Agenția Națională a
Funcționarilor Publici organizează concurs în vederea încadrării pe perioadă
determinată, în condițiile Legii nr. 53/2003 privind Codul muncii, republicată,
cu modificările și completările ulterioare, pentru ocuparea postului de natură
contractuală, în afara organigramei ANFP, în cadrul proiectului: “Transparență și competență în sectorul public”, cod MySMIS2014+ 140086, SIPOCA
870, de Expert e-guvernare, administrație.
PRINCIPALELE
ATRIBUȚII:
1. Asigură consilierea grupurilor și sub-grupurilor tehnice de lucru/ședințelor/ întâlnirilor de lucru cu referire la e-administrație/e-guvernare organizate pe parcursul derulării proiectului;
2. Participă activ în etapa de analiză, realizare a caietelor de sarcini/specificații tehnice/ prezentări/ planuri de acțiune IT, etc., precum și în etapele de implementare, testare, corespunzătoare SENEOSP și CONCURS NAȚIONAL.
3. Supervizează întocmirea documentațiilor de atribuire necesare în cadrul proiectului în vederea derulării procedurilor de achiziții publice.
4. Participă la activitatea de organizare a documentelor proiectului/pe componentă în funcție de natura informației, datele de referință ale documentelor astfel încât să fie ușor accesibile și arhivate corect pentru a garanta o pistă de audit corespunzătoare care să permită verificarea documentelor originale.
5. Se asigură de respectarea calendarului activităților proiectului, împreună cu coordonatorii Activităților 3, 4, 5 din proiect,
6. Participă la elaborarea materialelor de curs și acordă suport de specialitate pentru Activitatea 5.
7. Colaborează cu coordonatorii Activităților 3, 4 și 5 din proiect, cu membrii echipei de proiect nominalizați prin Ordin al Președintelui ANFP pentru implementarea corespunzătoare a proiectului precum și cu reprezentanții serviciilor contractate prin procedură de licitație deschisă în vederea implementării Activităților 3 și 4 din proiect.
I.
Pot participa la concursul organizat în vederea ocupării postului mai-sus
menționat persoanele care îndeplinesc
cumulativ condițiile generale și condițiile specifice.
Condiții
generale:
1. să aibă cetățenia română și/sau cetățenie a altor state membre ale Uniunii Europene și/sau a statelor aparținând Spațiului Economic European și domiciliul în România;
2. să cunoască limba română, scris și vorbit;
3. are capacitate deplină de muncă în conformitate cu prevederile Legii nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
4. are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinţei medicale eliberate de medicul de familie sau de unităţile sanitare abilitate;
5. îndeplinește condițiile de studii și, după caz, de vechime sau alte condiții specifice potrivit cerințelor postului pentru care se organizează concurs;
6. să nu fi fost condamnată definitiv pentru săvârșirea unei infracțiuni care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcției, cu excepția situației în care a intervenit reabilitarea.
Condiții
specifice:
1. Studii universitare de licență absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă într-unul dintre domeniile: științe economice, științe juridice, științe administrative, științe politice, psihologie și științe comportamentale, sociologie sau științe ale comunicăriiși științe inginerești.
2. Cunoștințe de operare/programare pe calculator: Windows, Word, Excel, Internet Explorer, utilizare Microsoft Outlook, dovedite cu documente.
3. Experiență minimum 5 ani în domeniul de referință: se va demonstra experiența în calitate de expert responsabil cu implementarea de proiecte/soluții informatice/documente de tip politici publice/strategii al căror obiect urmărește utilizarea noilor tehnologii de comunicare şi a aplicațiilor informatice de către administrația publică centrală şi locală / sau dezvoltate de companii, organizații private în scopul eficientizării activității aparatului administrativ şi a creșterii calității serviciilor publice/ sau a serviciilor electronice prestate pentru cetățeni/puse la dispoziția cetățenilor
TEMATICA ȘI BIBLIOGRAFIA SPECIFICĂ
TEMATICA SPECIFICĂ:
- Atribuţiile Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici, Evidenţa personalului plătit din fonduri publice. Sistemul electronic naţional de evidenţă a ocupării în sectorul public, Concursul pentru ocuparea unei funcţii publice, Competenţa de organizare şi desfăşurare a concursului naţional. concurs pilot.
- Management de proiect. Informații relevante cu privire la sistemul IT ANFP și la rezultatele/ activitățile proiectului „Transparență și competență în sectorul public”, cod proiect MySMIS2014+140086, SIPOCA 870.
- Cadrul strategic în domeniul administrației publice, achizițiilor publice.
