AGENȚIA NAȚIONALĂ A FUNCȚIONARILOR PUBLICI inițiază o procedură de
consultare a pieței, în conformitate
cu prevederile art. 139 din Legea nr. 98/2016 privind achizițiile publice, cu modificările și completările
ulterioare și ale art. 18-19 din HG nr.395/2016 pentru aprobarea Normelor
metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractului
de achiziţie publică/acordului-cadru din Legea nr. 98/2016 privind achiziţiile
publice, cu modificările şi completările ulterioare, în vederea estimării
costului achiziţiei publice de servicii pentru dezvoltarea şi implementarea
unei soluţii informatice privind evidența personalului prin proiectul “Transparență și
competență în sectorul public”.
Descriere
Obiectul
consultării
Obiectul
consultării îl constituie stabilirea unei estimări corecte privind achiziţia publică
de servicii pentru dezvoltarea şi implementarea unor astfel de soluții informatice.
Analiza situației existente
Componentele
sistemului ANFP pentru gestionarea resurselor umane sunt strâns interconectate
și particularizate conform fluxurilor de lucru reglementate de legislația
curentă. Figura de mai jos prezintă o schematizare a fluxurilor de comunicare
între aplicațiile și modulele sistemelor ANFP legate de gestiunea funcției
publice.
Aplicațiile
descrise mai sus (excluzând SIM, care are o infrastructură distinctă), precum
și alte componente necesare funcționării lor (Active Directory, protecție
scurgeri de date etc.) sunt găzduite pe o infrastructură virtualizată susținută
de două servere fizice.
Aplicațiile
și instrumentele ANFP (portal, website ANFP, Sistemul Informatic Integrat
pentru Managementul Funcției Publice, gestiune cereri IT, chat intern, emitere
ordine președinte, transmitere newsletters, gestiune cursuri etc.) sunt
construite intern pe platforma Microsoft (.NET și SQL Server).
Sistemul
IT ANFP dispune parțial de soluții informatice redundante (High-Availability)
pentru aplicații și pentru toate componentele de rețea. În infrastructura ANFP
este implementată o soluție de backup la distanță, într-un Data Center
localizat la Sibiu. Soluția utilizată este IBM Tivoli Storage Manager, cu
planuri de back-up și retenție diferite, in funcție de importanța sistemelor.
Tehnologia
curentă folosită de ANFP este asociată cu o serie de riscuri și deficiențe
precum: versiunile sistemelor de operare si de gestiune a bazelor de date,
lipsa mediilor de test, uzura tehnologică și lipsa unui mecanism de redundanță.
În particular pentru versiunile 2008, suportul Microsoft a încetat în ianuarie 2020.
Această
achiziție este orientată către echipamente hardware, soluții de securitate,
licențe software și dezvoltare aplicații și presupune integrarea cu sistemele
informatice existente precum și interoperabilitatea cu alte sisteme naționale.
În
prezent, sistemele ANFP nu sunt conectate direct cu cele ale altor instituții,
însă Agenția are în vedere interoperabilitatea cu alte instituții publice în
cadrul acestui proiect. De exemplu Agenția, în vederea asigurării evidenței
personalului bugetar, are în vedere colaborarea cu instituții cheie (Ministerul
Finanțelor Publice, Inspecția Muncii, etc.) în vederea interconectării bazelor
de date ce cuprind atât informații privind angajații contractuali cât și
funcționarii publici.
Motivarea necesității proiectului:
- prevederile Ordonanței de urgență a Guvernului nr.
57/2019, privind Codul administrativ, cu modificările şi completările
ulterioare;
- infrastructura virtuală se va realiza conform bunelor
practici din domeniu, un exemplu fiind modelul disponibil la adresa: https://docs.microsoft.com/en-us/virtualization/hyper-v-on-windows/reference/hyper-v-architecture;
- în conceperea specificațiilor tehnice s-a ținut cont
de necesarul de resurse estimat și utilizând instrumente de configurare online
de la mai mulți producători de echipamente de tip server și storage, respectiv
echipamente de securitate;
- echipamentele achiziționate vor crește gradul de
conformitate a sistemului informatic ANFP (care utilizează o serie de
componente achiziționate în cadrul altor proiecte cu finanțare externă nerambursabilă)
la cerințele actuale de redundanță, interoperabilitate și securitate.
