Agenţia
Naţională a Funcţionarilor Publici, în conformitate cu prevederile art. 618 alin.
(1) lit. b) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul
administrativ, cu modificările și completările ulterioare, organizează la sediul instituţiei din Bd. Mircea Vodă nr. 44, tronsonul
III, sector 3, Bucureşti, concurs de recrutare pentru ocuparea pe perioadă
nedeterminată a funcției publice de conducere vacante de director adjunct în cadrul Direcției economic, resurse umane,
achiziții, administrativ și protocol.
Durata normală a timpului de muncă este de 8 ore/zi,
40 ore/săptămână.
Calendarul
de desfășurare a concursului pentru ocuparea funcției publice
de conducere vacantă:
- proba suplimentară pentru
testarea cunoștințelor de operare pe calculator – nivel bază, în
data de 21 aprilie 2022, ora 10.00, la sediul
ANFP;
- proba
scrisă, în data de 26
aprilie 2022, ora 12.00, la sediul ANFP;
- proba
interviu, în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data susținerii probei scrise, la
sediul ANFP, doar de către candidații care au obținut minimum 70 puncte la
proba scrisă.
Dosarele
de înscriere la concurs se depun la sediul Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor
Publici, în termen de 20 zile de la data publicării anunțului, respectiv în perioada 22 martie – 11 aprilie 2022 inclusiv, și conțin în mod obligatoriu
următoarele:
a)formularul de înscriere, care poate fi vizualizat accesând http://www.anfp.gov.ro/R/Doc/2021/Concursuri/Formular%20%C3%AEnscriere%20concurs.docx
b)curriculum vitae, modelul comun european, care poate fi vizualizat accesând
▷ Model CV Europass Romana ✔️ FREE Download (curriculum.ro)
c) copia
actului de identitate;
d) copii
ale diplomelor de studii, certificatelor şi altor documente care atestă
efectuarea unor specializări şi perfecţionări;
e)
copie a diplomei de master în domeniul administraţiei publice, management ori
în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice, după caz, în
situaţia în care diploma de absolvire sau de licenţă a candidatului nu este
echivalentă cu diploma de studii universitare de master în specialitate,
conform prevederilor art. 153 alin. (2) din Legea
educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările
ulterioare;
f) copia
carnetului de muncă şi a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada
lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor
solicitate pentru ocuparea postului/ funcţiei sau pentru exercitarea profesiei.
Modelul
orientativ al adeverinţei este prevăzut în anexa nr.
2D din H.G. nr. 611/2008.
Anexa
menționată poate fi vizualizată accesând http://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/95595 .
Adeverinţele
care au un alt format trebuie să cuprindă elemente similare celor prevăzute în
anexa menționată mai sus şi din care să rezulte cel puţin următoarele informaţii: funcţia/ funcţiile
ocupată/ ocupate, nivelul studiilor solicitate pentru ocuparea
acesteia/acestora, temeiul legal al desfăşurării activităţii, vechimea în muncă
acumulată, precum şi vechimea în specialitatea studiilor;
g) copia
adeverinţei care atestă starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel
mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al
candidatului.
Adeverinţa
care atestă starea de sănătate conţine, în clar, numărul, data, numele
emitentului şi calitatea acestuia, în formatul standard stabilit prin ordin al
ministrului sănătăţii.
Pentru
candidaţii cu dizabilităţi, în situaţia solicitării de adaptare rezonabilă,
adeverinţa care atestă starea de sănătate trebuie însoţită de copia
certificatului de încadrare într-un grad de handicap, emis în condiţiile
legii;
h) cazierul
judiciar.
Acest document poate fi înlocuit cu o declaraţie pe
propria răspundere. În acest caz, candidatul declarat admis la selecţia
dosarelor şi care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea
informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă are
obligaţia de a completa dosarul de concurs cu originalul documentului pe tot parcursul desfăşurării concursului, dar nu mai târziu de data
şi ora organizării interviului, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ
de numire.
În situaţia în care candidatul solicită expres la
înscrierea la concurs preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau
instituţia publică competentă, extrasul de pe cazierul judiciar se solicită
potrivit legii şi procedurii aprobate la nivel instituţional;
i) declaraţia pe
propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de
înscriere, sau adeverinţa care să ateste lipsa calităţii de lucrător al
Securităţii sau colaborator al acesteia, în condiţiile prevăzute de legislaţia
specifică.
