ANUNŢ
DE RECRUTARE ŞI SELECTIE FORMATORI (PERSOANE FIZICE) ÎN DOMENIUL
IMPLEMENTARE FONDURI STRUCTURALE ŞI DE COEZIUNE
pentru proiectul “ Instruire aplicată pentru continuarea întăririi capacităţii instituţionale a administraţiei publice din România pentru o gestionare eficientă a fondurilor
structurale” SMIS 48159
Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici (ANFP) derulează în prezent proiectul Instruire aplicată pentru continuarea
întăririi capacităţii instituţionale a administraţiei publice din România pentru o gestionare eficientă a fondurilor structurale, cod SMIS 48159.
Proiectul are ca obiectiv general formarea profesională specifică în domeniul managementului instrumentelor structurale şi achiziţiilor publice a experţilor din administraţia publică, implicaţi în gestionarea proiectelor finanţate din fondurile europene. Obiectivul propus contribuie la îndeplinirea obiectivului global al POAT prin dezvoltarea capacităţii administraţiei publice de a realiza implementarea şi absorbţia eficace şi eficientă a instrumentelor structurale în România.
În prezent, în cadrul proiectului se derulează procedura de recrutare și selecție a formatorilor pentru desfășurarea sesiunilor de formare aferente Modulului 2 - Expert implementare fonduri structurale și de coeziune din cadrul Programului de formare specifică în domeniul managementului instrumentelor structurale.
Modulul de formare se va derula în perioada 20 aprilie – 26 iunie 2015, în câte o locație din cele 7 regiuni de dezvoltare ale țării și Municipiul București.
În vederea acoperirii celor 65 de grupe/sesiuni aferente Programului de formare profesională specifică în domeniul managementului instrumentelor structurale, respectiv Modulul 2 - Expert implementare fonduri structurale și de coeziune, se consideră necesar un număr de 13 formatori, cărora le vor fi alocate, în mod egal, un număr de 5 sesiuni de formare.
Criteriile minime ce trebuie îndeplinite, cumulativ, de către primii 13 formatori clasați, sunt:
- Obținerea unui punctaj de minim 15 puncte în cadrul procesului de recrutare și selecție a formatorilor;
- Declararea disponibilității pentru întreaga perioadă de desfășurare a sesiunilor de formare din cadrul Programului de formare profesională specifică în domeniul managementului instrumentelor structurale, respectiv Modulul 2 - Expert implementare fonduri structurale și de coeziune;
- Declararea disponibilității pentru deplasare în locațiile proiectului din cadrul Programului de formare profesională specifică în domeniul managementului instrumentelor structurale, respectiv Modulul 2 - Expert implementare fonduri structurale și de coeziune;
- Declararea disponibilității pentru perioada aferentă etapei de pregătire a materialului unitar de curs pentru sesiunile de formare din cadrul Programului de formare profesionalăspecifică în domeniul managementului instrumentelor structurale, respectiv Modulul 2 - Expert implementare fonduri structurale și de coeziune;
CRITERII DE RECRUTARE ȘI SELECŢIE A FORMATORILOR
Criterii de recrutare: persoanele interesate trebuie să depună dosarul de înscriere, cuprinzând, în mod obligatoriu, următoarele documente:
- Formularul de înscriere, semnat în spațiul destinat și asumat de către candidat;
- Declararea disponibilității pentru întreaga perioadă de desfășurare a sesiunilor de formare și a disponibilității
de deplasare în locațiile proiectului conform secțiunii din formularul de
înscriere;
- Declararea disponibilității pentru perioada aferentă etapei de pregătire (anterior perioadei de începere a sesiuniilor de formare) a materialului unitar de curs conform secțiunii din formularul de înscriere;
- CV în format Europass;
- Copie după Cartea de Identitate a candidatului;
- Copie diplomă de studii (universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licenţă);
- Scrisoare de intenţie (maxim 1 pagină), semnată;
- Certificat Formator/Formare Formatori acreditat CNFPA/ANC sau echivalent. Certificatul va fi depus în copie legalizată sau copia va fi certificată conform cu originalul de către secretarul comisiei, în urma prezentării documentului original;
- Recomandări/adeverinţă din partea beneficiarului/angajatorului (minim 1 – maxim 3) corelat cu experienţa similară declarată;
- Documente care să ateste experienţa relevantă în domeniul managementului instrumentelor structurale, respectiv tematica privind implementarea fondurilor structurale şi de coeziune, dovedită prin:
a) locul de muncă public, privat şi/sau internaţional şi/sau alte colaborări în domeniu
sau
b) experienţă în formare şi elaborare de lucrări de specialitate în domeniul vizat de programul de formare (metodologii, ghiduri, standarde, bune practici etc.).
- O propunere de plan de lecţie pentru implementarea unui program de formare în domeniul managementului
instrumentelor structurale, respectiv tematica privind implementarea fondurilor structurale şi de coeziune; Propunerea planului de lecție va avea maxim 10 pagini, se va realiza pentru un program de formare structurat pe 5 zile, a câte
8 ore de formare pe zi, fără pauzele aferente și va fi semnată pe fiecare pagină;
- Tematica (curricula) propusă pentru programul de formare menţionat, semnată pe fiecare pagină;
- Declaraţie de confidenţialitate cu privire la datele cu caracter personal, semnată în spațiul destinat;
Vor fi recrutate persoanele care îndeplinesc cumulativ toate criteriile mai sus menţionate.
Notă : Termenii utilizați în prezenta metodologie au înțelesul din Anexa Metodologiei de recrutare și selecție a formatorilor.