Costul maxim estimat al
sistemul informatic ce urmează a fi dezvoltat (SENEOSP) -evidența personalului
bugetar este de 4.000.000 lei, fără TVA.
Această
componentă presupune furnizarea de echipamente hardware, licențe software
și/sau servicii cloud, precum și servicii de dezvoltare.
Furnizorul
va evalua posibilitatea livrării soluției software în sistem cloud sau
instalarea acesteia pe o infrastructură hardware redundantă la sediul
beneficiarului.
1. DESCRIEREA SISTEMULUI SENEOSP
Furnizorul va dezvolta soluțiile software pe
platforma .NET și MS SQL Server, în conformitate cu tehnologiile utilizate de
beneficiar.
Sistemul dezvoltat trebuie să fie portabil în
sistem Cloud (Cloud Ready).
Transformarea, curățarea datelor, precum și
rapoartele, tablourile de bord vor fi dezvoltate în MS SQL Server cu
instrumente BI si Integration Services.
Toate codurile sursă rezultate din dezvoltarea
acestui sistem vor rămâne în proprietatea ANFP.
Toate integrările cu alte aplicații/baze de
date ce rezultă din proiect vor fi realizate de către furnizor.
Sistemul informatic ce urmează a fi dezvoltat
(SENEOSP) va colecta date din mai multe surse de date (în principal de la
Inspecția Muncii și Ministerul Finanțelor Publice) și are ca scop evidența
personalului plătit din fonduri publice.
Datele solicitate de către Agenția Națională a
Funcționarilor Publici se transmit de către autoritățile și instituțiile
publice, în formatele stabilite, pentru fiecare dintre categoriile de mai jos.
Dacă în statul de personal al unei instituții publice se regăsesc posturi din
mai multe categorii (A-D), aceasta va raporta datele pentru fiecare categorie
în parte, potrivit detaliilor solicitate.
CATEGORII DE
PERSONAL:
A. funcționarii
publici cu statut general, precum și cei cu funcții publice specifice;
B. personalul
contractual din familia ocupațională ”administrație publică”, funcții de
demnitate publică precum și din autoritățile și instituțiile publice finanțate
din venituri proprii;
C. personalul
bugetar din familiile ocupaționale ”învățământ”, ”sănătate și asistență
socială”, ”cultură” ”diplomație”, ”justiție și curtea constituțională”,
”apărare, ordine publică și securitate națională”;
D. personalul care beneficiază
de statut special din cadrul oricărora dintre familiile ocupaționale prevăzute
de legislația cadru în domeniul salarizării.
Informațiile
principale pe care le raportează autoritățile și instituțiile publice se
colectează astfel:
- direct în Sistemul integrat de management al
funcțiilor și funcționarilor publici (MIGBOOK) pentru beneficiarii din
categoria A;
- prin Depozitul de date (DEPOZIT) descris mai
sus, cu descărcarea în MIGBOOK pentru beneficiarii din categoria B, cu
completarea directă în MIGBOOK a acelor date care nu se identifică în nici o
bază de date (cu care ANFP a realizat protocol);
- prin DEPOZIT pentru beneficiarii din categoria
C de unde, prin soluțiile de Business Intelligence (BI) ce vor face parte din
MIGBOOK, se vor prelucra rapoartele necesare;
- prin DEPOZIT pentru beneficiarii din categoria
D, prin raportarea unui număr agregat de posturi pe categorii.
Depozitul de date (DEPOZIT) este elaborat în
baza protocoalelor încheiate cu instituțiile publice ce dețin date referitoare
la personalul plătit de fonduri publice.