În cazul în care există
un candidat cu dizabilități, prin raportare la nevoile individuale, acesta
poate înainta comisiei de concurs, în termenul prevăzut pentru depunerea
dosarelor de concurs, propunerea sa privind instrumentele necesare pentru
asigurarea accesibilității probelor de concurs.
Copiile de pe actele de
mai sus, precum şi copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap,
se prezintă în copii legalizate sau însoţite de documentele originale, care se
certifică pentru conformitatea cu originalul de către secretarul comisiei de
concurs.
Condiții
de participare la concurs:
Condiții generale:
Conform art. 465 alin.
(1) din Ordonanța
de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu
modificările și completările ulterioare poate ocupa o funcţie publică persoana care îndeplineşte următoarele condiţii:
- are cetăţenia română şi domiciliul în România;
- cunoaşte limba română, scris şi vorbit;
- are vârsta de minimum 18 ani împliniţi;
- are capacitate deplină de exerciţiu;
- este apt din punct de vedere medical să exercite o funcţie publică. Atestarea stării de sănătate se face pe bază de examen medical de specialitate, de către medicul de familie;
- îndeplineşte condiţiile de studii şi vechime în specialitate prevăzute de lege pentru ocuparea funcţiei publice;
- îndeplineşte condiţiile specifice, conform fişei postului, pentru ocuparea funcţiei publice;
- nu a fost condamnată pentru săvârşirea unei infracţiuni contra umanităţii, contra statului sau contra autorităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni care împiedică înfăptuirea justiţiei, infracţiuni de fals ori a unei infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcţiei publice, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea, amnistia post-condamnatorie sau dezincriminarea faptei;
- nu le-a fost interzis dreptul de a ocupa o funcţie publică sau de a exercita profesia ori activitatea în executarea căreia a săvârşit fapta, prin hotărâre judecătorească definitivă, în condiţiile legii;
- nu a fost destituită dintr-o funcţie publică sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 3 ani;
- nu a fost lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în condiţiile prevăzute de legislaţia specifică.
Condiţiile specifice:
- Studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în domeniul ştiinţe economice, administrative sau juridice;
- Studii universitare de master absolvite cu diplomă în domeniul administraţiei publice, management sau în specialitatea studiilor necesare ocupării funcţiei publice sau cu diplomă echivalentă conform prevederilor art. 153 alin. (2) din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare.
- Cunoştinţe de operare/ programare pe calculator (necesitate şi nivel): nivel bază. Cunoștințele se vor testa în cadrul probei suplimentare.
- Vechimea în specialitate necesară: minimum 7 ani în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice.
Relaţii suplimentare se pot
obţine la sediul Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor din Bulevardul Mircea Vodă nr. 44, tronsonul
III, intrarea C, sectorul 3, cod poştal 030669, Bucureşti, România şi la secretarul comisiei de concurs, doamna Chira Georgeta, expert, email georgeta.chira@anfp.gov.ro, tel. 0374 112 747.