Criterii de selecţie:
Criterii specifice
1. Abilităţi pentru formarea interactivă şi aplicativă;
2. Abilităţi pentru elaborarea şi revizuirea sau adaptarea materialelor de formare;
3. Aplicabilitatea planului de lecţie propus la sesiunea de formare pentru care aplică;
4. Fezabilitate/aplicabilitatea tematicii (curriculei) propuse.
Evaluarea criteriilor privind abilităţile pentru formarea interactivă şi aplicativă, precum și abilităţile pentru elaborarea şi revizuirea sau adaptarea materialelor de formare se va realiza inclusiv prin raportare la documentele depuse la
dosarul de înscriere (recomandări, adeverințe, documente relevante).
Modalitatea de alocare a sesiunilor de formare:
În urma primirii Procesului verbal pentru recrutarea și selecţia formatorilor din partea Comisiei, va fi realizată alocarea celor 65 de sesiuni de formare către primii 13 formatori clasați, care vor primi, în mod egal, un număr de 5 sesiuni fiecare, în vederea asigurării bunei derulări a Programului de formare profesională specifică în domeniul managementului instrumentelor structurale, respectiv Modulul 2 - Expert implementare fonduri structurale și de coeziune.
Alături de lista primilor 13 clasați, Comisia va întocmi și o listă de rezervă, care va conține un număr maxim de 5 formatori, clasați în ordine descrescătoare în funcție de punctajul obținut.
Departajarea în cazul punctajelor egale
- În cazul în care, pentru selectarea primilor 13 formatori și a celor 5 formatori din cadrul listei de rezervă, vor exista candidați care au obținut același punctaj total și au declarat întreaga disponibilitate pentru desfășurarea sesiunilor de formare și pentru perioada etapei de pregătire a materialului unitar de curs, departajarea se va face prin raportare directă la punctajul obținut la criteriul specific de selecție aplicabilitatea planului de lecție propus la sesiunea de formare pentru care aplică.
- În cazul în care vor exista candidați care au obținut același punctaj total, precum și punctaj egal la criteriul specific de selecție aplicabilitatea planului de lecție propus la sesiunea de formare pentru care aplică, departajarea se va face prin raportare directă la punctajul obținut la criteriul specific de selecție fezabilitate/aplicabilitatea tematicii (curriculei) propuse;
- În cazul în care vor exista candidați care au obținut același punctaj total, precum și punctaj egal la criteriul specific de selecție fezabilitate/aplicabilitatea tematicii (curriculei) propuse, departajarea se va face prin raportare directă la punctajul obținut la criteriul specific de selecție abilităţi pentru formarea interactivă şi aplicativă;
- În cazul în care vor exista candidați care au obținut același punctaj total, precum și punctaj egal la criteriul specific de selecție abilităţi pentru formarea interactivă şi aplicativă, departajarea se va face prin raportare directă la punctajul obținut la criteriul specific de selecție abilităţi pentru elaborarea şi revizuirea sau adaptarea materialelor de formare.
În
urma derulării procesului de recrutare și selecție, în baza clasamentului
final, candidații selectați vor încheia un contract de prestări servicii cu
Beneficiarul, raportat la sesiunile de formare alocate.
Candidaţii
selectaţi vor fi contactați de către echipa proiectului în urma finalizării
procedurii de recrutare și selecție, în vederea încheierii contractelor de
prestări servicii.
În
cazul în care formatorii selectați nu vor fi prezenți la etapele premergătoare
de pregătire a sesiunilor de formare, ce se vor derula conform calendarului de
desfășurare afișat, se consideră indisponibilitatea totală a acestora în
vederea realizării activităților de formare (semnare contract, pregătire
material unic de curs, transmitere spre avizare, integrare modificări/
completări, dacă este cazul, etc) și va conduce la rezilierea contractului de
prestări servicii încheiat.
Situații excepționale:
-
În
situația în care, după alocarea sesiunilor de formare, formatorul nu se prezintă la semnarea
contractului, sesiunea va fi realocată primului formator clasat în
cadrul listei de rezervă, în vederea bunei derulări a programului de
formare.
-
În
cazul în care, după semnarea contractului, un formator devine
indisponibil pentru o sesiune alocată, din diverse motive, sesiunea
va fi realocată primului formator clasat în cadrul listei de rezervă, în
vederea bunei derulări a programului de formare.
-
În
situația în care nu există un număr
suficient de formatori care, în urma realizării procedurii de
recrutare și selecție, să fi obținut un punctaj de minim 15 puncte, sau
candidații nu și-au exprimat disponibilitatea, astfel încât nu s-a putut realiza alocarea
sesiunilor de formare pentru acoperirea întregului necesar de sesiuni de
formare, se vor aloca primele sesiuni de formare formatorilor deja
selectați și se va continua aplicarea procedurii de recrutare și selecție
a formatorilor la Programul de
formare profesională specifică în domeniul managementului instrumentelor
structurale, respectiv Modulul 2 - Expert implementare fonduri structurale
și de coeziune, conform prevederilor prezente, până la completarea
necesarului de formatori, respectiv acoperirea tuturor sesiunilor de
formare.
Persoanele interesate sunt invitate să-şi depună candidatura, individual, până la data de 20 martie 2015, ora 12.00 la Registratura instituţiei din Bdul Mircea Vodă, nr. 44, Tronson III, Sector 3, Bucureşti.
|
ÎNTREBĂRI ȘI RĂSPUNSURI - PROCEDURĂ RECRUTARE ȘI SELECȚIE - 1
ÎNTREBĂRI ȘI RĂSPUNSURI - PROCEDURĂ RECRUTARE ȘI SELECȚIE - 2
NOTĂ
– Informațiile
de mai sus, precum și informații suplimentare privind prezenta procedură, pot
fi descărcate în secțiunea de mai jos:
Categorie: Anunțuri, joi, 05 martie 2015