În
conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 183/2020 privind
desfăşurarea pe perioada stării de alertă a concursurilor pentru ocuparea
posturilor vacante din cadrul instituţiilor şi autorităţilor publice, aprobată
prin Legea nr. 33/2021 şi ale art. 618 alin. (1) lit. b) din Ordonanța
de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu
modificările și completările ulterioare, Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici organizează la sediul
instituţiei din Bd. Mircea Vodă nr. 44, tronsonul III, sector 3, Bucureşti,
concurs de recrutare pentru ocuparea funcției publice de execuție vacante de consilier
juridic, clasa I, grad profesional asistent în cadrul Direcției reglementare, dezvoltare și avizare acte
normative.
Durata normală a timpului de muncă este de 8 ore/zi,
40 ore/săptămână.
Calendarul de desfășurare a concursului:
1. proba suplimentară pentru testarea cunoștințelor de operare pe calculator în data de 13 august 2021, ora 09.00, sediul instituţiei;
2. proba scrisă, în data de 17 august 2021, ora 12.00, sediul instituţiei;
3. proba interviu, în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data susținerii probei scrise, la sediul instituţiei, doar acei candidați care au obținut la proba scrisă minimum 50 puncte.
Dosarele de înscriere la concurs se depun la sediul
Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici, în perioada 12 iulie – 02 august
2021, inclusiv, și
trebuie să conțină în mod obligatoriu următoarele documente:
formularul de înscriere;
curriculum vitae, modelul comun european;
copia actului de identitate;
copii ale diplomelor de studii, certificatelor şi altor documente care atestă efectuarea unor specializări şi perfecţionări;
copia carnetului de muncă şi a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului/funcţiei sau pentru exercitarea profesiei;
copia adeverinţei care atestă starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului;
cazierul judiciar;
declaraţia pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere, sau adeverinţa care să ateste lipsa calităţii de lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în condiţiile prevăzute de legislaţia specifică.
Copiile de pe actele de mai sus se prezintă în copii legalizate
sau însoţite de documentele originale, care se certifică pentru conformitate cu
originalul de către secretarul comisiei de concurs.
Candidaţii
trebuie să îndeplinească condiţiile generale prevăzute de art. 465 alin. (1)
din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ,
cu modificările și completările ulterioare.
Condițiile de participare la concurs sunt:
-studii universitare de licență absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă în domeniul științe juridice;
-cunoştinţe de operare pe calculator (necesitate şi nivel): operare sistem Windows, MS Office, navigare Internet – nivel de bază;
-vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcției publice – minimum 1an.
Relaţii suplimentare se pot obţine la sediul
Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici şi la secretarul comisiei de
concurs, consilier juridic Cojocaru Alexandra, nr. de telefon: 0374.112.832,
e-mail alexandra.cojocaru@anfp.gov.ro
BIBLIOGRAFIE
Concurs
de recrutare pentru ocuparea funcţiei
publice de execuţie vacantă de consilier
juridic, clasa I, grad profesional asistent în cadrul Direcției reglementare, dezvoltare și avizare acte
normative – ANFP
1.Constituţia României, republicată;
2.Ordonanţa Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
3.Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
4.OUG nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare – Partea a II-a, Titlul I – Guvernul, Titlul II - Administraţia publică centrală de specialitate și Partea a VI-a, Titlul I – Dispoziții generale și Titlul II - Statutul funcţionarilor publici;
5.H.G. nr. 611/2008 pentru aprobarea normelor privind organizarea şi dezvoltarea carierei funcţionarilor publici, cu modificările şi completările ulterioare;
6.H.G. nr. 1000/2006 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
7.Legea nr. 24/2000 privind normele de tehnică legislativă pentru elaborarea actelor normative, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
8.Hotărârea Guvernului nr. 561/2009 pentru aprobarea Regulamentului privind procedurile, la nivelul Guvernului, pentru elaborarea, avizarea şi prezentarea proiectelor de documente de politici publice, a proiectelor de acte normative, precum şi a altor documente, în vederea adoptării/aprobării, cu modificările ulterioare;
9.Hotărârea Guvernului nr. 775/2005 pentru aprobarea Regulamentului privind procedurile de elaborare, monitorizare şi evaluare a politicilor publice la nivel central, cu modificările şi completările ulterioare;
10.Legea nr. 52/2003 privind transparenţa decizională în administraţia publică, republicată.