Atribuțiile
prevăzute în fișa postului
1. Conduce, organizează,
îndrumă, controlează şi răspunde de activitatea de resurse umane și achiziții
publice;
2. Propune spre aprobare
obiectivele direcției pe linia de resurse umane și achiziții publice;
3. Întocmește și revizuiește
planul de acţiune în vederea realizării obiectivelor stabilite şi îl prezintă
spre aprobare potrivit circuitului documentelor; monitorizează îndeplinirea
acțiunilor prevăzute în plan;
4. Întocmește sau
revizuiește fişele posturilor din cadrul structurilor funcţionale pe care le
coordonează, în condiţiile legii;
5. Stabilește și
revizuiește obiectivele individuale pentru funcționarii publici din subordine;
evaluează performanţele profesionale ale acestora şi semnează evaluarea
performanţelor profesionale individuale ale personalului din subordinea
acestora;
6. Repartizează lucrări în
concordanţă cu importanţa postului, pentru personalul din subordine;
7. Întocmește planul de
acţiune în vederea realizării obiectivelor stabilite şi le prezintă superiorilor ierarhici;
stabilește, împreună cu aceştia măsurile necesare şi urmărește îndeplinirea în
bune condiţii a activităţilor prevăzute în plan;
8. Verifică şi semnează
lucrările din structura funcţională pe care o conduce;
9. Realizează sau participă la
elaborarea unor lucrări de complexitate sau importanţă deosebită; completări
ale Ordonanţei de urgenţă nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu
modificările și completările ulterioare sau, după caz, a legislaţiei muncii;
11. Aprobă realizarea
graficului concediului de odihnă al personalului din subordine, având în vedere
necesitatea asigurării desfășurării activității structurilor funcţionale;
12. Analizează şi sprijină
propunerile şi iniţiativele motivate ale personalului din subordine, în vederea
îmbunătăţirii activităţii structurii funcţionale respective;
13. Asigură buna desfăşurare a
activităţii de resurse umane si achizitii publice, cu respectarea prevederilor
legale;
14. Organizează şi realizează
gestiunea resurselor umane, a funcţiilor publice şi a funcţionarilor publici în
cadrul Agenţiei;
15. Ține evidenţa funcţiilor
publice şi a funcţionarilor publici din cadrul Agenţiei;
16. Participă la implementarea şi perfecţionarea
sistemului informaţional al ANFP, urmărind aplicarea măsurilor de
raţionalizare, simplificare şi informatizare a lucrărilor ;
17. Asigură încadrarea cheltuielilor în
prevederile bugetului anual, pe baza execuţiei bugetare;
18.
Participă la elaborarea de proceduri şi metodologii privind activitatea de
resurse umane și achiziții publice pentru ANFP;
19.
Coordonează şi răspunde de efectuarea lucrărilor de arhivare a documentelor din
cadrul ariei de competență;
20. Întocmeşte documentaţia necesară avizării
funcţiilor publice din cadrul Agenţiei;
21. Elaborează organigrama şi statul de funcţii al
Agenţiei, în conformitate cu structura organizatorică aprobată, în limita
prevederilor bugetare şi în conformitate cu dispoziţiile legale;
22. Întocmeşte şi actualizează statul de personal
ale Agenţiei;
23. Îndeplinește atribuțiile specifice sistemului
de control intern managerial;
24. Gestionează evidenţa funcţiilor publice
(generale şi specifice) şi funcţionarilor publici din cadrul Agenţiei, prin
Sistemul integrat de management al funcţiilor şi funcţionarilor publici
(MIGBOOK), răspunde de corectitudinea şi integritatea datelor înregistrate şi
de respectarea termenelor aferente acestei activităţi;
25. Îndeplinește obligațiile ce îi revin pe
linie de securitate și sănătate în muncă;
26. Îndeplineşte orice alte
atribuţii stabilite de directorul DERUAAP sau de conducerea instituţiei, cu
respectarea specificului direcţiei şi a Regulamentului de Organizare şi
Funcţionare al Agenției;
27. Monitorizează aplicarea
normelor privind evaluarea performanţelor profesionale individuale ale
salariaţilor, conform prevederilor legale în vigoare;
28. Avizează fişa colectivă de
prezenţă a personalului din cadrul Direcţiei economic, resurse umane,
achiziţii, administrativ şi protocol;
29. Verifică şi avizează fişele colective de
prezenţă ale structurilor din cadrul Agenției, pe baza documentelor existente
la Compartimentul resurse umane;
30. Urmărește derularea contractelor de
bunuri/servicii şi lucrări pentru care este structură beneficiară a achiziției,
prin responsabilii de contract desemnați în acest sens;
31. Sesizează partenerii contractuali asupra
nerespectării termenelor sau altor obligaţii contractuale şi informează și
propune președintelui Agenției măsuri pentru recuperarea eventualelor
prejudicii conform clauzelor contractuale;
32. Răspunde de achiziţiile de bunuri,
servicii şi lucrări prevăzute în strategia anuală de contractare și programul
anual al achiziţiilor publice al Agenției;
33. Elaborează şi, după caz,
actualizează, pe baza necesităţilor transmise de celelalte structuri ale
Agenției, strategia de contractare şi programul anual al achiziţiilor publice;
34. Coordonează activitatea de
elaborare a documentaţiei de atribuire şi a documentelor-suport, în cazul
organizării unui concurs de soluţii, a documentaţiei de concurs, pe baza
necesităţilor transmise de structurile de specialitate beneficiare ale
achiziției publice;
35.Colaborează cu toate structurile
funcționale ale Agenției în îndeplinirea sarcinilor specifice.
