TITLU
PROIECT: “Dezvoltarea capacității
administrației publice centrale de a realiza studii de impact” Cod SIPOCA 25, proiect
derulat în parteneriat de către Secretariatul General al Guvernului prin Direcția
Coordonare Politici și Priorităţi şi
Agenția Națională a Funcționarilor Publici
Sursa de finanţare: Proiect cofinanțat din Fondul
Social European prin Programul Operațional Capacitate Administrativă - Cod
SIPOCA 25.
Beneficiar: Secretariatul General al Guvernului
prin Direcția Coordonare Politici și Priorităţi
Partener: Agenția Națională a Funcționarilor
Publici conform Acordului de parteneriat
nr.1/29.03.2016 (nr. ANFP 18646/30.03.2016) - anexă la Cererea de finanțare
nr.10/30.03.2016.
Perioada de implementare: 26 luni începând cu data de
30.03.2016.
Bugetul total al
proiectului: Valoare
totală a proiectului 13.319.904,75 lei din care 11.186.570,54 lei valoare
eligibilă nerambursabilă din FSE și 2.133.334,21
lei cofinanțare eligibilă a beneficiarului.
Scopul proiectului este acela de a crește gradual capacitatea administrativă și expertiza în
cadrul instituțiilor administrației publice centrale care elaborează,
monitorizează și evaluează politici publice și reglementări cu privire la
metodologia de fundamentare a acestora.
Unul dintre obiectivele proiectului îl reprezintă creșterea
nivelului de instruire a specialiștilor din administrația publică implicați în
elaborarea studiilor de impact cu privire la metodologia specifică de realizare
a acestora, precum și cu privire la alte tehnici și practici în domeniu
aplicate la nivel european.
Rolul Partenerului ANFP în cadrul proiectului
Una dintre prioritățile proiectului o reprezintă consolidarea capacității reprezentanților
administrației publice centrale de a fundamenta procesul decizional. În scopul
susţinerii acestei priorități, în cadrul proiectului au fost incluse mai multe
sesiuni de instruire pe domeniul de referință, printre care sesiuni de formare de formatori în
domeniul EPI, având la bază metodologia de formare în domeniul evaluării
preliminare a impactului (EPI), elaborată de Beneficiarul proiectului cu
suportul Partenerului ANFP.
Pentru ca administraţia centrală să poată beneficia cu
adevărat de o creştere a propriei capacităţi, precum și în scopul
sustenabilității viitoare a proiectului, a fost elaborată de către consultanți
o metodologie de formare continuă în
domeniul EPI bazată pe standardele prevăzute de legislația în vigoare cu
privire la fundamentarea impactului documentelor de politici publice și a
proiectelor de acte normative. Astfel, au fost puse bazele organizării unui program de formare de formatori în domeniul EPI gestionat de Agenția
Națională a Funcționarilor Publici, ai cărui beneficiari vor fi
reprezentanții instituțiilor administrației publice centrale împlicați în
activități legate de evaluarea preliminară a impactului.
Calendarul sesiunilor de instruire
Având la bază metodologia elaborată, în București vor
fi organizate 2 sesiuni de formare a câte
6 zile, finalizate cu testarea cunoștințelor
dobândite în vederea obținerii certificării de Formator, cu respectarea
cerințelor în vigoare ale ANC.
Scopul
formării este acela de a reprezenta un mix unitar între partea teoretică aferentă
standardului ocupațional Formator și partea practică cu
elemente din domeniul specific al
evaluării preliminare a impactului (EPI), susținută de către expertul
Băncii Mondiale.
Calendar de derulare:
- Prima sesiune de instruire se va desfăşura în intervalul 19 - 26 iunie 2017;
- A doua sesiune de instruire se va desfăşura în
intervalul 26 iunie – 03 iulie 2017;
Grupul ţintă care va participa la acest program de formare a fost selectat din rândul personalului
autorităţilor şi instituţiilor publice pe baza specializării și a implicării în
activități legate de evaluarea preliminară a impactului (Unități de politici
publice sau Direcții cu atribuții similare în domeniu, direcții de
specialitate, direcții economice și juridice din cadrul ministerelor,
agențiilor, autorităților de la nivel central, reprezentanți de la nivelul
Direcției Coordonare Politici și Priorități din cadrul Secretariatului General
al Guvernului).
Categorie: Anunțuri, joi, 25 mai 2017