Mareste fontul
Micsoreaza fontul
Alb si negru
Inverseaza culorile
Agenția Națională a Funcționarilor Publici
Promovăm PERFORMANȚA, punem în valoare OAMENII din serviciul public!

Recrutare formatori - modul 3 - cod SMIS 48159

 ANUNŢ DE RECRUTARE ŞI SELECTIE FORMATORI (PERSOANE FIZICE) ÎN DOMENIUL MONITORIZAREA, EVALUAREA, IMPACTUL ȘI SUSTENABILITATEA PROIECTELOR


pentru proiectul “ Instruire aplicată pentru continuarea întăririi capacităţii instituţionale a administraţiei publice din România pentru o gestionare eficientă a fondurilor structurale” SMIS 48159

Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici (ANFP) derulează în prezent proiectul Instruire aplicată pentru continuarea întăririi capacităţii instituţionale a administraţiei publice din România pentru o gestionare eficientă a fondurilor structurale, cod SMIS 48159.

Proiectul are ca obiectiv general formarea profesională specifică în domeniul managementului instrumentelor structurale şi achiziţiilor publice a experţilor din administraţia publică, implicaţi în gestionarea proiectelor finanţate din fondurile europene. Obiectivul propus contribuie la îndeplinirea obiectivului global al POAT prin dezvoltarea capacităţii administraţiei publice de a realiza implementarea şi absorbţia eficace şi eficientă a instrumentelor structurale în România.

            În prezent, în cadrul proiectului se derulează procedura de recrutare și selecție a formatorilor pentru desfășurarea sesiunilor de formare aferente Modulului 3 - Expert monitorizare, evaluare, impact și sustenabilitatea proiectelor din cadrul Programului de formare specifică în domeniul managementului instrumentelor structurale.

           Modulul de formare se va derula în perioada 13 – 15 iulie 2015, în câte o locație din cele 7 regiuni de dezvoltare ale țării și Municipiul București, având ca grup țintă angajați din cadrul administrației publice, funcționari publici sau personal contractual, persoane responsabile din cadrul instituțiilor și autorităților administrației publice care sunt beneficiare ale Fondurilor Structurale și de Coeziune (FSC) 2007-2013 și potențiale beneficiare ale Fondurilor  Structurale și de Investiții (FSI) 2014-2020, precum și persoane care sunt și/sau vor fi implicate în etapele aferente implementării, precum și gestionarea proiectelor finanțate din fonduri, evaluarea impactului și a sustenabilității proiectului.

            În vederea acoperirii celor 8 grupe derulate în paralel, în perioada 13-15 iulie, aferente Programului de formare profesională specifică în domeniul managementului instrumentelor structurale, respectiv Modulul 3 - Expert monitorizare, evaluare, impact și sustenabilitatea proiectelor, se consideră necesar un număr de 8 formatori, cărora le va fi alocată, câte o sesiune de formare.



Criteriile minime ce trebuie îndeplinite, cumulativ, de către primii formatori selectați și cei propuși pentru lista de rezervă, sunt:
Obținerea unui punctaj de minim 15 puncte în cadrul procesului de recrutare și selecție a formatorilor;

Declararea disponibilității pentru întreaga perioadă de desfășurare a sesiunii de formare din cadrul Programului de formare profesională specifică în domeniul managementului instrumentelor structurale, respectiv Modulul 3 - Expert monitorizare, evaluare, impact și sustenabilitatea proiectelor;

Declararea disponibilității pentru deplasarea în locațiile proiectului din cadrul Programului de formare profesională specifică în domeniul managementului instrumentelor structurale, respectiv Modulul 3 - Expert monitorizare, evaluare, impact și sustenabilitatea proiectelor;

Declararea disponibilității pentru perioada aferentă etapei de pregătire a materialului unitar de curs pentru sesiunea de formare, precum și evaluarea sesiunii de formare derulată în cadrul Programului de formare profesională specifică în domeniul managementului instrumentelor structurale, respectiv Modulul 3 - Expert monitorizare, evaluare, impact și sustenabilitatea proiectelor;

