ANFP organizează concurs de recrutare pentru ocuparea funcției publice de execuție vacante de consilier juridic
În conformitate cu
prevederile Ordonanţei de urgenţă a
Guvernului nr. 103/2021 privind unele
măsuri la nivelul administrației publice şi ale art. 618 alin. (1) lit. b)
din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ,
cu modificările și completările ulterioare, Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici organizează la
sediul instituţiei din Bd. Mircea Vodă nr. 44, tronsonul III, sector 3,
Bucureşti, concurs de recrutare pentru ocuparea funcției publice de execuție
vacante de consilier juridic clasa I grad profesional asistent în
cadrul Direcției reglementare, dezvoltare și avizare acte normative.
Durata normală a timpului de muncă este de 8 ore/zi,
40 ore/săptămână.
Salariul brut lunar aferent
funcției publice de execuție de consilier juridic clasa I grad
profesional asistent din cadrul Direcției reglementare, dezvoltare și avizare acte
normative,
conform Legii-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din
fonduri publice, cu modificările şi completările ulterioare, poate fi începând
cu suma de 5.266 lei.
Calendarul de desfășurare a concursului:
1. proba suplimentară pentru testarea cunoștințelor de operare pe calculator în data de 09 noiembrie, ora 09.00, sediul instituţiei;
2. proba scrisă, în data de 10 noiembrie, ora 12.00, sediul instituţiei;
3. proba interviu, în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data susținerii probei scrise, la sediul instituţiei, doar acei candidați care au obținut la proba scrisă minimum 50 puncte.
Dosarele de înscriere la concurs se depun la sediul
Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici, în perioada 07 – 26 octombrie 2021,
inclusiv, și
trebuie să conțină în mod obligatoriu următoarele documente
a) formularul de înscriere;
b) curriculum
vitae, modelul comun european;
c) copia
actului de identitate;
d) copii
ale diplomelor de studii, certificatelor şi altor documente care atestă
efectuarea unor specializări şi perfecţionări;
e) copie a
diplomei de master în domeniul administraţiei publice, management ori în
specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice, după caz, în
situaţia în care diploma de absolvire sau de licenţă a candidatului nu este
echivalentă cu diploma de studii universitare de master în specialitate,
conform prevederilor art. 153 alin.
(2) din Legea educaţiei naţionale nr.
1/2011, cu modificările şi completările ulterioare;
f) copia
carnetului de muncă şi a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada
lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor
solicitate pentru ocuparea postului/funcţiei sau pentru exercitarea profesiei;
g) copia
adeverinţei care atestă starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel
mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al
candidatului;
h) copia
adeverinţei care atestă starea de sănătate corespunzătoare pentru efort fizic,
în cazul funcţiilor publice pentru a căror ocupare este necesară îndeplinirea
unor condiţii specifice care implică efort fizic şi se testează prin probă
suplimentară;
i) cazierul
judiciar;
j) declaraţia
pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul
de înscriere, sau adeverinţa care să ateste lipsa calităţii de lucrător al
Securităţii sau colaborator al acesteia, în condiţiile prevăzute de legislaţia
specifică
Copiile de pe actele de mai sus se prezintă în copii legalizate sau
însoţite de documentele originale, care se certifică pentru conformitate cu
originalul de către secretarul comisiei de concurs.
Candidaţii
trebuie să îndeplinească condiţiile generale prevăzute de art. 465 alin. (1)
din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ,
cu modificările și completările ulterioare.
Condițiile de participare la concurs sunt:
- studii de specialitate: studii universitare de licență absolvite cu
diplomă de licență sau echivalentă în domeniul științe juridice;
- cunoștințe de operare pe calculator (necesitate şi nivel): operare sistem
Windows, MS Office, navigare Internet – nivel de bază;
- minimum 1 an vechime în specialitatea studiilor
necesare exercitării funcției publice.