BIBLIOGRAFIE
SPECIFICĂ:
1. Titlul II,
Capitolul IV: Atribuţiile Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici, Evidenţa
personalului plătit din fonduri publice. Sistemul electronic naţional de
evidenţă a ocupării în sectorul public, Capitolul VI: Concursul pentru ocuparea
unei funcţii publice, Competenţa de organizare şi desfăşurare a concursului
naţional şi a concursului pe post, PARTEA a IX-a Dispoziţii tranzitorii şi
finale: art. 619 din O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu
modificările şi completările ulterioare;
2. Cap. I Dispoziţii generale art. 2, Cap. IV -
Organizarea şi desfăşurarea procedurii de atribuire: SECŢIUNEA a 2-a Împărţirea
pe loturi, SECŢIUNEA a 4-aElaborarea documentaţiei de atribuire, SECŢIUNEA a
6-a Criterii de calificare şi selecţie, SECŢIUNEA a 7-a Criterii de atribuire din
Legea nr. 98/2016 privind achizițiile publice, cu modificările și completările
ulterioare;
3. Cap. II - Planificarea şi pregătirea realizării
achiziției publice, SECŢIUNEA a 4-a Documentaţia de atribuire: Paragraful 1
Consideraţii generale, Paragraful 2 Stabilirea criteriilor de calificare şi a
criteriilor de selecţie, Paragraful 3 Stabilirea criteriului de atribuire din
H.G. nr. 395/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a
prevederilor referitoare la atribuirea contractului de achiziție publică/acordului-cadru
din Legea nr. 98/2016 privind achizițiile publice;
4.
Pct. IV. Principii generale; Pct.V. Obiective generale; Obiectiv specific II.4: Soluţii IT pentru eficientizarea administraţiei
publice, II.2.4. Abordarea
integrată a dezvoltării de competenţe pentru administraţia
publică, Obiectiv specific III.3: Reducerea birocraţiei inter şi
intra-instituţionale din Strategia
pentru Consolidarea Administrației Publice 2014-2020 (SCAP) aprobată prin
H.G. nr. 909/2014 publicată în M.O. nr. 834 bis din data de 17.11.2014;
5.
Cap. 3.2. Organizarea şi desfăşurarea de programe de formare pe domeniile de
activitate considerate prioritare pentru orizontul de timp 2014-2020 din
Hotărârea nr. 650/2016 pentru aprobarea Strategiei privind formarea profesională
pentru administrația publică 2016-2020, modificată prin H.G. nr. 460/2017;
6. Acţiuni Principale: A1.1.
Clarificarea rolului şi mandatului ANFP şi consolidarea capacităţii sale
administrative, A5.3. Actualizarea regulilor privind conduita din Hotărârea nr.
525/2016 pentru aprobarea Strategiei privind dezvoltarea funcției publice
2016-2020, din 27.07.2016, publicată în Monitorul Oficial, Partea I nr. 700bis
din 08 septembrie 2016. (strategia functiei publice.pdf (gov.ro);
7.
Pct. 1.1., 1.5. DEFINIREA AGENDEI DIGITALE PENTRU ROMANIA 2020. DOMENII DE
ACŢIUNE, 2.1.4.Linii Strategice de Dezvoltare pentru eGuvernare şi
Interoperabilitate din Strategia Națională privind Agenda Digitală pentru
România 2020. (Agenda Digitală pentru România 2020 – MCSI (gov.ro)). (HG nr.
245/ 07.04. 2015);
8.
Extras din cererea de finanțare a proiectului „Transparență și competență în
sectorul public”, cod proiect MySMIS2014+140086, SIPOCA 870
- Analiza situației existente în ANFP realizată
în susținerea Activității 3 SENEOSP
http://www.anfp.gov.ro/Anunt/Anunt_de_consultare_a_pietei (Anunț de consultare a
pieței - ANFP (gov.ro)).
- Analiza
situației existente în ANFP realizată în susținerea Activității 4 Pilotarea
concursului național http://www.anfp.gov.ro/Anunt/Anunt_consultare_Piata (Anunţ consultare Piaţă - ANFP
(gov.ro)
Descrierea
alocării expertului e-guvernare și administrație, inclusiv salarizarea:
Activitate |
Tarif orar (inclusiv taxele și contribuțiile datorate de către angajat și angajator) RON |
Nr. mediu estimat ore/zi* |
Nr. zile/
luna |
Nr. de luni |
Nr. ore maxim alocate |
Activitatea 3 – SNEOSP |
140 |
2 |
21 |
16 |
672 |
Activitatea 4 -Concurs național |
140 |
1,5 |
21 |
16 |
504 |
Activitatea 5 -Formare |
140 |
1 |
21 |
16 |
168 |
*
cu mențiunea că se va respecta repartizarea orelor, cu încadrare în numărul de
maxim de ore alocate pe activitate, iar contractul individual de muncă se va
încheia cu 4 ore/zi.