CRITERII  DE RECRUTARE ȘI SELECŢIE A FORMATORILOR
Criterii de recrutare: persoanele interesate trebuie să depună dosarul de înscriere, cuprinzând, în mod obligatoriu, următoarele documente:
-  Formularul de înscriere, semnat în spațiul destinat și asumat de către candidat;
-  Declararea disponibilității pentru întreaga perioadă de desfășurare a sesiunilor de formare și a disponibilității de deplasare în locațiile proiectului conform secțiunii din formularul de înscriere;
-  Declararea disponibilității pentru perioada aferentă etapei de pregătire (anterior perioadei de începere a sesiuniilor de formare) a materialului unitar de curs conform secțiunii din formularul de înscriere;
 -  CV în format Europass;
 -  Copie după Cartea de Identitate a candidatului;
 -  Copie diplomă de studii (universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licenţă);
 -  Scrisoare de intenţie (maxim 1 pagină), semnată;
 - Certificat Formator/Formare Formatori acreditat CNFPA/ANC sau echivalent. Certificatul va fi depus în copie legalizată;
 - Recomandări/ adeverinţă din partea beneficiarului/angajatorului (minim 1 – maxim 3) corelat cu experienţa similară declarată;
- documente care să ateste experienţa relevantă în domeniul managementului instrumentelor structurale, respectiv tematica privind monitorizarea, evaluarea, impactul și sustenabilitatea proiectelor, dovedită prin:
a)  locul de muncă public, privat şi/sau internaţional şi/sau alte colaborări în domeniu
sau
b) experienţă în formare şi elaborare de lucrări de specialitate în domeniul vizat de modulul de formare (metodologii, ghiduri, standarde, bune practici etc.).
- O propunere de plan de lecţie pentru implementarea unui program de formare în domeniul managementului instrumentelor structurale, respectiv tematica privind monitorizarea, evaluarea, impactul și sustenabilitatea proiectelor; Propunerea planului de lecție va avea maxim 10 pagini, se va realiza pentru un modulul de formare structurat pe 3 zile, a câte 8 ore de formare pe zi, fără pauzele aferente și va fi semnată pe fiecare pagină;
 - Tematica (curicula) propusă pentru modulul de formare menţionat, semnată pe fiecare pagină. Aceasta va fi dezvoltată având la bază precizările din documentul Tematica (curricula) de formare orientativă în domeniul managementului instrumentelor structurale – Expert monitorizare, evaluare, impact și sustenabilitatea proiectelor;

Notă : Termenii utilizați în prezenta metodologie au înțelesul din Anexa Metodologiei de recrutare și selecție a formatorilor.

Vor fi recrutate persoanele care îndeplinesc cumulativ toate criteriile mai sus menţionate.


Criterii de selecţie:_

Criterii specifice

1.  Abilităţi pentru formarea interactivă şi aplicativă; 
2.  Abilităţi pentru elaborarea şi revizuirea sau adaptarea materialelor de formare;
3.  Aplicabilitatea planului de lecţie propus la sesiunea de formare pentru care aplică;
4.  Fezabilitate/aplicabilitatea tematicii (curriculei) propuse.

Evaluarea criteriilor privind abilităţile pentru formarea interactivă şi aplicativă, precum și abilităţile pentru elaborarea şi revizuirea sau adaptarea materialelor de formare se va realiza inclusiv prin raportare la documentele depuse la dosarul de înscriere (recomandări, adeverințe, documente relevante).

Modalitatea de alocare a sesiunilor de formare:

Recrutarea şi selecţia formatorilor se realizează de către Comisia de recrutare şi selecţie de la nivelul ANFP aprobată prin Ordin al Președintelui în vigoare la momentul derulării procesului de recrutare și selecție. Totodată, va fi numită o Comisie de soluționare a contestațiilor, desemnată prin Ordin al Președintelui Agenției Naționale a Funcționarilor Publici, în vigoare.
În urma aprobării Procesului verbal pentru recrutarea și selecţia formatorilor din partea Comisiei desemnate, după finalizarea etapei de soluționare a contestațiilor, va fi realizată alocarea celor 8 sesiuni de formare către primii 8 formatori clasați, care vor primi, în mod egal, câte o sesiune fiecare, în vederea asigurării bunei derulări a Programului de formare profesională specifică în domeniul managementului instrumentelor structurale, respectiv Modulul 3 - Expert monitorizare, evaluare, impact și sustenabilitatea proiectelor.
Alături de lista primilor 8 clasați, Comisia va întocmi și o listă de rezervă, care va conține un număr maxim de 3 formatori, clasați în ordine descrescătoare, în funcție de punctajul obținut.
Cele două comisii, respectiv Comisia de recrutare și selecție a formatorilor și Comisia de soluționare a contestațiilor, vor transmite rezultatele etapelor de recrutare și selecție, respectiv soluționare a contestațiilor, către Direcția de Comunicare și Relații Internaționale spre publicare.


