ANUNȚ DE CONSULTARE A PIEȚEI
AGENȚIA NAȚIONALĂ A FUNCȚIONARILOR PUBLICI inițiază o procedură de consultare a
pieței, în conformitate cu prevederile art. 139 din Legea nr. 98/2016 privind
achizițiile publice, cu modificările și completările ulterioare și ale art.
18-19 din HG nr.395/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a
prevederilor referitoare la atribuirea contractului de achiziţie
publică/acordului-cadru din Legea nr. 98/2016 privind achiziţiile publice, cu
modificările şi completările ulterioare, în vederea estimării costului
achiziţiei publice de servicii pentru dezvoltarea şi implementarea unei soluţii
informatice privind evidența personalului plătit din fonduri publice prin
proiectul “Transparență și competență în sectorul public”.
Descriere
Obiectul consultării
Obiectul consultării îl constituie stabilirea unei estimări
corecte privind achiziţia publică de servicii pentru dezvoltarea şi
implementarea unor astfel de soluții informatice și achiziționării serviciilor
de consultanță în vederea operaționalizării acestuia conform contextului
legislativ.
Analiza situației existente
Componentele sistemului ANFP pentru gestionarea resurselor
umane sunt strâns interconectate și particularizate conform fluxurilor de lucru
reglementate de legislația curentă. Figura de mai jos prezintă o schematizare a
fluxurilor de comunicare între aplicațiile și modulele sistemelor ANFP legate
de gestiunea funcției publice.
Fluxurile de comunicare între modulele aplicațiilor de
management funcție publică ANFP
Sursa: WB (2019), Diagnostic inițial al cadrului național de
management al resurselor umane (MRU) și instituționalizarea sa.
Aplicațiile descrise mai sus (excluzând SIM, care are o
infrastructură distinctă), precum și alte componente necesare funcționării lor
(Active Directory, protecție scurgeri de date etc.) sunt găzduite pe o
infrastructură virtualizată susținută de două servere fizice.
Aplicațiile și instrumentele ANFP (portal, website ANFP,
Sistemul Informatic Integrat pentru Managementul Funcției Publice, gestiune
cereri IT, chat intern, emitere ordine președinte, transmitere newsletters, gestiune
cursuri etc.) sunt construite intern pe platforma Microsoft (.NET și SQL
Server).
Sistemul IT ANFP dispune parțial de soluții informatice
redundante (High-Availability) pentru aplicații și pentru toate componentele de
rețea. În infrastructura ANFP este implementată o soluție de back-up la
distanță, într-un Data Center localizat la Sibiu. Soluția utilizată este IBM
Tivoli Storage Manager, cu planuri de back-up și retenție diferite, în funcție
de importanța sistemelor.
Tehnologia curentă folosită de ANFP este asociată cu o serie
de riscuri și deficiențe precum: versiunile sistemelor de operare și de
gestiune a bazelor de date, lipsa mediilor de test, uzura tehnologică și lipsa
unui mecanism de redundanță. În particular pentru versiunile 2008, suportul Microsoft
a încetat în ianuarie 2020.
Această achiziție este orientată către echipamente hardware,
soluții de securitate, licențe software și dezvoltare aplicații și presupune
integrarea cu sistemele informatice existente precum și interoperabilitatea cu alte
sisteme naționale.
În prezent, sistemele ANFP nu sunt conectate direct cu cele
ale altor instituții, însă Agenția are în vedere interoperabilitatea cu alte
instituții publice în cadrul acestui proiect. De exemplu Agenția, în vederea
asigurării evidenței personalului bugetar, are în vedere colaborarea cu
instituții cheie (Ministerul Finanțelor Publice, Inspecția Muncii, etc.) în
vederea interconectării bazelor de date ce cuprind atât informații privind
angajații contractuali cât și funcționarii publici.
Motivarea necesității proiectului:
- prevederile Ordonanței
de urgență a Guvernului nr. 57/2019, privind Codul administrativ, cu
modificările şi completările ulterioare;
- infrastructura virtuală
se va realiza conform bunelor practici din domeniu, un exemplu fiind modelul
disponibil la adresa:
https://docs.microsoft.com/en-us/virtualization/hyper-v-on-windows/reference/hyper-v-architecture;
- în conceperea
specificațiilor tehnice s-a ținut cont de necesarul de resurse estimat și
utilizând instrumente de configurare online de la mai mulți producători de
echipamente de tip server și storage, respectiv echipamente de securitate;
- echipamentele achiziționate vor
crește gradul de conformitate a sistemului informatic ANFP (care utilizează o
serie de componente achiziționate în cadrul altor proiecte cu finanțare externă
nerambursabilă) la cerințele actuale de redundanță, interoperabilitate și
securitate.
Cosul maxim estimat al soluției integrate ce urmează a fi
implementată (Concurs Național) este de 3.000.000 lei, inclusiv TVA.
Această componentă presupune furnizarea unei soluții
integrate ce cuprinde servicii, aplicații IT ANFP, dezvoltare, analiza de
business, dezvoltare concept și metodologii de recrutare, formare utilizare
aplicații, formare asociată etapei de planificare recrutare/derulare proceduri
și evaluare inițială/avansată a candidaților.