Atribuțiile prevăzute în fişa postului de consilier juridic clasa I
grad profesional asistent din cadrul Direcției reglementare, dezvoltare și avizare
acte normative:
1. Participă la elaborarea:
- formei juridice a proiectelor de acte normative privind funcţia publică şi funcţionarii publici, pe baza propunerilor structurilor funcţionale din cadrul Agenţiei sau, după caz, a grupurilor de lucru constituite în vederea elaborării proiectelor de acte normative;
- instrumentelor de prezentare și motivare a proiectelor de acte normative;
- proiectelor ordinelor cu caracter normativ, inclusiv pe baza propunerilor structurilor funcţionale din cadrul Agenţiei sau, după caz, a grupurilor de lucru constituite în vederea elaborării acestora;
- proiectelor ordinelor privind regulamentul de organizare și funcționare al Agenției respectiv privind regulamentul de ordine interioară, pe baza propunerilor structurilor funcţionale din cadrul Agenţiei sau, după caz, a grupurilor de lucru constituite în vederea elaborării acestora;
- procedurilor de sistem și procedurilor operaționale aplicabile DRDAAN, potrivit Ordinului SGG nr.600/2018 privind aprobarea Codului controlului intern managerial al entităţilor publice, în limitele de competență stabilite de către superiorul ierarhic;
- documentului privind obiectivele DRDAAN și planul de acţiuni în vederea realizării acestora, precum și documentelor privind monitorizarea stadiului îndeplinirii obiectivelor DRDAAN;
- raportului de activitate anual al DRDAAN.
2. Elaborează:
- forma pentru republicare a actelor normative privind funcţia publică şi funcţionarii publici pentru care competența aparține Agenției, în temeiul legii;
- studii de impact al reglementărilor, analize, note, puncte de vedere şi rapoarte, în limitele prevăzute în Regulamentul de organizare și funcționare al ANFP.
3. Analizează şi formulează observaţii şi propuneri,
sau după caz, puncte de vedere sau opinii de specialitate cu privire la:
- acorduri, contracte, memorandum-uri sau alte documente în care Agenţia este parte sau care vizează activitatea Agenţiei;
- propunerile legislative care conţin prevederi referitoare la funcţia publică şi funcţionarii publici, întrebările şi interpelările adresate Guvernului de membrii Parlamentului, atunci când acestea privesc funcţia publică şi funcţionarii publici.
4. Analizează:
-proiectele de acte normative care conţin prevederi referitoare la funcţia publică şi la funcţionarii publici, elaborate de ministere şi de celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale și, după caz, formulează observații și propuneri sau propune transmiterea către inițiator a proiectului de act normativ avizat favorabil, avizat favorabil, cu observații și propuneri sau avizat negativ, însoțit de motivarea corespunzătoare.
5. Acordă viza de legalitate
pentru proiectele ordinelor cu caracter normativ pentru care competența de
acordare a vizei de legalitate revine DRDAAN potrivit ROF.
6. Acordă viza de legalitate
pentru ordinele cu caracter intern care privesc activitatea Agenţiei, ordine
pentru care competența de acordare a vizei de legalitate revine DRDAAN potrivit
ROF.
7. Participă, în calitate de
reprezentant al Agenției, potrivit scopului postului și în limita mandatului
primit, la grupuri de lucru intra și inter–instituționale.
8. Asigură:
-documentarea în vederea îndeplinirii atribuţiilor care îi revin;
-monitorizarea site-urilor autorităților /instituțiilor publice din administrația publică centrală de specialitate și identificarea proiectelor de acte normative cu impact asupra domeniului funcției publice și funcționarilor publici, supuse procedurii de transparență decizională și informarea superiorilor ierarhici;
-păstrarea evidenţei lucrărilor realizate și accesul la acestea conform dispoziţiilor superiorului ierarhic sau, după caz, conducerii Agenţiei;
-arhivarea lucrărilor repartizate și întocmite, după finalizarea circuitului de semnături prevăzut în ROF-ul Agenției.
9. Răspunde de îndeplinirea
atribuțiilor prevăzute în fișa postului precum și de soluționarea lucrărilor
repartizate la termenele prevăzute sau conform planificărilor stabilite la
nivelul DRDAAN.
10. În îndeplinirea
atribuțiilor aplică procedurile de sistem și procedurile operaționale specifice
DRDAAN aprobate de conducerea Agenției pentru implementarea standardelor de
control intern managerial, potrivit Ordinului SGG nr.600/2018 privind aprobarea
Codului controlului intern managerial al entităţilor publice.
