Mareste fontul
Micsoreaza fontul
Alb si negru
Inverseaza culorile
Agenția Națională a Funcționarilor Publici
Promovăm PERFORMANȚA, punem în valoare OAMENII din serviciul public!

Arhiva Conferinţa ediţia a VII-a

Cea de-a șaptea ediţie a conferinţei „Inovaţie şi calitate în sectorul public” a avut loc la Poiana Brașov, judeţul Brașov, în perioada 26-28 noiembrie 2014. La eveniment au participat peste 140 de persoane, reprezentanţi ai administraţiei publice româneşti şi internaţionale, reprezentanţi ai structurilor asociative şi profesionale, ai sindicatelor, ai organizaţiilor neguvernamentale, ai mediului universitar, precum şi ai mass-mediei.

Sesiunile plenare au propus spre dezbatere teme de interes pentru administraţia publică, precum:
„Perfecţionarea resurselor umane – cheie pentru modernizarea administraţiei publice ”

„Dialogul social pentru funcţionarii publici: provocări şi perspective”

Un punct de interes a fost constituit de organizarea dezbaterii cu tema Dialogul social pentru funcţionarii publici: provocări şi perspective, activitate în cadrul proiectului Îmbunătăţirea dialogului social pentru funcţionarii publici, dezvoltat în parteneriat de către ANFP, Asociaţia Norvegiană a Autorităţilor Locale şi Regionale (KS) şi Asociaţia Municipiilor din România.

József BIRTALAN, preşedintele Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici, a salutat prezenţa numeroasă la conferinţă și a felicitat pe reprezentanții autorităților și instituțiilor publice pentru proiectele înscrise în Competiţia celor mai bune practici din administraţia publică românească, lansând îndemul de a se împărtăşi idei, de a se face schimb de bune practici pe parcursul atelierelor de lucru, astfel încât iniţiativa ANFP să contribuie la multiplicarea proiectelor de succes.

Carmen DRĂGAN, secretarul general al Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici, a felicitat pe toţi participanţii la Competiţia celor mai bune practici din administraţia publică românească, subliniind faptul că în aceste perioade de criză economică, inovaţia şi calitatea sunt două atribute necesare activităţii unei administraţii publice eficiente, fapt demonstrat de soluţiile prezentate în bunele practici din cadrul conferinței. De asemenea, a reamintit că prioritatea ANFP va rămâne identificarea de oportunităţi pentru promovarea exemplelor de succes din sistemul public.

Bahram KHALILOV, preşedintele Comisiei Funcţiei Publice de pe lângă președintele Republicii Azerbaidjan a vorbit despre dificultățile cu care administrația publică din Azerbaidjan s-a confruntat până la reforma continuă din ultimii ani, punând accent pe elementele inovatoare aplicate în managementul funcţiei publice, în mod special privind e-Recrutarea.

Conf. Univ. Dr. Diana Camelia IANCU, decanul Facultății de Administraţie Publică, Şcoala Naţională de Studii Politice şi Administrative – Competenţe în administraţia publică a prezentat câteva exemple de standarde pentru competenţe la nivel național și internațional, cum ar fi cele cuprinse în RNCIS – Registrul Național al Calificărilor din Învățământul Superior sau cele abordate de Asociația Națională a Școlilor de Afaceri Publice și Administrație din America (NASPAA), concluzionând că este nevoie de o schimbare privind cadrul de competențe ale personalului din administrația publică ținând cont și de curicula urmată în cadrul studiilor pe care acesta le urmează.

Mihaela PETRESCU, şef serviciu la Autoritatea Naţională pentru Calificări a prezentat noutățile și problemele structurale în ceea ce privește calificările funcționarilor publici, fapt care a mobilizat participanții către dezbaterea asupra propunerilor făcute de ANC pentru înlăturarea problemelor.

George MATEESCU, manager și Viorel MICU, formator NLP la Masters Advisory au susținut prezentarea Calitate şi tendinţe în perfecţionarea profesională în administraţia publică. În timpul acestei prezentări au fost abordate atât noile tendințe în ceea ce privește perfecţionarea profesională în administraţia publică (durată redusă a cursurilor, timpul ridicat alocat pregătirii cursului în calitate de formator, obiective de formare ridicate ca nivel de complexitate, frecvenţă mai ridicată a cursurilor, nivel ridicat de procesare al informaţiei, suporturi de curs de calitate, activităţi experienţiale profunde, evaluarea competenţelor integrată, abilităţi de relaţionare extinse ale formatorilor), cât și modul în care programarea neuro-lingvistică poate ajuta la dobândirea de noi cunoștințe.

Andreea IDRICEANU CALEV, directorul de comunicare al Asociaţiei Române pentru Reciclare RoRec a prezentat cel mai amplu program național de educație de mediu din învățământul pre-universitar din România desfășurat de Asociația Română pentru Reciclare RoRec cu sprijinul Inspectoratelor Școlare (București+41 județe), un proiect de solidaritate şi responsabilitate, care pentru anul 2015 are ca obiectiv impulsionarea colectării a 50 de grame per locuitor în fiecare județ și în București.

Pilonii tematici propuşi pentru desfăşurarea competiţiei au fost:
Dialogul social în administraţia publică

Servicii publice în sprijinul grupurilor vulnerabile
Soluţii de e-Guvernare pentru creşterea eficacităţii activităţii în administraţia publică

Cu ocazia conferinţei a fost lansat Ghidul de bune practici, care include toate cele 35 de proiecte înscrise în Competiţia celor mai bune practici din administraţia publică din România desfăşurată în anul 2014.