COMPONENTA C7. TRANSFORMAREA DIGITALĂ
Investiția 10 -
Transformarea digitală în managementul funcției publice
Jalon
nr. 177 - S-au instituit și sunt operaționale platforme interactive și
colaborative pentru managementul standardizat al resurselor umane în administrația
publică centrală
e-ANFP
Investiția 10 - Transformarea digitală în managementul funcției publice
Obiectivul acestei investiții este de a
îmbunătăți funcția publică prin reducerea birocrației și sporirea calității
serviciilor publice prin intermediul unei funcții publice bine pregătite și
profesioniste. Această investiție este legată de Componenta 14 (Buna
guvernanță).
Investiția
constă în operaționalizarea a două platforme interoperabile:
- e-ANFP – dezvoltarea și extinderea
platformei de gestionare a funcției publice (nivel central, teritorial, local)
pentru toate procesele aferente carierei (recrutare, evaluare, promovare,
ieșirea din sistemul public, pe baza unui cadru de competențe standardizat și a
unor fișe ale posturilor standardizate) și interconectarea cu instituțiile cu
care se colaborează.
- SIMRU (Sistemul integrat de
gestionare a resurselor umane) – dezvoltarea platformei de gestionare internă
pentru autoritățile publice pentru procesele privind resursele umane
(gestionarea datelor privind personalul, gestionarea organizațională,
gestionarea timpului, stabilirea obiectivelor și raportarea).
Jalon 177 - S-au instituit și sunt operaționale platforme interactive și colaborative pentru managementul standardizat al resurselor umane în administrația publică centrală (e-ANFP, SIMRU)
Descriere jalon: Platformele colaborative (e-ANFP
și SIMRU) vor cuprinde toate procesele, de la on-boarding-recrutare până la
evaluare, promovare, ieșirea din sistemul public, având la bază modelul
cadrelor de competență și fișe de post standardizate.
Indicator calitativ: Platformele sunt
operaționalizate
Calendar orientativ: T4 2025
Buget: 2.000.000 EURO
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Prezentare e-ANFP:
e-ANFP reprezintă un instrument de
evidență şi management integrat care va fi gestionat de către ANFP,
reprezentând actualizarea/ dezvoltarea progresivă a sistemelor informatice
existente la nivelul Agenției privind managementul carierei funcționarilor
publici de la nivelul administrației publice centrale, teritoriale și locale. e-ANFP
va permite monitorizarea, colectarea de date, o gestiune a informațiilor din
dosarul profesional la nivel complex.
Prin e-ANFP se urmărește alinierea Agenției
la dezideratele unei administrații inteligente care să aibă în vedere
îndeplinirea atribuțiilor prin sisteme inovative, care să ofere servicii de
calitate, sigure și rapide, de tipul:
- Arhitectură Business Intelligence pentru ANFP (management funcție
publică/ angajați din administrația publică, dosar profesional, cazier
administrativ) - soluții pentru procesele de HR pentru administrația publică
centrală: work force planning, talent management, etc.
- Asistenți RPA (Robotic Process
Automation) care vor asista beneficiarii interni și externi (persoane fizice și
structurile de RU) prin oferirea de asistență directă în gestiunea carierei,
verificarea diplomelor/ certificărilor, generarea de mesaje predefinite,
prioritizarea solicitărilor și direcționarea acestora către Call center/ operator/
Info center după caz, formulare inteligente, consolidarea proceselor de
management gen SCIM, SMC și management de proiect, elaborarea raportărilor
majore ale Agenției (acordare asistență și suport destinat cetățenilor,
funcționarilor publici și instituțiilor publice).