Furnizorul va evalua posibilitatea livrării soluției software
în sistem cloud sau instalarea acesteia pe o infrastructură hardware redundantă
la sediul beneficiarului.
DESCRIEREA SISTEMULUI
Furnizorul va dezvolta soluțiile software pe platforma .NET
și MS SQL Server, în conformitate cu tehnologiile utilizate de beneficiar.
Sistemul dezvoltat trebuie să fie portabil în sistem Cloud
(Cloud Ready).
Toate codurile sursă rezultate din dezvoltarea acestui sistem
vor rămâne în proprietatea ANFP.
Toate integrările cu alte aplicații/baze de date ce rezultă
din proiect vor fi realizate de către furnizor.
Sistemul informatic ce urmează a fi dezvoltat (CONCURSUL
NAȚIONAL PILOT) va
acoperi toate etapele de desfășurare ale CONCURSULUI NAȚIONAL PILOT, și anume:
1. depunerea candidaturilor,
2. verificarea dosarelor de concurs,
3. contestații la selecția dosarelor,
4. testarea cunoștințelor, aptitudinilor și competențelor
(psihometrice, IT, limbi străine, cunoștințe generale din administrația
publică),
5. testarea în cadrul Centrului de evaluare pe 2 opțiuni,
6. stabilirea listelor de candidați ADMIȘI/RESPINȘI,
7. publicitatea listei candidaților ADMIȘI și comunicarea
datelor (profile, rezultate teste) către instituțiile publice pentru realizarea
concursului pe post,
8. monitorizarea
candidaților în procesul de selecție în baza concursului pe post.
Sistemul dezvoltat va acoperi în faza de pilotare un număr
cuprins între 1000 și 3000 de candidați pe an.
Sistemul dezvoltat trebuie să fie unul scalabil și să permită
ulterior înrolarea, într-o singură sesiune de concurs, până la 10000 de
candidați.
Etapă preliminară/ Fazele DE ORGANIZARE (consultanță și
dezvoltare soluție Integrată):
1. Analiză de business – studiu bază
legală, studiu și prezentări livrabile proiect SIPOCA 136, studiu și organizare
de întâlniri cu firme/companii/instituții publice care organizează deja testări
asemănătoare;
2. Planificarea etapelor de
organizare și desfășurare a concursului național;
3. Identificarea persoanelor resursă
din cadrul departamentelor de RU din cadrul autorităților centrale/crearea unei
baze de date cu acești responsabili;
4. stabilirea informațiilor necesare elaborării
planului de recrutare (ordin Președinte ANFP);
5. Identificarea nevoilor (sondaj adresat instituțiilor
publice centrale și teritoriale) și identificarea gradului de atractivitate a
posturilor (sondaj privind intenția de a candida);
6.
Stabilirea comisiei de evaluare a posturilor supuse procedurii concursului
național și de înscriere a fișei de post în matricea de competențe;
7. Elaborarea Planului de recrutare a
funcționarilor publici și aprobarea sa de către Guvern+Design fișe de post
standardizate și cadrele de componențe asociate, încărcate în sistem;
8. Instruirea personalului tehnic implicat în
organizarea și desfășurarea concursului național;
9. Elaborarea Ghidului pentru candidați;
10. Recrutarea experților care vor realiza subiectele
pentru testele de administrație publică - elaborarea unui Manual de
administrație publică- bază pentru bateriile de teste dezvoltate;
11. Elaborarea bateriilor de teste din domeniul
administrației publică, pe baza Manualului mai sus menționat;
12. Selecția și numirea comisiilor de recrutare și de
soluționare a contestațiilor (constituite din experții de mai sus,
reprezentanți ANFP/Centrul de evaluare, MLPDA, SGG);
13.
Comunicarea concursului (campanie în mass-media nou Concept administrativ
transparent și incluziv - CONCURSUL NAȚIONAL bazat pe competențe, componentă
specifică externă – pentru candidați-rețele sociale, site-uri de recrutare,
MO/site ANFP dedicat Concursului Național, publicitate internă – pentru
instituțiile publice centrale și teritoriale).
FUNCȚIONALITĂȚI
Sistemul
nou dezvoltat, care va permite
interconectarea/integrarea cu soluțiile pre-existente la nivelul ANFP și la
nivelul operatorilor/deținătorilor de soluții, va crea noi funcționalități
prin care:
- se operează toate informațiile referitoare la concurs
(integrarea cu pagina web a Agenției),
- se realizează planul de recrutare cu accent pe analiza
postului și înscrierea fișei de post în matricea de competențe,
- se
gestionează comisiile de concurs (de experți pentru comisia de evaluare a
posturilor și elaborarea planului de recrutare, de experți pentru elaborarea
subiectelor de administrație publică, de concurs, de soluționare contestații).
Etape:
o procesul de depunere a candidaturii (1);
o verificarea eligibilității (2);
o dosarul individual al membrului comisiei (3);
o lista
candidaților (4).
