Agenţia Naţională a Functionarilor Publici a iniţiat
încă din anul 2008 prima conferinţa internaţională “Inovaţie şi calitate în
sectorul public” care a urmărit promovarea
inovaţiei în diferitele arii de intervenţie ale administraţiei publice
româneşti evenimentul fiind împărţit în două componente, respectiv sesiunile
plenare care au facilitat schimbul de idei între experţi şi practicieni
autohtoni şi personalităţi internaţionale cu o vastă experienţă în aceste
domenii, iar a doua componentă a privit premierea bunelor practici- evaluate anterior de către un comitet de experţi independenţi.
În scopul de a continua promovarea rezultatelor
deosebite, obţinute în administraţia publică românească, Agenţia Naţională a
Funcţionarilor Publici (ANFP) lansează anul acesta cea de-a III-a ediţie a competiţiei celor mai bune practici în
administraţia publică din România, pe care le va premia în cadrul conferinţei „Inovaţie şi calitate în sectorul public” , al cărei scop este de a identifica, evidenţia
şi disemina cele mai eficiente şi inovative practici administrative, de a face
cunoscute experienţa şi rezultatele remarcabile ale administraţiei publice din
România, care există chiar şi în situaţii de criză financiară.
Perioada de înscriere în competiţie
este 20 iunie - 20 august 2010, pe
portalul www.anfp.gov.ro, fiind invitate să participe toate nivelele
administraţiei publice româneşti.
Nu pot participa în competiţia naţională proiecte/
cazuri de bună practică care au mai fost premiate la ediţiile anterioare ale
conferinţei sau ideii de proiecte care nu au fost încă implementate.
Ghidul practic cu informaţiile necesare pentru depunerea
lucrărilor şi formatul standard pentru
aplicaţie, pot fi accesate pe portalul ANFP.
Cele mai
bune exemple de bună practică vor fi premiate în cadrul Conferinţei „Inovaţie
şi calitate în sectorul public” - ediţia a III-a, care va avea loc la
Bucureşti, în data de 16 noiembrie 2010 şi
vor fi incluse într-un Ghid de bune
practici.
Obiectivele competiţiei
Obiectivele care se urmăresc prin realizarea acestei
competiţii sunt:
Creşterea standardelor la nivelul administraţiei centrale şi locale, prin identificarea şi recunoaşterea practicilor de succes şi inovatoare în livrarea serviciilor publice şi a rezultatelor acestora
Dezvoltarea unor servicii publice mai bune, a unor standarde ridicate de livrare a serviciilor şi a unui management îmbunătăţit
Împărtăşirea ideilor la nivelul instituţiilor administraţiei publice cu privire la modul în care acestea ar putea încuraja bunele practici de management
Promovarea inovaţiei la nivelul unor domenii de responsabilitate diferite.
Tematicile propuse şi
justificarea alegerii acestora
S-au
propus trei tematici de concurs (piloni):
Pilonul 1: Îmbunatăţirea serviciilor publice
printr-un management organizaţional şi al calităţii performant.
Pilonul 2: Consolidarea
administraţiei publice prin promovarea dialogului social, dar şi prin atragerea
la actul de decizie a cetăţenilor
Pilonul 3: Sporirea gradului de integritate, transparenţă şi răspundere în cadrul
funcţiei publice