Departajarea în cazul punctajelor egale

În cazul în care, pentru selectarea primilor 8 formatori și a celor 3 formatori din cadrul listei de rezervă, vor exista candidați care au obținut același punctaj total și au declarat întreaga disponibilitate pentru desfășurarea sesiunilor de formare și pentru perioada etapei de pregătire a materialului unitar de curs, departajarea se va face prin raportare directă la punctajul obținut la criteriul specific de selecție aplicabilitatea planului de lecție propus la sesiunea de formare pentru care aplică.
În cazul în care vor exista candidați care au obținut același punctaj total, precum și punctaj egal la criteriul specific de selecție aplicabilitatea planului de lecție propus la sesiunea de formare pentru care aplică, departajarea se va face prin raportare directă la punctajul obținut la criteriul specific de selecție fezabilitate/aplicabilitatea tematicii (curriculei) propuse;
În cazul în care vor exista candidați care au obținut același punctaj total, precum și punctaj egal la criteriul specific de selecție fezabilitate/aplicabilitatea tematicii (curriculei) propuse, departajarea se va face prin raportare directă la punctajul obținut la criteriul specific de selecție abilităţi pentru formarea interactivă şi aplicativă;
În cazul în care vor exista candidați care au obținut același punctaj total, precum și punctaj egal la criteriul specific de selecție abilităţi pentru formarea interactivă şi aplicativă, departajarea se va face prin raportare directă la punctajul obținut la criteriul specific de selecție abilităţi pentru elaborarea şi revizuirea sau adaptarea materialelor de formare.

În urma derulării procesului de recrutare și selecție, în baza clasamentului final, candidații selectați vor încheia un contract de prestări servicii cu Beneficiarul, raportat la sesiunile de formare alocate. 
Candidaţii selectaţi vor fi contactați de către echipa proiectului în urma finalizării procedurii de recrutare și selecție, în vederea încheierii contractelor de prestări servicii.
În cazul în care formatorii selectați nu vor fi prezenți la etapele premergătoare de pregătire a sesiunilor de formare, ce se vor derula conform calendarului de desfășurare afișat, se consideră indisponibilitatea totală a acestora în vederea realizării activităților de formare (semnare contract, pregătire material unic de curs, transmitere spre avizare, integrare modificări/ completări, dacă este cazul, etc) și va conduce la rezilierea contractului de prestări servicii încheiat.

Situații excepționale:

În situația în care formatorul nu se prezintă la semnarea contractului, sesiunea va fi realocată primului formator clasat în cadrul listei de rezervă, în vederea bunei derulări a programului de formare.

În cazul în care, după semnarea contractului, un formator devine indisponibil din diverse motive, sesiunea va fi realocată primului formator clasat în cadrul listei de rezervă, în vederea bunei derulări a programului de formare.

În situația în care nu există un număr suficient de formatori care, în urma realizării procedurii de recrutare și selecție, să fi obținut un punctaj de minim 15 puncte, sau candidații nu și-au exprimat disponibilitatea, astfel încât nu s-a putut realiza alocarea sesiunilor de formare pentru acoperirea întregului necesar de sesiuni de formare, se va continua aplicarea procedurii de recrutare și selecție a formatorilor la Programul de formare profesională specifică în domeniul managementului instrumentelor structurale, respectiv Modulul 3 - Expert monitorizare, evaluare, impact și sustenabilitatea proiectelor, conform prevederilor prezente, până la completarea necesarului de formatori, respectiv acoperirea tuturor sesiunilor de formare.  


Persoanele interesate sunt invitate să-şi depună candidatura individual, personal sau prin intermediul poștei, până la data de 10 iunie 2015, ora 16.00  la Registratura instituţiei din Bdul Mircea Vodă, nr. 44, Tronson III, Sector 3, Bucureşti. În cazul în care se va opta pentru transmiterea dosarului de candidatură prin poștă, se va avea în vedere faptul că data poștei poate fi cel târziu data de 10 iunie 2015.

Depunerea dosarului de candidatură se va face în plic închis, ce va conține, pe lângă documentele deja menționate, și un OPIS asumat de către candidat, ce va fi introdus în plic. Pe plic se va trece mențiunea ”Pentru Procedura de recrutare și selecție a formatorilor aferenți Modulului 3 din cadrul Programului de formare specifică în domeniul managementului instrumentelor structurale implementat în cadrul proiectului cod SMIS  48159”, numele și prenumele candidatului - scrise cu majuscule, precum și localitatea de domiciliu.

Nerespectarea formatului de depunere, respectiv plic închis cu mențiunile de mai sus, atrage după sine neconformitate administrativă și declararea candidaturii ca fiind respinsă.


NOTĂ  –  Informațiile de mai sus, precum și informații suplimentare privind prezenta procedură, pot fi descărcate în secțiunea de mai jos:

Metodologia pentru derularea procesului de recrutare şi selecţie a formatorilor

Calendar derulare procedură

Formular de înscriere

Curricula orientativă

Model grilă de evaluare individuală candidat

Model CV European

 


Categorie: Anunțuri, miercuri, 20 mai 2015


Legături

Anunturi

Arhiva anunturi