- se
realizează managementul candidaților la concursul național (integrată cu Sistemul
informatic existent de management al funcțiilor și funcționarilor publici pentru
gestionarea candidaților declarați ADMIȘI). Aceasta presupune:
o proceduri și metodologie de recrutare, selecție și
evaluare (1);
o demo seturi întrebări (2);
o depunerea candidaturii, înscriere, modificări survenite
în situația candidaților (Inclusiv încărcarea de documente justificative,
formulare predefinite în vederea transmiterii candidaturii) (3);
o stocarea și evaluarea dosarului electronic al
candidatului (4);
o anunțuri
privind parcurgerea etapelor concursului, modul pentru gestionarea grupului de
candidați preselectați (5);
- se
realizează evaluarea cunoștințelor, abilităților și competențelor candidaților
(evaluare inițială prin teste și evaluare complexă prin centrul de evaluare) –
această componentă va fi de tip serviciu închiriat care să cuprindă atât platforma
de testare cât și testele de evaluare. Acest serviciu trebuie să se
integreze cu platforma dezvoltată în sensul preluării candidaților și a
transmiterii automate a rezultatelor.
Tipuri de testări:
o teste de aptitudine,
o teste de limbă,
o teste psihometrice,
o teste de cunoștințe generale din
domeniul administrației publice).
- vor
fi puse la dispoziție instrumente de evaluare și testare în cadrul sistemului
dezvoltat în vederea desfășurării Concursului pe post, Conform HG pentru
aprobarea normelor privind organizarea şi dezvoltarea carierei funcţionarilor
publici (una, două sau toate cele 3 etape):
o Etapa 1. Selecţia dosarelor;
o Etapa 2. Proba scrisă;
o Etapa
3. Interviu.
Soluția
trebuie dezvoltată astfel încât platforma să poată fi pusă la dispoziția
autorităților centrale, prin intermediul membrului ANFP în comisia de selecție,
dar și pentru realizarea funcției de monitorizare și control a ANFP în legătură
cu derularea selecției și transmiterea/prelucrarea datelor finale în sistem.
- se
realizează evaluarea gradului de absorbție a candidaților ADMIȘI la concursul
național în sistem prin intermediul concursului pe post. Repartizare candidați
admiși:
o Pe instituții;
o Pe structuri funcționale;
o Pe domenii de activitate;
o Pe
cadre de competență şi/sau seturi de competențe.
Procesul
de numire pe post presupune interconectarea cu Sistemul informatic existent de
management al funcțiilor și funcționarilor publici.
RAPORTĂRI
Realizarea
unei soluții software care să permită:
-
Generarea de rapoarte analitice, dashboard-uri și statistici.
-
Generarea unor serii de date statistice accesibile publicului precum și
categorii de date destinate unor instituții publice.
-
Posibilități de analiză comparativă (intrări-ieșiri, grad de absorbție, rată de
succes).
Dezvoltarea
soluției software se va realiza în tehnologii similare aplicațiilor deja
dezvoltate și utilizate în Agenție, care presupune:
-
Analiza de business;
-
Dezvoltare în tehnologii similare a aplicațiilor deja dezvoltate și utilizate
în Agenție. Testare;
-
Punere în funcțiune și instruire utilizatori.
Furnizorul
va oferta separat servicii de găzduire în cloud a soluției propuse (inclusiv
software-ul aferent).
- La
finalul acestei etape se recomandă instruirea personalului tehnic.
În vederea stabilirii valorii
estimate precum și a specificațiilor tehnice privind achiziția, ofertanții
interesați sunt invitați la sediul ANFP, în perioada 17-27 iulie 2020.
În acest sens se va transmite o solicitare la adresele de
email: daniel.coman@anfp.gov.ro/ elena.constantinescu@anfp.gov.ro
Telefon de contact: 0374.112.708/ 0740.752.982
Data întrevederii se va stabili de comun acord.
Aspecte supuse consultării
În raport cu obiectivele descrise, autoritatea contractantă
doreşte să realizeze un proces de consultare a pieţei în legătură cu
următoarele aspecte:
- stabilirea unei estimări corecte
privind achiziţia publică de servicii pentru dezvoltarea şi implementarea unor
astfel de soluții informatice și achiziționării serviciilor de consultanță în
vederea operaționalizării acestuia conform contextului legislativ;
- durata de implementare;
- valoarea estimativă lunară a serviciilor de suport
tehnic post-garanție.
Modalitatea de desfășurare
Desfășurarea consultării presupune transmiterea de către
operatorii interesați, a ofertelor neangajante și a opiniilor, sugestiilor,
recomandărilor la adresele de email: daniel.coman@anfp.gov.ro/
elena.constantinescu@anfp.gov.ro. Informațiile cu privire la rezultatul
consultării vor fi publicate pe www.e-licitatie.ro.
Perioada în care se desfăşoară procesul de consultare este:
17-27 iulie 2020.
Termenul până la
care se pot transmite propunerile persoanelor interesate în cadrul procesului
de consultare este 28 iulie 2020.
Categorie: Anunțuri, vineri, 17 iulie 2020