018 privind drepturile şi obligaţiile
personalului autorităţilor şi instituţiilor publice pe perioada delegării şi
detaşării în altă localitate, precum şi în cazul deplasării în interesul
serviciului și se va face individual.
Programele de formare se vor organiza pentru un grup țintă de 400 de
persoane, după cum urmează:
· 100 de consilieri de etică
· 100 de funcționari publici, potențiali consilieri de etică
· 150 de funcționari publici cu atribuții de management
· 50 de conducători
de instituții, demnitari și/sau aleși locali
În cadrul
Apelurilor de înscriere 1 și 2 au fost ocupate
351 de locuri și au rămas disponibile pentru înscriere 49 de locuri (5 locuri dintre acestea au fost ocupate la categoria demnitari/ aleși
locali din lista de așteptare)
În perioada 6 – 14 iunie este deschis APELUL 3 de înscriere a participanților la
sesiunile de formare pentru cele 44 de locuri rămase disponibile în funcție de
regiunile de dezvoltare, și anume:
- 39 locuri la categoria potențiali consilieri de etică
!NOU, APELUL 3 este deschis oricărui funcționar public care dorește să se pregătească în domeniul eticii,
indiferent dacă acesta provine din entități publice care au sau nu desemnat
consilier de etică
Regiunile de dezvoltare în cadrul cărora sunt
disponibile locuri:
Regiunea de dezvoltare București – Ilfov (municipiul
București și județul Ilfov) 19 locuri
Regiunea de
dezvoltare Sud – Muntenia (Argeș,
Călărași, Dâmbovița, Giurgiu, Ialomița, Prahova și
Teleorman) 2 locuri
Regiunea de dezvoltare Sud-Est
(Brăila, Buzău, Constanța, Galați, Tulcea și Vrancea) 1 loc
Regiunea de dezvoltare Nord-Vest
(Bihor, Bistrița-Năsăud, Cluj, Maramureș, Satu-Mare și Sălaj) 6 locuri
Regiunea de dezvoltare Centru (Alba,
Brașov, Covasna, Harghita, Mureș și Sibiu) 5 locuri
Regiunea de dezvoltare Vest (Arad,
Caraș-Severin, Hunedoara și Timiș) 6 locuri
- 2 locuri la categoria funcționari publici cu
atribuții de management
Regiunile de dezvoltare în
cadrul cărora sunt disponibile locuri:
Regiunea de dezvoltare București – Ilfov (municipiul București și
județul Ilfov) 2 locuri
- 3 locuri la categoria conducători de
instituții, demnitari și/sau aleși locali
Regiunile de dezvoltare în cadrul cărora sunt
disponibile locuri:
Regiunea de dezvoltare București – Ilfov (municipiul București și
județul Ilfov) 1 loc
Regiunea de dezvoltare Nord-Vest (Bihor, Bistrița-Năsăud,
Cluj, Maramureș, Satu-Mare și Sălaj)
1 loc
Regiunea de dezvoltare Vest (Arad, Caraș-Severin,
Hunedoara și Timiș) 1 loc
Pentru înscrierea la
sesiunile de formare trebuie îndeplinite obligatoriu condițiile specifice
descrise în:
!
NOU Metodologia privind selecția participanților pentru APELUL 3
Înscrierea la sesiunile
de formare se va face pe baza unui formular de încriere, însoțit de consimțământul privind
prelucarea datelor cu caracter personal, disponibile mai jos.
! ATENȚIE Persoanele care au solicitat înscrierea la
programul de formare în cadrul apelurilor 1 și 2 și care nu au îndeplinit
criteriul de eligibilitate privind proveniența din entități publice care nu au
desemnat consilier de etică, pot solicita reînscrierea prin e-mail fără să mai
fie nevoie să completeze documentele solicitate, acestea existând deja în baza
noastră de date. Aceste persoane nu se află în lista de așteptare și nu vor fi
automat redistribuite pe locurile suplimentate. Principiul ”primul venit,
primul servit” se va aplica în ordinea transmiterii e-mailurilor de reînscriere pentru APELUL 3.
Formular de înscriere
Consimțământul privind prelucrarea datelor cu caracter personal
Pentru înscrieri, vă
rugăm să transmiteți formularul de
înscriere semnat și aprobat și consimțământul privind
prelucrarea datelor cu caracter personal semnat EXCLUSIV la
adresa de e-mail: formare.etica@anfp.gov.ro
! ATENȚIE
- Vă rugăm să citiți cu atenție metodologia de selecție, politica de confidențialitate privind prelucrarea datelor cu caracter personal (disponibile
mai jos)
- Vă rugăm să completați cu atenție TOATE rubricile care
se adresează grupului țintă al modulului la care vă înscrieți, inclusiv data și semntătura participantului, precum și semnătura și ștampila conducătorului instituției
Precizăm că se
poate înscrie o singură persoană /categorie de grup țintă/ instituție, respectiv:
- UN SINGUR FUNCȚIONAR PUBLIC - POTENȚIAL CONSILIER DE
ETICĂ din cadrul unei entități publice !
