Mareste fontul
Micsoreaza fontul
Alb si negru
Inverseaza culorile
Agenția Națională a Funcționarilor Publici
Promovăm PERFORMANȚA, punem în valoare OAMENII din serviciul public!

MĂSURI ANFP ÎN CADRUL PLANULUI NAȚIONAL DE REDRESARE ȘI REZILIENȚĂ

 

COMPONENTA C7. TRANSFORMAREA DIGITALĂ
Investiția 16 - Program de formare de competențe digitale avansate pentru funcționarii publici
Ținta 185 - Funcționari publici care au urmat un curs de formare digitală

 

Investiția 16 - Program de formare de competențe digitale avansate pentru funcționarii publici
Obiectivul acestei investiții este de a spori competențele digitale avansate ale funcționarilor publici, cu scopul de a sprijini digitalizarea serviciilor publice prin îmbunătățirea disponibilității forței de muncă calificate pentru operațiunile TIC interne.
Investiția constă în cursuri de formare pentru dobândirea de competențe digitale avansate (gestionarea bazelor de date, gestionarea sistemelor, analiza proceselor de lucru, analiza datelor, programare) pentru 32.500 de funcționari publici (din care 2.500 de funcționari publici de conducere).
O analiză a nevoilor de formare a fost realizată în prealabil.

Ținta 185 - Funcționari publici care au urmat un curs de formare digitală

Descrierea țintei:
30.000 de funcționari publici participă la cursuri de formare pentru dobândirea de competențe digitale avansate (ex: administratori de baze de date (SQL, MySQL etc.); administratori de sistem; analiști operaționali; analiști de date; programatori pe diverse platforme) și 2.500 de funcționari publici de conducere participă la cursuri de formare în materie de management și de management al talentelor.

Indicatori cantitativi: 32.500 de funcționari publici instruiți
Calendar orientativ: T2 2026
Buget: 20.000.000 EURO

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Prezentare:           
- Planul Național de Redresare și Reziliență își propune atât o intervenție amplă în ceea ce privește digitalizarea serviciilor publice destinate cetățenilor și companiilor, cât și digitalizarea operațiunilor interne ale administrației publice, în scopul creșterii eficienței, transparenței și rezilienței instituționale.
- Conform analizelor efectuate în contextul fundamentării și elaborării politicii publice în domeniul e-guvernării, competențele digitale ale funcționarilor publici sunt insuficiente pentru digitalizarea serviciilor publice și a operațiunilor interne din administrație, dezvoltarea competențelor acestora reprezentând una dintre măsurile complementare pentru implementarea e-guvernării.

Instruirea personalului din administrația publică va asigura creșterea nivelului competențelor digitale în administrația publică din România, contribuind astfel la succesul măsurilor de digitalizare a serviciilor publice și a operațiunilor interne ale administrației și va permite creșterea eficienței și rezilienței instituționale.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Analiză privind nevoia de instruire a resurselor umane din administrația publică din România în domeniul competențelor digitale

Leadership și talent management în contextul noilor tehnologii și al transformării digitale- pliant

Dezvoltare competenţe digitale avansate - pliant

Model protocol de colaborare interinstituțională:

Întrebări frecvente

Anunțuri

22.02.2024 - Comunicat de presă

18.01.2024 Protocoale de colaborare încheiate cu peste 100 de autorităţi şi instituţii publice

19.12.2023 - Invitație pentru parteneriat de colaborare

31.01.2023 Servicii de formare și conexe în vederea dezvoltării competențelor digitale a 30.000 de funcționari publici și a dezvoltării competențelor de leadership și talent management în contextul noilor tehnologii și al transformărilor digitale pentru 2.500 funcționari publici de conducere