ANFP organizează concurs de recrutare pentru ocuparea funcției publice de conducere vacante de șef serviciu al Serviciului corp control.
În conformitate cu
prevederile Ordonanţei de urgenţă a
Guvernului nr. 103/2021 privind unele
măsuri la nivelul administrației publice şi ale art. 618 alin. (1) lit. b)
din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ,
cu modificările și completările ulterioare, Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici organizează la
sediul instituţiei din Bd. Mircea Vodă nr. 44, tronsonul III, sector 3,
Bucureşti, concurs de recrutare pentru ocuparea funcției publice de conducere
vacante de șef serviciu al Serviciului corp control.
Durata normală a timpului de muncă este de 8 ore/zi,
40 ore/săptămână.
Salariul brut lunar aferent
funcției publice de conducere de șef serviciu, Serviciul corp control conform
Legii-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri
publice, cu modificările şi completările ulterioare, poate fi începând cu suma
de 11851 lei.
Calendarul de desfășurare a concursului:
1. proba scrisă, în data de 08 noiembrie 2021, ora 12.00, sediul instituţiei;
2. proba interviu, în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data susținerii probei scrise, la sediul instituţiei, doar acei candidați care au obținut la proba scrisă minimum 70 puncte.
Dosarele de înscriere la concurs se depun la sediul
Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici, în perioada 08-27 octombrie 2021, inclusiv, și trebuie să conțină în
mod obligatoriu următoarele documente:
a) formularul de înscriere;
b) curriculum
vitae, modelul comun european;
c) copia
actului de identitate;
d) copii
ale diplomelor de studii, certificatelor şi altor documente care atestă
efectuarea unor specializări şi perfecţionări;
e) copie a
diplomei de master în domeniul administraţiei publice, management ori în
specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice, după caz, în
situaţia în care diploma de absolvire sau de licenţă a candidatului nu este
echivalentă cu diploma de studii universitare de master în specialitate,
conform prevederilor art. 153 alin.
(2) din Legea educaţiei naţionale nr.
1/2011, cu modificările şi completările ulterioare;
f) copia
carnetului de muncă şi a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada
lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor solicitate
pentru ocuparea postului/funcţiei sau pentru exercitarea profesiei;
g) copia
adeverinţei care atestă starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel
mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al
candidatului;
h) copia
adeverinţei care atestă starea de sănătate corespunzătoare pentru efort fizic,
în cazul funcţiilor publice pentru a căror ocupare este necesară îndeplinirea
unor condiţii specifice care implică efort fizic şi se testează prin probă
suplimentară;
i) cazierul
judiciar;
j) declaraţia
pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul
de înscriere, sau adeverinţa care să ateste lipsa calităţii de lucrător al
Securităţii sau colaborator al acesteia, în condiţiile prevăzute de legislaţia
specifică
Copiile de pe actele de mai sus se prezintă în copii legalizate sau
însoţite de documentele originale, care se certifică pentru conformitate cu
originalul de către secretarul comisiei de concurs.
Candidaţii
trebuie să îndeplinească condiţiile generale prevăzute de art. 465 alin. (1)
din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ,
cu modificările și completările ulterioare.