NOU, în APELUL 3, se pot înscrie și persoane care
provin din entități publice care
au deja numit un consilier de etică și doresc să pregătească și alți funcționari publici în acest sens
- UN SINGUR FUNCȚIONAR PUBLIC CU ATRIBUȚII DE MANAGEMENT din cadrul unei entități publice
- UN SINGUR DEMNITAR sau ALES
LOCAL din cadrul unei entități publice
Informații privind politicile de
confidențialitate
privind prelucarea datelor cu caracter personal:
Politica de Confidențialitate privind prelucrarea datelor cu caracter personal
Persoana de contact: Diana Stănculescu, Director Programe Perfecționare, ARGO
Professional Training, inscriere@argotraining.ro
Detalii programe de formare:
1. PROGRAMUL-PILOT
DE FORMARE PENTRU CONSILIERI DE ETICĂ ȘI
POTENȚIALI CONSILIERI DE
ETICĂ cu tematica dezvoltării de competențe
pentru exercitarea atribuțiilor de consilier de etică
Programul va
fi organizat pe două module și se
adresează unui număr de 200 de participanți din toate zonele ţării, după cum urmează:
Modul 1: Program de formare
pentru 100 de consilieri de etică în funcție
Modul 2: Program de
formare pentru 100 de funcționari publici care ar dori să îndeplinească și se califică pentru funcția de consilier de etică
Obiectivele formării:
1. Dobândirea de competenţe necesare pentru cunoaşterea şi înţelegerea cadrului
conceptual, legal şi instituţional în domeniul promovării integrităţii,
prevenirii şi combaterii corupţiei în organizaţii
2. Dobândirea competenţelor specifice legate de cunoaşterea şi aplicarea în
organizaţiile din care fac parte, în calitate de consilieri de etică, a
instrumentelor şi politicilor de promovare a eticii şi de prevenire a corupţiei
3. Identificarea de resurse și metode noi de îndeplinire adecvată a funcției de consilier de
etică
Ulterior finalizării celor două module, cursanții certificați își vor continua
formarea în cadrul a trei comunități de practică, organizate la nivel
de administrație publică centrală, județeană și locală. Comunitățile de practică au ca obiectiv principal
învățarea aplicată, interactivă și colaborativă, fiind concepute ca o urmare a
instruirii față-în-față, care să faciliteze membrilor posibilitatea punerii în practică a unor
concepte abstracte și/sau teoretice deja cunoscute. Acestea se vor desfășura, în cea mai mare
parte a lor, în mediul online, dar vor avea loc și 9 întâlniri față în față (câte 3/comunitate
de practică). Astfel, fiecare comunitate va avea câte 3 întâlniri față în față, cu durata de o zi,
dintre care 3 întâlniri în București și 6 în locații situate în județul Brașov sau Prahova (care vor fi
comunicate ulterior).
2. PROGRAMUL DE FORMARE PENTRU
MANAGERII DIN ADMINISTRAȚIA PUBLICĂ cu tematica dezvoltării unor competenţe manageriale şi de leadership pe
probleme de etică şi management al comportamentelor personalului din
subordine
Programul se adresează unui număr de 150 funcţionari publici de conducere și înalţi funcţionari
publici din toate zonele ţării.
Obiectivele formării:
1. Dobândirea de competenţe necesare pentru cunoaşterea şi înţelegerea cadrului
conceptual, legal şi instituţional în domeniul promovării integrităţii,
prevenirii şi combaterii corupţiei în organizaţii
2. Dobândirea competenţelor specifice legate de cunoaşterea şi aplicarea în
organizaţiile din care fac parte, în calitate de manageri aparținând palierului
tehnic, a instrumentelor şi politicilor de promovare a eticii şi de prevenire a
corupţiei, precum și a unor competențe specifice de comunicare și leadership
3. Identificarea de resurse și metode noi de sprijinire a activității consilierilor de
etică și de exercitare corespunzătoare a funcției proprii.
3. PROGRAMUL DE FORMARE PENTRU CONDUCĂTORI DE INSTITUŢII
CARE AU CALITATEA DE DEMNITAR SAU DE ALES LOCAL cu tematica dezvoltării de competenţe manageriale şi de leadership pe probleme de etică şi
management al comportamentelor personalului din autorităţi şi instituţii
publice
Programul se adresează unui număr de 50 demnitari - miniștri, miniștri delegați, secretari de stat,
subsecretari de stat și funcțiile asimilate acestora şi aleşi locali - primari, viceprimari,
primarul general al municipiului București, președinți și vicepreședinți ai consiliilor județene, astfel cum sunt
definiți în actele normative incidente administrației publice locale, din toate zonele
ţării.
Obiectivele formării:
1. Dobândirea de competenţe necesare pentru cunoaşterea şi înţelegerea cadrului
conceptual, legal şi instituţional în domeniul promovării integrităţii,
prevenirii şi combaterii corupţiei în organizaţii
2. Dobândirea competenţelor specifice legate de cunoaşterea şi aplicarea, în
organizaţiile conduse, a instrumentelor şi politicilor de promovare a eticii şi
de prevenire a corupţiei
3. Dezvoltarea de competențe de leadership în promovarea eticii și integrității în autorități și instituții publice
Vă mulţumim pentru
interesul acordat și vă așteptăm cu drag la cursuri!
_________________________________________________________________________
Pentru informații generale despre acest proiect, persoana de contact din partea ANFP este
Adriana Cîrciumaru, manager proiect, e-mail :
adriana.circiumaru@anfp.gov.ro
Proiectul „ETICA - Eficiență, Transparență și Interes pentru Conduita din Administrație”, cod SIPOCA 63,
cod SMIS 119741, este implementat de către Agenția Națională a Funcționarilor Publici și este cofinanțat din Fondul Social
European (FSE) prin Programul Operațional Capacitate Administrativă (POCA)
2014-2020.