TEMATICA
1.Drepturi, libertăţi şi îndatoriri fundamentale;
2.Autorităţile publice. Preşedintele României, Parlamentul, Guvernul
şi raporturile Parlamentului cu Guvernul;
3.Atribuţiile şi deciziile Curţii Constituţionale;
4.Norme privind respectarea demnităţii umane, protecţia
drepturilor şi libertăţilor fundamentale ale omului, prevenirii şi
combaterii incitării la ură şi discriminare;
5.Egalitatea de şanse şi tratament. Definiţii în această
materie. Egalitatea de şanse şi tratament între femei şi bărbaţi în
domeniul muncii. Egalitatea de şanse între femei şi bărbaţi în ceea ce
priveşte participarea la luarea deciziei. Sesizări/reclamații privind
discriminarea pe criteriul de sex.
6.Administraţia publică centrală de specialitate;
7.Funcţia publică şi funcţionarul public. Statutul funcționarilor
publici;
8.Norme privind organizarea şi dezvoltarea carierei funcţionarilor
publici;
9.Organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici;
10.Norme de tehnică legislativă pentru elaborarea actelor normative;
11.Regulamentul
privind procedurile, la nivelul Guvernului, pentru elaborarea, avizarea şi
prezentarea proiectelor de documente de politici publice, a proiectelor de
acte normative, precum şi a altor documente, în vederea
adoptării/aprobării;
12.Regulamentul privind
procedurile de elaborare, monitorizare şi evaluare a politicilor publice
la nivel central;
13.Reguli procedurale pentru
asigurarea transparenţei decizionale în cadrul autorităţilor şi
instituţiilor publice din administraţia publică centrală şi locală.
Atribuțiile
prevăzute în fişa postului de consilier
juridic, clasa I, grad profesional asistent în cadrul Direcției reglementare, dezvoltare și avizare acte
normative:
1. Participă la elaborarea:
• formei juridice a proiectelor
de acte normative privind funcţia publică şi funcţionarii publici, pe baza
propunerilor structurilor funcţionale din cadrul Agenţiei sau, după caz, a
grupurilor de lucru constituite în vederea elaborării proiectelor de acte normative;
• instrumentelor de prezentare și
motivare a proiectelor de acte normative;
• proiectelor ordinelor cu
caracter normativ, inclusiv pe baza propunerilor structurilor funcţionale din
cadrul Agenţiei sau, după caz, a grupurilor de lucru constituite în vederea
elaborării acestora;
• proiectelor ordinelor privind regulamentul de organizare și
funcționare al Agenției respectiv privind regulamentul de ordine interioară, pe
baza propunerilor structurilor funcţionale din
cadrul Agenţiei sau, după caz, a grupurilor de lucru constituite în vederea
elaborării acestora;
•
procedurilor de sistem și procedurilor operaționale aplicabile DRDAAN, potrivit
Ordinului SGG nr.600/2018 privind aprobarea Codului controlului intern
managerial al entităţilor publice, în limitele de competență stabilite de către
superiorul ierarhic;
•
documentului privind obiectivele DRDAAN și planul de acţiuni în vederea
realizării acestora, precum și documentelor privind monitorizarea stadiului
îndeplinirii obiectivelor DRDAAN;
• raportului de activitate
anual al DRDAAN.
2.