Condițiile specifice de participare la concurs sunt:
- studii universitare de licență absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă în domeniul științe juridice, științe economice sau științe administrative. Absolvent cu diplomă de studii universitare de master în domeniul administrației publice, management sau în specialitatea studiilor necesare ocupării funcției publice sau cu diplomă echivalentă conform prevederilor art. 153 alin. (2) din Legea educației naționale nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare;
- minimum 5 ani vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcției publice;
- cunoştinţe de operare/programare pe calculator (necesitate şi nivel): operare sistem Windows, MS Office, navigare Internet – nivel avansat dovedite prin diplome / certificate, recunoscute în condițiile legii;
Atribuțiile
prevăzute în fişa postului de șef serviciu al Serviciului corp control:
1. conduce,
organizează, îndrumă, controlează și răspunde de activitatea Serviciului
Corp control;
2. propune
spre aprobare obiectivele Serviciul Corp control;
3. întocmește
și revizuiește planul de acțiune în vederea realizării obiectivelor
stabilite și îl prezintă spre aprobare potrivit circuitului documentelor;
monitorizează îndeplinirea acțiunilor prevăzute în plan;
4. întocmește
și revizuiește, după caz, fișele de post pentru personalul din subordine,
în condițiile legii;
5. stabilește
și revizuiește obiectivele individuale pentru funcționarii publici din
subordine;
6. evaluează
performanțele profesionale ale funcționarii publici din subordine, în
condițiile legii;
7. repartizează
lucrări în mod echitabil și în concordanță cu importanța postului, pentru
personalul din subordine;
8. verifică
modul de îndeplinire a atribuțiilor de către personalul din subordine,
calitatea actelor de control și a documentelor întocmite;
9.stabilește
măsurile necesare pentru cunoașterea și aplicarea actelor normative și
dispozițiile conducerii instituției, care vizează domeniul de activitate ;
10. urmărește
și ia măsuri pentru corecta aplicare a legislației în vigoare în domeniul
de activitate;
11. întocmește
planurile de acțiune în vederea realizării obiectivelor stabilite pentru
Serviciul Corp control și le prezintă conducerii instituției; urmărește îndeplinirea în bune condiții
a activităților prevăzute în plan;
12. verifică
și semnează lucrările elaborate în cadrul Serviciului corp control;
13. realizează
sau participă la elaborarea unor lucrări de complexitate sau importanță
deosebită;
14. participă,
în condițiile legii, la elaborarea propunerilor de acte normative din domeniul
de activitate al Agenției;
15. urmărește
respectarea normelor de conduită și disciplină de către personalul din
subordine, propunând măsurile adecvate respectării Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul
administrativ, cu modificările și completările ulterioare sau, după
caz, a legislației muncii;
16. dispune,
în condițiile legii, efectuarea orelor suplimentare peste durata normală a
timpului de lucru sau în zilele de sărbători legale ori declarate
nelucrătoare, de către personalul din subordine și propune plata sau
recuperarea acestora;
17. aprobă
realizarea graficului concediului de odihnă al personalului din
subordine, corespunzător normelor
legale în vigoare și având în vedere necesitatea asigurării desfășurării
activității;
18. reprezintă
Agenția în raporturile cu alte instituții, în limitele competențelor
stabilite de președintele ANFP;
19. analizează
și sprijină propunerile și inițiativele motivate ale personalului din
subordine, în vederea îmbunătățirii activității serviciului;
20. întocmește și, după caz modifică sau completează, metodologia de
control, care este ulterior aprobată prin ordin de președintele Agenției;
21. elaborează
planul unic de control anual, în baza căruia se desfășoară controlul de
fond și îl propune spre aprobare președintelui Agenției;
22. efectuează
acțiuni de control de fond în conformitate cu planul unic de control anual
aprobat de președintele Agenției;
23. efectuează
acțiuni de control tematice la sesizarea persoanelor interesate, potrivit
legii;
24. elaborează
propunerile privind tematica de control specifică fiecărei acțiuni de
control;
25. elaborează
și fundamentează legal rapoartele de control; asigură transmiterea
acestora autorităților și instituțiilor publice în cadrul cărora s-a
efectuat controlul și sesizează, după caz, alte autorități competente în
baza constatărilor făcute sau, după caz, Serviciul contencios;
26. monitorizează
respectarea măsurilor, acțiunilor corective, recomandărilor și
îndrumărilor de specialitate cuprinse în rapoartele de control, inclusiv a
celor elaborate de către alte structuri din cadrul Agenției;
27. acordă
asistență de specialitate compartimentelor de resurse umane din cadrul
autorităților și instituțiilor publice cu ocazia desfășurării acțiunilor
de control;
28. sesizează
conducerea Agenției cu privire la cazurile de aplicare defectuoasă a
prevederilor legale în domeniul funcției și funcționarilor publici și face
propuneri pentru efectuarea acțiunilor de control;
29. în
baza rezultatelor activității de control, formulează propuneri cu privire
la completarea și/sau modificarea cadrului normativ pe care le înaintează Direcției generale reglementare,
monitorizare și contencios;
30. constată contravenții și aplică sancțiuni, în condițiile legii;
31. îndeplinește sarcinile primite de la conducerea instituției, în condițiile legii;
32.are obligația de a respecta normele legale de
securitate și sănătate în muncă;
33.respectă normele legale în domeniul prevenirii și
stingerii incendiilor;
34.răspunde în mod direct în cazul
producerii unor accidente, ca urmare a unor acțiuni voluntare;
35.are obligația de a cunoaște și
aplica prevederile codului controlului intern /managerial sistemului de management al calității și
procedurile aplicabile la nivelul instituției;
36.asigură arhivarea
documentelor instrumentate la nivelul structurii;
37.prin
natura sarcinilor de serviciu, are acces la informații clasificate SECRETE DE
SERVICIU, precum și la informații clasificate SECRETE D ESTAT nivelul de
secretizare SECRET
38.conduce
autoturismul din dotarea Agenției care deservește Serviciul Corp control, prin
efectuarea deplasărilor aprobate de președintele ANFP, în vederea realizării
activităților de control.