A. Personalul din
categoria A va fi gestionat în
sistemul actual MIGBOOK (Sistemul integrat de management al funcțiilor și
funcționarilor publici), sistem care trebuie și el îmbunătățit în cadrul
acestui proiect, pentru a cuprinde date necesare asigurării managementului
funcției publice conform noului cadru legislativ (Codul Administrativ). MIGBOOK colectează datele privind funcțiile și
funcționarii publici de la toate instituțiile și autoritățile publice care au
stabilite funcții publice. Colectarea se realizează prin intermediul portalului
de management al autorităților și instituțiilor publice (acesta fiind sistemul
informatic prin intermediul căruia instituțiile își gestionează funcțiile și
funcționarii publici, în colaborare cu angajații ANFP – prin sistemul Migbook).
B. Personalul din
categoria B va fi gestionat într-un
nou modul al MIGBOOK prin 2 căi de
intrare:
- date colectate prin DEPOZIT;
- direct, prin intermediul PORTALULUI, pentru
datele care nu se identifică prin DEPOZIT (de exemplu: posturile vacante sau
tipul și denumirea compartimentului).
Ulterior, la maturizarea sistemului de
evidență SENEOSP instituțiile publice vor comunica datele direct în MIGBOOK.
C. Personalul din
categoria C va fi gestionat în
DEPOZIT și raportat prin soluțiile de Business Intelligence (BI) ce vor face
parte din MIGBOOK. Colectarea informațiilor se va realiza prin interogarea
situațiilor raportate la instituțiile partenere care vor transmite ulterior
date către DEPOZIT, în baza protocoalelor încheiate. Ulterior, la maturizarea
sistemului de evidență SENEOSP instituțiile publice vor comunica datele direct
în MIGBOOK.
Colectarea
datelor referitoare la personalul din categoria C se va realiza în 2 etape:
1. colectare în DEPOZIT pe baza datelor furnizate
de alte instituții publice deținătoare de date RU, pe baza protocoalelor
încheiate;
2. colectarea directă din aplicațiile de MRU cu
care operează fiecare autoritate și instituție publică în parte prin
intermediul unui modul informatic standardizat de transmitere automată a
datelor în DEPOZIT.
D. Personalul din
categoria D va fi gestionat în
DEPOZIT și raportat prin soluțiile de Business Intelligence (BI) ce vor face
parte din MIGBOOK. Colectarea situațiilor referitoare la personalul din
categoria D se va realiza prin raportarea numărului de posturi totale pe
categorii, prin agregarea datelor comunicate pentru fiecare rubrică,
asigurându-se astfel anonimizarea informațiilor.
Principalele etape în dezvoltarea sistemului:
1. Transformare
și preluare date, etapă ce presupune crearea depozitului de date,
dezvoltarea componentei software de extragere si transmitere a datelor catre
depozitul de date și crearea infrastructurii necesare.
Această etapă presupune furnizarea de:
- Echipamente de comunicații și securitate.
- Un server de BD în datacenter-ul ANAF.
- Licențe SO, SGBD (Microsoft SQL SE), Instrumente
de dezvoltare
Această soluție va facilita implementarea fără a
presupune modificări în structura BD a deținătorului datelor.
Costuri suplimentare dezvoltării pe care
furnizorul trebuie să le prevadă:
Livrare
hardware și software (apx 7% proiect)
Echipamente
de comunicații și soluții de securitate
Echipamente
de preluare date + licențe OS
Licențe
SGBD (Microsoft SQL SE) - software
Instrumente
de dezvoltare - software
Dezvoltare componentă software de extragere și
transmitere a datelor către depozitul de date. Etape de dezvoltare:
- Analiza
de business.
- Dezvoltare
și Testare.
- Punere
în funcțiune.
2. Colectare
date de la instituții
Acest proces presupune realizarea unei aplicații
web pentru instituțiile din administrația publică și/sau instituții cu statut
special. Pentru personalul din administrația publică datele vor fi colectate
prin intermediul portalului de management al funcțiilor publice (Migbook și
Portal), care trebuie extins. Se vor colecta date suplimentare altele decât
cele preluate din depozitul de date.
Funcționalitatea presupune extinderea sistemului
de management a funcțiilor publice existent cu interfețe pentru colectare de
date specifice fiecărei categorii de personal.
Analiza modalității de implementare și
pilotarea unui modul standardizat de transmitere automată a datelor direct din
cadrul sistemelor HRM de la nivelul unor autorități/ instituții publice către
DEPOZIT și a operaționalizării acestuia pentru inițierea constituirii unui
Registru Național.