Elaborează:
•
forma pentru republicare a actelor normative privind funcţia publică şi
funcţionarii publici pentru care competența aparține Agenției, în temeiul
legii;
• studii de impact al
reglementărilor, analize, note, puncte de vedere şi rapoarte, în limitele
prevăzute în Regulamentul de organizare și funcționare al ANFP;
3.
Analizează şi formulează observaţii şi propuneri, sau după caz, puncte de
vedere sau opinii de specialitate cu privire la:
•
acorduri, contracte, memorandum-uri sau alte documente în care Agenţia este
parte sau care vizează activitatea Agenţiei;
• propunerile legislative care
conţin prevederi referitoare la funcţia publică şi funcţionarii publici,
întrebările şi interpelările adresate Guvernului de membrii Parlamentului,
atunci când acestea privesc funcţia publică şi funcţionarii publici.
4.
Analizează:
• proiectele de acte normative
care conţin prevederi referitoare la funcţia publică şi la funcţionarii
publici, elaborate de ministere şi de celelalte organe de specialitate ale
administraţiei publice centrale și, după caz, formulează observații și
propuneri sau propune transmiterea către inițiator a proiectului de act
normativ avizat favorabil, avizat favorabil, cu observații și propuneri sau
avizat negativ, însoțit de motivarea corespunzătoare.
5. Acordă viza de legalitate
pentru proiectele ordinelor cu caracter normativ pentru care competența de
acordare a vizei de legalitate revine DRDAAN potrivit ROF.
6. Acordă viza de legalitate
pentru ordinele cu caracter intern care privesc activitatea Agenţiei, ordine
pentru care competența de acordare a vizei de legalitate revine DRDAAN potrivit
ROF.
7. Participă, în calitate de
reprezentant al Agenției, potrivit scopului postului și în limita mandatului
primit, la grupuri de lucru intra și inter–instituționale.
8. Asigură:
a)
documentarea în vederea îndeplinirii atribuţiilor care îi revin;
b)
monitorizarea site-urilor autorităților /instituțiilor publice din
administrația publică centrală de specialitate și identificarea proiectelor de
acte normative cu impact asupra domeniului funcției publice și funcționarilor
publici, supuse procedurii de transparență decizională și informarea
superiorilor ierarhici;
c)
păstrarea evidenţei lucrărilor realizate și accesul la acestea conform
dispoziţiilor superiorului ierarhic sau, după caz, conducerii Agenţiei;
d) arhivarea lucrărilor
repartizate și întocmite, după finalizarea circuitului de semnături prevăzut în
ROF-ul Agenției.
9.
Răspunde de îndeplinirea atribuțiilor prevăzute în fișa postului precum și de
soluționarea lucrărilor repartizate la termenele prevăzute sau conform
planificărilor stabilite la nivelul DRDAAN.
10. În îndeplinirea
atribuțiilor aplică procedurile de sistem și procedurile operaționale specifice
DRDAAN aprobate de conducerea Agenției pentru implementarea standardelor de
control intern managerial, potrivit Ordinului SGG nr.600/2018 privind aprobarea
Codului controlului intern managerial al entităţilor publice.
11. Îndeplineşte orice alte
atribuţii dispuse de superiorul ierarhic sau de conducerea Agenţiei, cu
respectarea scopului postului şi a condițiilor specifice ale acestuia precum și
a limitelor de competență ale funcției publice deținute. În situaţia în care
lucrările sunt repartizate de alţi funcţionari publici de conducere sau i se
solicită acordarea de asistenţă de specialitate, are obligaţia de a înştiinţa
superiorul ierarhic.
12. Participă, atunci când este desemnat prin
ordin al președintelui Agenției Naționale a Funcționarilor publici, ca membru
în cadrul echipelor de implementare a proiectelor cu finanțare externă.
Afișat în data de 12 iulie 2021, la sediul și pe
pagina de internet a ANFP.
Categorie: Anunțuri, luni, 12 iulie 2021