În conformitate cu
prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului
nr. 103/2021 privind unele măsuri la
nivelul administrației publice şi ale art. 618 alin. (1) lit. b) din
Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu
modificările și completările ulterioare, Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici organizează la sediul
instituţiei din Bd. Mircea Vodă nr. 44, tronsonul II, sector 3, Bucureşti, concurs
de recrutare pentru ocuparea funcției publice definitive, temporar vacante, de expert,
clasa I, grad profesional asistent din cadrul Serviciului financiar
contabilitate (ID 508362) - Direcția economic,
resurse umane, achiziții, administrativ și protocol.
Durata normală a timpului de muncă este de 8 ore/zi,
40 ore/săptămână.
Salariul brut lunar aferent
funcției publice de execuție de expert clasa I grad profesional asistent, conform
Legii-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri
publice, cu modificările şi completările ulterioare, poate fi începând cu suma de
5.266 de lei.
Calendarul de desfășurare
a concursului pentru funcția publică de execuție, definitivă, temporar vacantă de expert,
clasa I, grad profesional asistent din cadrul Serviciului financiar
contabilitate (ID 508362) - Direcția economic,
resurse umane, achiziții, administrativ și protocol.
1. proba scrisă, în data 15 noiembrie 2021, ora 1200, sediul instituţiei;
2. proba interviu, în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data susținerii probei scrise, la sediul instituţiei, doar acei candidați care au obținut la proba scrisă minimum 50 puncte.
Dosarele
de înscriere la concurs se depun la sediul Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor
Publici, în perioada 29 octombrie- 5
noiembrie 2021, inclusiv, și
trebuie să conțină în mod obligatoriu următoarele documente:
a) formularul
de înscriere;
b) curriculum
vitae, modelul comun european;
c) copia
actului de identitate;
d) copii
ale diplomelor de studii, certificatelor şi altor documente care atestă
efectuarea unor specializări şi perfecţionări;
e) copia
carnetului de muncă şi a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada
lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor
solicitate pentru ocuparea postului/funcţiei sau pentru exercitarea profesiei;
f) copia
adeverinţei care atestă starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel
mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al
candidatului;
g) cazierul
judiciar;
h) declaraţia
pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul
de înscriere, sau adeverinţa care să ateste lipsa calităţii de lucrător al
Securităţii sau colaborator al acesteia, în condiţiile prevăzute de legislaţia
specifică
Copiile
de pe actele de mai sus se prezintă
în copii legalizate sau însoţite de documentele originale, care se certifică
pentru conformitate cu originalul de către secretarul comisiei de concurs.
Candidaţii
trebuie să îndeplinească:
Condiţiile generale prevăzute de art. 465 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare.
Condiţii specifice:
- studii universitare de licență absolvite cu diplomă
de licență sau echivalentă domeniul științe economice
- vechimea în specialitatea studiilor necesare exercitării funcției
publice: minimum 1 an
Atribuțiile
prevăzute în fişa postului
1. Asigură gestionarea activității de casierie
Verificarea
documentaţiei înainte de efectuarea plăţilor;
Derularea
operaţiunilor prin casierie;
Depunerea
şi ridicarea de documente şi numerar de la trezorerie;
Întocmirea
registrului de casă în lei şi valută;
Efectuarea
de programări pentru ridicări de numerar şi efectuarea de plăţi prin
trezorerie;
Depunerea
ordinelor de plată la trezorerie;
Evidenţa
plafonului zilnic de numerar.
2. Asigură gestiunea fondului arhivistic al ANFP
Primește, înregistrează și
ține evidența documentelor predate de către persoanele din cadrul
compartimentelor funcționale ale agenției responsabile cu predarea
documentelor la arhivă, pe baza unui Registru de evidență a documentelor
intrate și ieșite de la arhivă;
Înregistrează și ține
evidența tuturor inventarelor documentelor predate în arhivă;
Împrumută documentele
arhivate pentru consultare, înregistrează și ține evidența tuturor
documentelor care i se solicită de către persoanele care au drept de acces
la arhivă;
Înregistrează solicitările
privind accesul la arhivă, în Registrul de evidență a documentelor intrate
și ieșite de la arhivă;
Verifică dacă toate
documentele împrumutate au fost returnate;
Păstrează în condiții
optime toate documentele din arhivă;
Asigură accesul adecvat la
informațiile și documentele deținute în arhivă;
Întocmește, modifică și
actualizează nomenclatorul arhivistic ANFP ca urmare a modificărilor
organigramei ANFP și prevederilor legale în vigoare;
Răspunde de efectuarea
lucrărilor de arhivare a documentelor din cadrul compartimentului
patrimoniu și administrativ.
3.
Asigură arhivarea documentelor privind evidența BVC-urilor, potrivit
reglementărilor în vigoare;
4.
Ține evidența consumului de carburanți;
5.