BIBLIOGRAFIE
Concursul de recrutare
organizat în vederea ocupării funcţiei publice de conducere de șef serviciu al Serviciului corp control
• Constituția
României, republicată;
• Ordonanța
de Urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, cu
modificările și completările ulterioare;
• Ordonanța
de Urgență a Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor
formelor de discriminare, republicată, cu modificările și completările
ulterioare;
• Legea
nr. 202/2002 privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și
bărbați, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
• Legea
Contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările și completările
ulterioare;
• Ordonanța
Guvernului nr. 27/2002 privind reglementarea activității de soluționare a
petițiilor, cu modificările și completările ulterioare;
• H.G.
nr. 1000/2006 privind organizarea și funcționarea Agenției Naționale a
Funcționarilor Publici, republicată, cu modificările și completările
ulterioare;
• H.G.
nr. 611/2008 pentru aprobarea normelor privind organizarea și dezvoltarea
carierei funcționarilor publici, cu modificările și completările ulterioare;
• H.G.
nr. 432/2004 privind dosarul profesional al funcționarilor publici, cu
modificările și completările ulterioare;
Tematică
• Drepturile,
libertăţile şi îndatoririle fundamentale;
• Autorităţile
publice;
• Definiţii
generale aplicabile administraţiei publice;
• Principiile
generale aplicabile administraţiei publice;
• Administrația
publică centrală;
• Autorităţile
administrative autonome;
• Administraţia
publică locală;
• Prefectul,
instituţia prefectului şi serviciile publice deconcentrate;
• Statutul
funcţionarilor publici, prevederi aplicabile personalului contractual din
administraţia publică şi evidenţa personalului plătit din fonduri publice;
• Răspunderea
administrativă;
• METODOLOGIA
pentru realizarea procesului de evaluare a performanţelor profesionale
individuale ale funcţionarilor publici aplicabilă pentru activitatea
desfăşurată începând cu 1 ianuarie 2020, precum şi pentru realizarea procesului
de evaluare a activităţii funcţionarilor publici debutanţi numiţi în funcţia
publică ulterior datei de 1 ianuarie 2020;
• NORME
privind modul de constituire, organizare şi funcţionare a comisiilor de
disciplină, precum şi componenţa, atribuţiile, modul de sesizare şi procedura
disciplinară;
• Egalitatea
de șanse și de tratament între femei și bărbați;
• Contenciosului
administrativ;
• Activitatea
de soluționare a petițiilor;
• Organizarea
și funcționarea Agenției Naționale a Funcționarilor Publici;
• Organizarea
și dezvoltarea carierei funcționarilor publici;
• Dosarul
profesional al funcționarilor publici;
• Reglementări
privind prevenirea și combaterea incitării la ură și discriminare
Relaţii suplimentare se pot obţine la sediul
Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici şi la secretarul comisiei de
concurs, doamna Drăghici Ioana, consilier, nr. de telefon: 0374112705, e-mail ioana.draghici@anfp.gov.ro.
Afișat în data de 08 octombrie 2021 , la sediul și pe pagina de internet a
ANFP.
Categorie: Anunțuri, vineri, 08 octombrie 2021