Încadrarea
expertului cu rol de Expert e-guvernare,
administrație pentru implementarea proiectului potrivit Contractului de
finanțare, cu posibilitatea prelungirii acestuia conform actelor adiționale
semnate în acest sens.
II. Dosarele de înscriere la
concurs se depun la sediul Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici, în
perioada 23 - 29 iunie 2021 ora 16.30, inclusiv, și trebuie să conțină în mod
obligatoriu următoarele documente:
a. cerere de înscriere, conform anexei nr. 1;
b. curriculum vitae, modelul comun european;
c. copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, după caz;
d. copii ale documentelor care să ateste nivelul studiilor efectuate și ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum și copiile documentelor care atestă îndeplinirea condițiilor specifice prevăzute pentru ocuparea postului;
e. copii ale documentelor care să ateste vechimea în muncă, în meserie și/sau în specialitatea studiilor, după caz;
f. copii ale documentelor care să ateste experiența în domeniul de activitate specific postului;
g. adeverinţă medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului sau de către unităţile sanitare abilitate;
h. cazierul judiciar sau o declaraţie pe propria răspundere că nu are antecedente penale care să-l facă incompatibil cu funcţia pentru care candidează; în toate situațiile cazierul judiciar va fi depus cel mai târziu la data susținerii probei interviu;
i. alte documente relevante pentru desfășurarea concursului.
Adeverința care atestă starea de
sănătate conține, în clar, numărul, data, numele emitentului și calitatea
acestuia, în formatul standard stabilit de Ministerul Sănătății.
Actele prevăzute la lit. c), d)
e), f) vor fi prezentate și în original în vederea verificării conformității
copiilor cu acestea.
Relaţii suplimentare se pot
obţine la sediul Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici şi la secretarul
comisiei de concurs, Daniela Șerban, nr. de telefon: 0374.112.704, e-mail daniela.serban@anfp.gov.ro.
Comunicarea rezultatelor se
face prin prin specificarea punctajului fiecărui candidat și a mențiunii
”admis/respins”, la avizierul ANFP și pe pagina de Internet a instituției
www.anfp.gov.ro, secțiunea ”Anunțuri”.
III. Concursul constă în trei probe
succesive:
a. selecția dosarelor de înscriere;
b. proba scrisă;
c. interviul.
Candidații
declarați „admis” la selecția dosarelor de înscriere vor susține proba scrisă în data de 12 iulie 2021, ora
12.00, la sediul Agenției Naționale a Funcționarilor Publici.
Proba
scrisă constă în redactarea unei lucrări şi/sau în rezolvarea unor teste-grilă.
Prin
proba scrisă se testează cunoştinţele teoretice necesare ocupării postului
pentru care se organizează concursul.
Sunt
declarați „admis” candidații care au obținut minimum 50 de puncte.
Candidații
declarați „admis” la proba scrisă vor susține proba interviu în data de 16 iulie 2021, ora 10.00, la sediul
Agenției Naționale a Funcționarilor Publici.
În
cadrul interviului se testează abilitățile, aptitudinile și motivația
candidaților.
Interviul
se notează pe baza criteriilor prevăzute şi a punctajelor maxime stabilite de
comisia de concurs/examen pentru aceste criterii prin planul de interviu.
Criteriile de evaluare ale interviului sunt:
a) abilităţi şi cunoştinţe impuse de
funcţie;
b) capacitatea de analiză şi sinteză;
c) motivaţia candidatului;
d) comportamentul în situaţiile de
criză;
e) iniţiativă şi creativitate.
Sunt declarați „admis” la
interviu candidații care au obținut minimum 50 de puncte.
Punctajul final se calculează
ca medie aritmetică a punctajelor obținute la proba scrisă și interviu.
Candidații
declarați admiși la concursul de ocupare a postului în afara organigramei în
cadrul proiectelor finanțate din fonduri europene nerambursabile în cadrul
Agenției Naționale a Funcționarilor Publici sunt obligați să se prezinte la
Direcția economic, resurse umane, achiziții, administrativ și protocol în
termen de maximum 10 zile lucrătoare de la rămânerea definitivă a rezultatelor
finale, în vederea încheierii contractului individual de muncă.
IV.
Afișat în data de 22 iunie 2021, la sediul și pe pagina de internet a ANFP.
CERERE privind înscrierea la concurs
Categorie: Anunțuri, marți, 22 iunie 2021