Bibliografia
și tematica
Bibliografia
1. Constituţia României,
republicată;
2. Ordonanța
de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu
modificările și completările ulterioare, titlul I şi II ale părţii a VI-a
Statutul funcţionarilor publici;
3. Ordonanţa
Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de
discriminare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
4. Legea
nr. 202/2002 privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi
bărbaţi, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
5. Legea
nr. 98/2016 privind achizițiile publice, cu modificările și completările
ulterioare 6. Ordonanţa de urgenţă nr. 46/2018 privind înfiinţarea, organizarea
şi funcţionarea Oficiului Naţional pentru Achiziţii Centralizate, cu
modificările și completările ulterioare;
7. Hotărârea
Guvernului nr. 395/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a
prevederilor referitoare la atribuirea contractului de achiziţie publică/acordului - cadru din Legea nr.
98/2016 privind achizițiile publice, cu modificările și completările ulterioare;
8. Hotărârea
Guvernului nr.1000/2006 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale
a Funcţionarilor Publici;
9. Hotărârea
Guvernului nr. 611/2008 pentru aprobarea normelor privind organizarea şi
dezvoltarea carierei funcţionarilor publici.
Tematica
1. Constituţia
României, republicată - Drepturile, libertăţile şi îndatoririle fundamentale-
Titlul II;
2. Ordonanța
de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu
modificările și completările ulterioare, titlul I şi II ale părţii a VI-a
Statutul funcţionarilor publici - Drepturile funcţionarilor publici;
Îndatoririle funcţionarilor publici- Capitolul V, Secțiunea 1 și 2;
3. Ordonanţa Guvernului
nr. 137/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de
discriminare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare - Capitolul
II Secţiunea II – Accesul la serviciile publice administrative şi juridice, de
sănătate, la alte servicii, bunuri şi facilităţi;
4.Legea
nr. 202/2002 privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi
bărbaţi, republicată, cu modificările şi completările ulterioare - Capitolul II
– Egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi în domeniul muncii;
5. Legea
nr. 98/2016 privind achizițiile publice, cu modificările și completările
ulterioare – Capitolul I secțiunea a 4-a paragraful 1 Praguri.
- Capitolul
II Reguli generale de participare și desfășurare a procedurilor de atribuire.
- Capitolul
III Modalități de atribuire;
6. Ordonanţa de urgenţă
nr. 46/2018 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Oficiului Naţional
pentru Achiziţii Centralizate, cu modificările și completările ulterioare- Capitolul
III, Secţiunea 1 Obligaţiile utilizatorilor şi ale ONAC;
7. Hotărârea Guvernului
nr. 395/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor
referitoare la atribuirea contractului de achiziţie publică/acordului - cadru din Legea nr.
98/2016 privind achizițiile publice, cu modificările și completările ulterioare
- Capitolul II, Secţiunea
a 4-a Documentaţia de atribuire.
- Capitolul III, Secţiunea 1, Achiziţia directă;
8. Hotărârea Guvernului
nr.1000/2006 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale a
Funcţionarilor Publici
- Capitolul II -
Atribuţiile Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici,
- Capitolul III -
Organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici;
9. Hotărârea Guvernului
nr. 611/2008 pentru aprobarea normelor privind organizarea şi dezvoltarea
carierei funcţionarilor publici
- TITLUL II Organizarea
carierei funcţionarilor publici;
CAPITOLUL I - Dispoziţii
generale privind managementul carierei în funcţia publică
CAPITOLUL
II - Organizarea concursului de recrutare a funcţionarilor publici
CAPITOLUL III - Desfăşurarea concursului de recrutare.
Pentru toate actele normative mai sus menționate în cadrul Bibilografiei
și tematicii, forma valabilă se considera aceea având toate modificările și
completările ulterioare, până la ziua publicării anunțului.
Ca
model orientativ, propunerile de subiecte concursuri pot fi vizualizate
accesând web site-ul instituției secțiunea Carieră în funcția publică http://www.anfp.gov.ro/SubiecteConcurs.
Afișat în data de 22 martie 2022, la sediul și pe pagina de internet a Agenției Naționale a
Funcționarilor Publici.
Categorie: Anunțuri, marți, 22 martie 2022