Lipsa de claritate și transparență,
politizarea și clientelismul, lipsa de viziune, de planificare strategică a
resurselor umane, alături de practici fragmentare de management și
inconsecvențe în utilizarea eficientă a personalului, toate acestea au
îngreunat de-a lungul timpului misiunea administrației publice românești: să
servească oamenii și să ofere servicii publice de calitate.
Cadrul de competențe aduce claritate și pune în ordine atribuțiile, drepturile și îndatoririle, de
la ce are fiecare funcționar de făcut, până la cum anume se încadrează acesta
în viziunea instituției și cum contribuie la binele general.
Cadrul de competențe este suficient de cuprinzător pentru așteptările de performanță din
principalele activități ale funcționarilor publici, suficient de simplu pentru
a putea fi ușor de înțeles și de utilizat de către toate categoriile de
manageri și funcționari publici și suficient de detaliat pentru a putea fi
utilizat de către specialiști în procesele de resurse umane.
*** Material elaborat de Banca Mondială în cadrul proiectului „Dezvoltarea unui sistem de
management unitar al resurselor umane din administrația publică”, Proiect co‐finanțat din Fondul Social European prin
Programul Operațional Capacitate Administrativă, Cod SMIS 119957 (SIPOCA 136)
Categorie: Anunțuri, vineri, 16 aprilie 2021