Dezvoltarea de aplicații presupune:
- Analiza de business.
- Dezvoltare în tehnologii similare a aplicațiilor
deja dezvoltate si utilizate în Agenție. Testare.
- Punere în funcțiune.
3. Managementul
funcției publice – adăugare de noi funcționalități
Dezvoltarea portalului de management al funcțiilor
publice și a aplicației Migbook cu noi funcționalități precum și solicitarea de
informații suplimentare specifice funcției publice. Dezvoltarea acestora
presupune:
- Analiza de business.
- Dezvoltare în tehnologii similare a aplicațiilor
deja dezvoltate și utilizate în Agenție. Testare.
- Punere în funcțiune.
4. Raportări
și tablouri de bord
Realizarea unei soluții software care să permită:
- Generarea
de rapoarte analitice, dashboard-uri și statistici.
- Generarea
unor serii de date statistice accesibile publicului precum și categorii de date
destinate unor instituții publice.
Pentru dezvoltarea funcționalităților statistice
și de raportare vor fi necesare resurse de:
- Echipamente de procesare și stocare date (cu garanție de 5 ani) sau
servicii de găzduire în cloud (pentru 5 ani).
- Licențe SGBD
(Microsoft SQL EE) care să includă module de BI si Integration Services, sau
servicii oferite în cloud (pentru 5 ani).
- Dezvoltarea soluției software în tehnologii similare aplicațiilor
deja dezvoltate și utilizate în Agenție, care presupune:
- Analiza de business și business intelligence. În această etapă vor
participa și specialiști în sociologie și/sau statistică socială;
- Dezvoltare în tehnologii similare a aplicațiilor deja dezvoltate și
utilizate în Agenție. Testare;
- Punere în funcțiune și instruire utilizatori.
Furnizorul va oferta atât pentru varianta de furnizare hardware (cu
software-ul aferent) cât și pentru varianta de găzduire în cloud a soluției
propuse (inclusiv software-ul aferent).
Livrare hardware și software (apx 7% proiect) garanție 5 ani - Servicii găzduire în cloud (5 ani)
Licențe SGBD (Microsoft SQL EE) software - Servicii utilizare SGBD (Microsoft SQL EE) software
Echipamente de prelucrare și stocare date + licențe
OS - Servicii găzduire în Cloud – inclusiv partea de
asigurare a securității
- La finalul acestei etape se recomandă instruirea
personalului tehnic.
În vederea stabilirii valorii
estimate precum și a specificațiilor tehnice privind achiziția, ofertanții
interesați sunt invitați la sediul ANFP, în perioada 06-1307.2020.
În acest sens se va transmite o
solicitare la adresele de email: daniel.coman@anfp.gov.ro/
elena.constantinescu@anfp.gov.ro
Telefon de contact: 0374.112.716/ 0740.752.982
Data întrevederii se va stabili de comun acord.
Aspecte supuse consultării
În raport cu obiectivele
descrise, autoritatea contractantă doreşte să realizeze un proces de consultare
a pieţei în legătură cu următoarele aspecte:
- valoarea
estimată a costurilor de dezvoltare şi implementare, precum și a altor elemente
de cost asociate (hardware, garanție, licențe, abonamente, servicii terți etc);
- durata
de implementare;
- valoarea
estimativă lunară a serviciilor de suport tehnic post-garanție.
Modalitatea de desfășurare
Desfășurarea consultării presupune
transmiterea de către operatorii interesați, a ofertelor neangajante și a
opiniilor, sugestiilor, recomandărilor la adresa de email: daniel.coman@anfp.gov.ro/ elena.constantinescu@anfp.gov.ro. Informațiile cu privire la rezultatul
consultării vor fi publicate pe www.e-licitatie.ro.
Perioada
în care se desfăşoară procesul de consultare 06-13 iulie 2020.
Termenul
până la care se pot transmite propunerile persoanelor interesate în cadrul
procesului de consultare este 14 iulie 2020.
Categorie: Anunțuri, luni, 06 iulie 2020