Răspunde, în condiţiile legii, pentru respectarea N.T.S.M. şi P.S.I. la locul de muncă;
6.
Efectuează orice alte lucrări profesionale care au legătură cu atribuţiile
serviciului, solicitate de şeful serviciului sau de către conducerea instituţiei.
BIBLIOGRAFIA
1. Constituţia României, republicată;
2. Ordonanţa Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
3. Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
4. OUG nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare – Partea a II-a, Titlul I – Guvernul, Titlul II - Administraţia publică centrală de specialitate și Partea a VI-a, Titlul I – Dispoziții generale și Titlul II - Statutul funcţionarilor publici;
5. H.G. nr. 1000/2006 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
6. Legea contabilităţii nr.82/1991 a contabilităţii, republicată, cu modificările şi
completările ulterioare;
7. Legea nr.500/2002 privind finanţele
publice, cu modificările şi completările
ulterioare;
8. Ordinul nr.1792/2002 pentru aprobarea
Normelor metodologice privind angajarea,
lichidarea, ordonanţarea şi plata
cheltuielilor instituţiilor publice, precum şi organizarea, evidenta şi
raportarea angajamentelor bugetare şi legale, cu modificările şi completările
ulterioare;
9. Ordinul nr.1917/2005 pentru aprobarea
Normelor metodologice privind organizarea
şi conducerea contabilităţii instituţiilor publice, Planul de conturi
pentru instituţiile publice şi instrucţiunile de aplicare a acestuia, cu
modificările şi completările ulterioare;
TEMATICA
1. Constituţia
României, republicată, - Drepturi și libertăți fundamentale.
2.
Ordonanţa Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor
formelor de discriminare, republicată, cu modificările şi completările
ulterioare; – prevederi privind
prevenirea și combaterea incitării la ură și discriminare.
3.
Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi
bărbaţi, republicată, cu modificările şi completările ulterioare; -
Egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi în domeniul muncii.
4.
Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, cu
modificările și completările ulterioare
I. Administraţia publică centrală
de specialitate;
II. - Clasificarea funcţiilor
publice. Categorii de funcţionari publici;
Drepturi şi îndatoriri;
Sancţiunile disciplinare şi răspundereafuncţionarilor publici;
Modificarea, suspendarea şi încetarearaporturilor de serviciu;
5. H.G.
nr. 1000/2006 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale a
Funcţionarilor Publici, republicată, cu modificările și completările
ulterioare;
-
Organizarea și funcționarea Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici;
6.
Legea nr. 500/2002 privind finanțele publice, cu modificările şi completările
ulterioare
Principii, reguli şi
responsabilităţi; Competenţe şi responsabilităţi în procesul bugetar; Proceduri
privind elaborarea bugetelor; Execuţia bugetară; Finanţele instituţiilor
publice
7.Legea
nr. 82/1992 – Legea contabilității, republicată, cu modificările şi
completările ulterioare
Organizarea şi conducerea
contabilităţii; Contabilitatea Trezoreriei Statului şi a instituţiilor publice;
Situaţii financiare; Contravenţii şi infracţiuni.
8.Ordinul
nr. 1792/ 2002 pentru aprobarea Normelor metodologice privind angajarea,
lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor instituţiilor publice, precum
şi organizarea, evidenţa şi raportarea angajamentelor bugetare şi legale, cu
modificările şi completările ulterioare
Angajarea cheltuielilor;
Lichidarea cheltuielilor; Ordonanţarea cheltuielilor; Plata cheltuielilor;
Organizarea, evidenţa şi raportarea angajamentelor bugetare şi legale.
9. Ordinul nr.1917/2005 pentru aprobarea
Normelor metodologice privind organizarea
şi
conducerea contabilităţii instituţiilor publice, Planul de conturi pentru
instituţiile publice şi instrucţiunile de aplicare a acestuia, cu modificările
şi completările ulterioare
I. CAPITOLUL I: DISPOZIŢII
GENERALE
1.1. Obiectul contabilităţii publice
1.2. Organizarea şi conducerea
contabilităţii instituţiilor publice
1.3. Moneda şi cursul de înregistrare
1.4. Documente justificative şi
registre de contabilitate
1.4.1. Documente justificative -
prevederi generale
1.4.2. Forma de înregistrare în
contabilitate
1.4.3. Registrele de contabilitate
1.4.4. Balanţa de verificare
1.4.5. Arhivarea, păstrarea şi
reconstituirea documentelor
1.4.6. Sistemul informatic
1.5. Exerciţiul financiar (bugetar)
Relaţii
suplimentare se pot obţine la sediul Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor
Publici şi la secretarul comisiei de concurs, doamna Stancu Georgeta, georgeta.stancu@anfp.gov.ro,
tel. 0374112825, telefon mobil 0726259340.
Afișat în
data de 29 octombrie 2021 , la sediul și pe pagina de internet a ANFP.
Categorie: Anunțuri, vineri, 29 octombrie 2021