Comitetul European de Dialog Social pentru
Administraţia Publică Centrală (SDC CGA), în cadrul căruia ANFP reprezintă
statul român în calitate de angajator, a derulat, în perioada 2015-2017,
proiectul Bunăstarea, Sănătatea şi
Securitatea la locul de muncă în
administraţiile publice centrale: abordarea riscurilor psihosociale, finanţat
de Comisia Europeană.
În contextul intensificării muncii, al
restructurărilor şi al îmbătrânirii forţei de muncă, proiectul şi-a propus să
examineze amploarea şi impactul riscurilor psihosociale, în special a acelora
asociate noilor tehnologii şi violenţei din partea unui terţ la locul de muncă
şi să analizeze modalităţile de combatere a acestor riscuri în administraţiile
publice.
Activităţile din cadrul proiectului, în a căror
derulare ANFP s-a implicat activ, au vizat organizarea unor ateliere de lucru
şi a unor seminare în cadrul cărora au fost prezentate experienţe naţionale
relevante şi au fost colectate bune practici în ceea ce priveşte abordarea
riscurilor psihosociale.
Rezultatele proiectului au fost diseminate cu ocazia
conferinţei finale, organizate la Berlin în luna martie 2017, iar acum sunt
disponibile şi on-line pe site-ul www.anfp.gov.ro,
la secţiunea Colaborări internaţionale / SDC CGA - Comitetul European de Dialog Social
pentru Administraţia Publică Centrală: Ghid
pentru angajaţi şi manageri pentru combaterea riscurilor psihosociale, Scurt film
de animaţie pentru diseminarea ghidului, Raportul care a stat la baza
elaborării ghidului, Declaraţia finală adoptată de membri SDC CGA la data de 20
octombrie 2017.
Categorie: Anunțuri, joi, 01 martie 2018