11. Îndeplineşte orice alte
atribuţii dispuse de superiorul ierarhic sau de conducerea Agenţiei, cu
respectarea scopului postului şi a condițiilor specifice ale acestuia precum și
a limitelor de competență ale funcției publice deținute. În situaţia în care
lucrările sunt repartizate de alţi funcţionari publici de conducere sau i se
solicită acordarea de asistenţă de specialitate, are obligaţia de a înştiinţa
superiorul ierarhic. 7 / 7 Operator de date cu caracter personal în conformitate cu Regulamentul (UE)
2016/679 al Parlamentului European și al Consiliului din 27 aprilie 2016.
12. Participă, atunci când
este desemnat prin ordin al președintelui Agenției Naționale a Funcționarilor
publici, ca membru în cadrul echipelor de implementare a proiectelor cu
finanțare externă.
BIBLIOGRAFIE
Concursul de recrutare
organizat în vederea ocupării funcţiei publice de conducere de director al
Direcției reglementare, dezvoltare și avizare acte normative
1. Constituţia României, republicată;
2. Ordonanţa Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
3. Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
4. OUG nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare – Partea a II-a, Titlul I – Guvernul, Titlul II - Administraţia publică centrală de specialitate și Partea a VI-a, Titlul I – Dispoziții generale și Titlul II - Statutul funcţionarilor publici;
5. H.G. nr. 611/2008 pentru aprobarea normelor privind organizarea şi dezvoltarea carierei funcţionarilor publici, cu modificările şi completările ulterioare;
6. H.G. nr. 1000/2006 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
7. Legea nr. 24/2000 privind normele de tehnică legislativă pentru elaborarea actelor normative, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
8. Hotărârea Guvernului nr. 561/2009 pentru aprobarea Regulamentului privind procedurile, la nivelul Guvernului, pentru elaborarea, avizarea şi prezentarea proiectelor de documente de politici publice, a proiectelor de acte normative, precum şi a altor documente, în vederea adoptării/aprobării, cu modificările ulterioare;
9. Hotărârea Guvernului nr. 775/2005 pentru aprobarea Regulamentului privind procedurile de elaborare, monitorizare şi evaluare a politicilor publice la nivel central, cu modificările şi completările ulterioare;
10. Legea nr. 52/2003 privind transparenţa decizională în administraţia publică, republicată.
TEMATICA
1. Drepturi, libertăţi şi îndatoriri fundamentale;
2. Autorităţile publice. Preşedintele României, Parlamentul, Guvernul
şi raporturile Parlamentului cu Guvernul;
3. Atribuţiile şi deciziile Curţii Constituţionale;
4.Norme privind respectarea demnităţii umane, protecţia
drepturilor şi libertăţilor fundamentale ale omului, prevenirii şi
combaterii incitării la ură şi discriminare;
5.Egalitatea de şanse şi tratament. Definiţii în această
materie. Egalitatea de şanse şi tratament între femei şi bărbaţi în
domeniul muncii. Egalitatea de şanse între femei şi bărbaţi în ceea ce
priveşte participarea la luarea deciziei. Sesizări/reclamații privind
discriminarea pe criteriul de sex.
7. Administraţia publică centrală de specialitate;
8. Funcţia publică şi funcţionarul public. Statutul funcționarilor
publici;
9. Norme privind organizarea şi dezvoltarea carierei funcţionarilor
publici;
10.Organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici;
11. Norme de tehnică legislativă pentru elaborarea actelor normative;
12.Regulamentul privind
procedurile, la nivelul Guvernului, pentru elaborarea, avizarea şi
prezentarea proiectelor de documente de politici publice, a proiectelor de
acte normative, precum şi a altor documente, în vederea
adoptării/aprobării;
13. Regulamentul privind
procedurile de elaborare, monitorizare şi evaluare a politicilor publice
la nivel central;
14.Reguli procedurale pentru
asigurarea transparenţei decizionale în cadrul autorităţilor şi
instituţiilor publice din administraţia publică centrală şi locală.
Relaţii suplimentare se pot obţine la sediul
Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici şi la secretarul comisiei de
concurs, Morozan Sorin-Gabriel, nr. de telefon: 0374 112 846, e-mail sorin.morozan@anfp.gov.ro
Afișat în data de 07.10.2021, la
sediul și pe pagina de internet a ANFP.
Categorie: Anunțuri, joi, 07 octombrie 2021